Armstrong T. (2010). Neurodiversity. Discovering the extraordinary gifts of autism, ADHD, dyslexia and other brain differences. Cambridge: Da Capo Press.
Google Scholar
Blume H. (1998). Neurodiversity. On the neurological underpinnings of geekdom, dostępny na:https://www.theatlantic.com/magazine/archive/1998/09/neurodiversity/305909/ (otwarty: 31.03.2020).
Google Scholar
Głodkowska J. (2014a). Autorstwo życia a niepełnosprawność – ponawiane odczytywanie idei normalizacji. „Człowiek–Niepełnosprawność–Społeczeństwo”, 1(23), s. 75–97.
DOI: https://doi.org/10.5604/17345537.1116718
Google Scholar
Głodkowska J. (2014b). Rozważania nad podmiotowością a niepełnosprawność – u źródeł współczesnego ujęcia i w perspektywie interdyscyplinarnej. „Człowiek–Niepełnosprawność–Społeczeństwo”, 2(24), s. 91–109.
DOI: https://doi.org/10.5604/17345537.1126294
Google Scholar
Głodkowska J. (2014c). Być podmiotem i stawać się autorem swojego życia – paradygmat wsparcia w przygotowaniu osób z niepełnosprawnością do budowania własnej tożsamości i wzbogacania dobrostanu. „Człowiek–Niepełnosprawność–Społeczeństwo”, 4(26), s. 29–44.
DOI: https://doi.org/10.5604/17345537.1140747
Google Scholar
Głodkowska J. (2015). Autorstwo własnego życia osoby z niepełnosprawnością – konceptualizacja w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia. W: Personalistyczne ujęcie fenomenu niepełnosprawności. Głodkowska J. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 110–134.
Google Scholar
Głodkowska J., Gosk U. (2018). Autorstwo własnego życia osoby z niepełnosprawnością (AWŻ-OzN) – od źródeł i konstruktu teoretycznego do projektowania etapów i procedur badawczych. W: Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich. Głodkowska, J., Sipowicz, K., Patejuk-Mazurek, I. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 500–518.
Google Scholar
Grandin T. (2017). Mózg autystyczny. Podróż w głąb niezwykłych umysłów. Kraków: Copernicus Center.
Google Scholar
Krause A. (2010). Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Kryteria diagnostyczne DSM-5. (2015). Gałecki P., Święcicki Ł. (red.) Wrocław: Edra Urban & Partner.
Google Scholar
Mead M. (1986). Trzy studia. Dojrzewanie na Samoa. Dorastanie na Nowej Gwinei. Płeć i charakter w trzech społecznościach pierwotnych. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Ortega F. (2009). The cerebral subject and the challenge of neurodiversity. „BioSocieties”, 4(4), s. 425–445.
DOI: https://doi.org/10.1017/S1745855209990287
Google Scholar
Pągowska M. (2018). Paradygmat podmiotowości w pedagogice specjalnej – rozważania w kontekście autonomii, samostanowienia i autorskiego życia osób z niepełnosprawnością. W: Tradycja i współczesność pedagogiki specjalnej w tworzeniu społeczeństwa dla wszystkich. Głodkowska, J., Sipowicz, K., Patejuk-Mazurek, I. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS , s. 451–468.
Google Scholar
Pisula E. (2018). Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Rajewski A. (2011). Całościowe zaburzenia rozwojowe. W: Psychiatria. T. 2. Pużyński S., Rybakowski J., Wciórka J. (red.). Wrocław: Edra Urban & Partner, s. 591–598.
Google Scholar
Robertson S. M. (2010). Neurodiversity, quality of life and autistic adults: shifting research and professional focuses onto real-life challenges. „Disability Studies Quarterly”, 30(1), dostępny na: https://dsq-sds.org/article/view/1069/1234 (otwarty: 31.03.2020).
Google Scholar
Schaffer H. R. (2009). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Silberman S. (2017). Neuroplemiona. Dziedzictwo autyzmu i przyszłość neuroróżnorodności. Białystok: Wydawnictwo Vivante.
Google Scholar
Sipowicz K., Pietras T. (2017). Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej). Wrocław: Wydawnictwo Continuo.
Google Scholar
Verhoeff B. (2012). What is thing called autism? A critical analysis of the tenacious search for autism’s essence. „Biosocieties”, 7(4), s. 410–432.
DOI: https://doi.org/10.1057/biosoc.2012.23
Google Scholar
Wujcik R., Porzycka A., Witusik A., Pietras T. (2010). Neurorozwojowa hipoteza autyzmu. W: Autyzm – epidemiologia, diagnoza i terapia. Pietras T., Witusik A., Gałecki, P. (red.). Wrocław: Wydawnictwo Continuo, s. 31–74.
Google Scholar