Bagrowicz, J. (2009). Edukacja religijna współczesnej młodzieży. Źródła i cele. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Barone, T., Berliner, D., Blanchard, J., Casanowa, U., & McGowan T. (2007). A future for teacher education. Developing a strong sense of professionalism. In J. Sikula, t. J. Buttery, E. Guyton (Eds.), Handbook of research on Teacher Education, (pp. 1108-1149). New York: Rinehart & Winston.
Benner, D. (2001). Hauptströmungen der Erziehungswissenschaft. Eine Systematik traditioneller und moderner Theorien. Weinheim: Juventa.
Berger, K. (2007). Historische Psychologie des Neuen Testaments. Stuttgart: Kösel.
Biser, E. (2011). Glaube und Kultur. Von der kulturstiftenden Effizienz des Glaubens. In E. Brinek, G. Schaufler (Eds.), Bildung zwischen Glaube und Wissen (pp. 9-11). Innsbruck-Wien: Notring.
Bissoli, C. (2011). Bibbia e educazione. Contributo storico-critico ad una teologia dell’educazione. Roma: LAS.
Borghi, L. (2015). L’educazione e i suoi problemi. Firenze: La Scuola.
Brezinka, W. (2001). Erziehung in einer wertunsicheren Gesellschaft. München-Basel: Ernst Reinhardt.
Brezinka, W. (2004). Werte-Erziehung in einer wertunsicheren Gesellschaft. Pädagogische Rundschau, 78(2), 47-60.
Buber, M. (1992). Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych. Warszawa: PAX.
Giusti, G. (2012). Catechesi: Progettare e agire. Roma: LAS.
Goldbrunner, J. (2002). Katechetische Methoden heute. München: Ernst Reinhardt.
Groppo, G. (2002). Educazione cristiana e catechesi. Torino: LAS.
Groppo, G. (2011). Teologia dell’educazione. Origine, identità, compiti. Roma: LAS.
Hall, C. S., & Lindzey, G. (1999). Teorie osobowości. Warszawa: PWN.
Hunter, D. (2003). Christian Education as Engagement. New York: Wiley & Sons.
Jungmann, J. (2000). Die Frohbotschaft und unsere Glaubensverkündigung. Regensburg: Juventa.
Knauth, T. (2007). Religionsunterricht und Dialog. Berlin: Kamp.
Kohlberg, L. (2001). Essays in moral development. San Francisco: Harper & Row.
Kudasiewicz, J. (1991). Wymiar biblijny. In M. Majewski (Ed.), Podstawowe wymiary katechezy (pp7-35). Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
Läpple, A. (2003). Od Księgi Rodzaju do Ewangelii. Kraków: WAM.
Liedhegener, A. (2020). Keine Integration ohne Religion. In O. Hidalgo & G. Pickel (Eds.), Flucht und Migration in Europa. Neue Herausforderungen für Parteien, Kirchen und Religionsgemeinschaften. Wiesbaden: Springer VS.
Macario, L., & Sarti, S. (2013). Cresita e Orientamento. Roma: Borla.
Majcher, E. (2003). Osobowość katechety. In J. Krucina (Ed.), Katecheza w szkole (pp. 133-153). Wrocław: Wydawnictwo PWT.
Mariański, J. (2009). Religijność w procesie przemian. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
Mariański, J. (2018). Kondycja religijna i moralna młodzieży szkół średnich w latach 1988-1998-2005-2017. Toruń: Adam Marszałek.
Mensching, G. (2006). Religion, Erscheinungs- und Ideenwelt. Die Religion in Geschichte und Gegenwart, 5(22), 961-974.
Michalak, M. (2003). Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Michalski, J. (2004). Edukacja i religia jako źródło rozwoju egzystencjalno-kognitywnego. Studium hermeneutyczno-krytyczne. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Michalski, J. (2011). Sens życia a pedagogika. Impulsy myśli Viktora E. Frankla. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Montessori, M. (2006). L’autoeducazione nelle scuole elementari. Roma: CEIS.
Nanni, C. (2012). Persona, laicità, prassic tre categorie pedagogiche da ripensare. Roma: LAS.
Patalon, M. (2014). Is Process of Theological Education Useful for the Civil Society? In A. Murzyn, D. Stępkowski (Eds.), Religion long forgotten. The importance of religion in education towards civil socjety (pp. 43-51). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls“.
Pihlström, S. (2020). The truth-aptness of religious discourse and the problem of realism in relation to religious diversity and pluralism. In P. Jonkers & O. Wiertz (Eds.), Religious Truth and Identity in an Age of Plurality. London–New York: Routledge
Rekus, J. (2013). Werteerziehung im Fachunterricht. Engagement - Zeitschrift für Erziehung und Schule, 1(43), 33-46.
Rogers, C. R. (2014). O stawaniu się osobą. Poznań: Rebis.
Rogowski, C. (2002). Edukacja religijna. Założenia-uwarunkowania-perspektywy rozwoju. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.
Rood, W. R. (1995). The Art of teaching Christianity. New York: Wiley & Sons.
Schewel, B., & Wilson, E. (2020). Religion and European Society. New York: Wiley & Sons.
Schweitzer, F. (2005). Identität und Erziehung. Was kann der Identitätsbegriff für die Pädagogik leisten. Weinheim – Basel: Julius Beltz.
Sölle, D. (1995). Der Wunsch ganz zu sein. Gedanken zur neuen Religiostät. In H E. Bahr (Ed.), Religionsgespräche. Zur gesellschaftlichen Rolle der Religion (pp. 146-161). Darmstadt-Neuwied: Franz Ehrenwirth.
Tonelli, R. (2008). La prospettiva. Scuola, Educazione, Educazione alla fede. In M. Delpiano (Ed.), Eduazione e scuola (pp. 117-118). Torino: SEI.
Trenti, Z. (2016). Educare alla fede. Saggio di pedagogia religiosa. Torino: ELLE DI CI.
Weber, E. (2005). Autorität in Wandel. Autoritäre, antiautoritäre und emanzipationische Erziehung. Donauwörth: Ludwig Auer.
Weiberg-Salzmann, M., & Willems, U. (2020). Challenging the Political: Religious Actors and Religious Arguments in Liberal Democracies. In M. Weiberg-Salzmann & U. Willems (Eds.). Religion and Biopolitics. Münster: Springer.
Weidmann, F. (2005). Religion als Aufgabe der Erziehung. Überlegungen zu einer grundlegungen religiösen Erziehung. In K. Baumgartner (Ed.), Glauben lernen – leben lernen. Beiträge zu einer Didaktik des Glaubens und der Religion (pp. 19-43). St. Ottilien: Klinkhardt.
Wysocka, E. (2000) Młodzież a religia. Społeczny wymiar religijności młodzieży. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar