Opublikowane: 2020-07-18

Inclusive technologies

Assistive technology for all learners

Dave L. Edyburn
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2020.2.02

Abstrakt

Edukacja to inwestycja, którą czyni społeczeństwo w każde nowe pokolenie dzieci i młodzieży. Biorąc pod uwagę przyszłość, która może nie wyglądać jak przeszłość, jak możemy ocenić cel edukacji? Mówiąc słowami Aoun (2017), chodzi o odpowiedź na pytanie: jak opracować program nauczania przygotowujący uczniów do funkcjonowania w przyszłości, w której ludzie i roboty będą wykonywać pracę? Celem tego artykułu jest opisanie koncepcji technologii wspomagającej i prześledzenie jej transformacji w stronę zwiększania skuteczności uczenia się, wspomaganej przez technologię jako sposobu wspierania sukcesu edukacyjnego wszystkich uczniów. Przedstawione propozycje odnoszą się do uczniów we wszystkich klasach i mają za zadanie wspieranie ich w sprostaniu wysokim standardom związanym z czytaniem, pisaniem i rozwiązywaniem problemów matematycznych.

Słowa kluczowe:

technologia wspomagająca; technologia włączająca

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Edyburn, D. L. (2020). Inclusive technologies: Assistive technology for all learners. Forum Pedagogiczne, 10(2), 17–28. https://doi.org/10.21697/fp.2020.2.02

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.