Ablewicz K. (1998). Hermeneutyka i fenomenologia w badaniach pedagogicznych. W: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Palka S. (red.). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Folkierska A. (1990). Pytanie o pedagogikę. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Gadamer H. G. (1979). Rozum, słowo, dzieje. Łukasiewicz M., Michalski K. (tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
Gadamer H. G. (1993). Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej. Baran B. (tłum.). Kraków: Inter esse.
Google Scholar
Gajda J. (2006). Pedagogika kultury w zarysie. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Grondin J. (2015). Gadamera doświadczenie i teoria wychowania: uczenie się, że inny może mieć rację. „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 2, s. 11–29.
Google Scholar
Haan de G., Rülcker T. (2002). Hermeneutik und Geisteswissenschaftliche Pädagogik. Frankfurt am Main: Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Google Scholar
Krüger H. H. (2007). Metody badań w pedagogice. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Krüger H. H., Pfaff N. (2006). Metody badań pedagogicznych. W: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej badań naukowych. Śliwerski B. (red.). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Milerski B. (2010). Pedagogika kultury. W: Pedagogika. T. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji. Śliwerski B. (red.). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Milerski B. (2011a). Kształcenie humanistyczne jako pochwała wieloznaczności świata. „Ruch Pedagogiczny”, z. 5–6, s. 5–14.
Google Scholar
Milerski B. (2011b). Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe ChAT.
Google Scholar
Milerski B. (2014). Kształcenie humanistyczne jako wartość dodana. W: Pedagogika dialogu. Wokół pedagogii Janusza Korczaka. Jankowska D. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS.
Google Scholar
Niemierko B. (2001). Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Niemierko B. (2007). Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Przanowska M. (2015). Pytanie o sens (w) edukacji. Grondinowska semantyka sensu i jej pedagogiczne egzemplifikacje a antyredukcjonizm hermeneutyki kształcenia. „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 2, s. 30–55.
Google Scholar
Ratajczak-Parzyńska D. (2013). Alfabetyzacja wizualna jako wyznacznik kultury wizualnej w rozwoju humanistycznym. „Studia z Teorii Wychowania”, nr 1, s. 128–148.
Google Scholar
Ricoeur P. (2003). Egzystencja i Hermeneutyka. Rozprawy o metodzie. Bieńkowska E. (tłum.). Warszawa: Wydawnictwo PAX, Altaya, De Agostini.
Google Scholar
Wojnar I. (1970). Wychowanie i estetyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar