Opublikowane: 2020-05-11

Nauczycielski obraz młodszego ucznia na progu czwartej klasy

Monika Kupiec
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2020.1.04

Abstrakt

W artykule zaprezentowano wyniki badań fenomenograficznych, których przedmiotem są oczekiwania polonistów wobec ucznia w młodszym wieku, rozpoczynającego edukację w systemie przedmiotowym. Celem badania było dotarcie do przyjętego przez respondentki obrazu ucznia, będącego elementem ich indywidualnych teorii nauczycielskich, przekładającym się na praktykę nauczycielską, warunkującą adaptację czwartoklasistów, którzy w wieku sześciu lat rozpoczęli naukę w szkole.Przedstawione wyniki badań wskazują na to, że na obraz ucznia klasy czwartej – bez względu na wiek – składają się jego braki, których uzupełnianie będzie zadaniem nauczycieli. Wyniki badań ujawniają również, żeobniżenie wieku czwartoklasisty wzmaga tendencję usilnego postrzegania ucznia przez pryzmat jego niedoskonałości.

Słowa kluczowe:

obraz ucznia; edukacja wczesnoszkolna; edukacja przedmiotowa; młodszy wiek; model deficytów

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kupiec, M. (2020). Nauczycielski obraz młodszego ucznia na progu czwartej klasy. Forum Pedagogiczne, 10(1). https://doi.org/10.21697/fp.2020.1.04

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.