Cheung C. K. (2008). Audience matters: A study of how authors select educational journals. „The Asia-Pacific Education Researcher”, nr 2, s. 191–201.
Google Scholar
Cheung C. K. (2009). Possible Biases in Educational Journals: A Retrospective Study of Five Leading Journals. „Asia-Pacific Education Researcher”, nr 1, 129–138.
Google Scholar
Drabek A., Bemke-Świtilnik M. (2020a). Polskie czasopisma naukowe w świetle wybranych elementów oceny stosowanych w międzynarodowych bazach danych. W: Biblioteki uczelniane wobec środowiska akademickiego. Nowe obszary działania. Materiały Jubileuszowej Konferencji Biblioteki Głównej AGH z okazji obchodów 100-lecia Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica, Kraków 12–13 września 2019 r. Podrazik A., Stanek-Kapcia J., Urbaniec M. (red.). Kraków: Wydawnictwo AGH, s. 107–132.
Google Scholar
Drabek A, Bemke-Świtilnik M. (2020b). O wykazach, punktozie i polskich czasopismach humanistycznych. „Forum Akademickie”, nr 11, s. 24–27.
Google Scholar
Espinet M., Izquierdo M., & Garcia-Pujol C. (2015). Can a Spanish science education journal become international? The case of Enseñanza de las Ciencias. „Cultural Studies of Science Education”, nr 4, s. 1017–1031.
Google Scholar
Fradkin C. (2017). The internationalization of psychology journals in Brazil: A bibliometric examination based on four indices. „Paidéia (Ribeirão Preto)”, nr 66, s. 7–15.
Google Scholar
Huerta J. L. H., Rico A. P. & Blanco C. S. (2019). Global territory and the international map of history of education journals. „International Journal for the Historiography of Education”, nr 2, s. 206–226.
Google Scholar
Ibáñez-Martín J. A. (2018). Presentation: pedagogical research journals today. „Revista Española de Pedagogía”, nr 271, s. 409–412.
Google Scholar
Komunikat Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 18 grudnia 2019 roku w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych. Dostępny na: https://www.bip.nauka.gov.pl/inne2/komunikat-ministra-nauki-i-szkolnictwa-wyzszego-z-dnia-18-grudnia-2019-r-w-sprawie-wykazu-czasopism-naukowych-i-recenzowanych-materialow-z-konferencji-miedzynarodowych.html (otwarty: 6.12.2020).
Google Scholar
Komunikat Ministra Edukacji i Nauki z dnia 9 lutego 2021 roku w sprawie wykazu czasopism naukowych i materiałów z konferencji międzynarodowych. Dostępny na: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nowy-rozszerzony-wykaz-czasopism-naukowych-i-recenzowanych-materialow-z-konferencji-miedzynarodowych (otwarty: 24.03.2021).
Google Scholar
Komunikat Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 lutego 2021 roku o zmianie i sprostowaniu komunikatu w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych. Dostępny na: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nowy-rozszerzony-wykaz-czasopism-naukowych-i-recenzowanych-materialow-z-konferencji-miedzynarodowych (otwarty: 24.03.2021).
Google Scholar
König C. J. (2019). How much is research in the top journals of industrial/organizational psychology dominated by authors from the US? „Scientometrics”, nr 120 (3), s. 1147–1161.
Google Scholar
Kowolik P. (1999). Czasopisma pedagogiczne w pracy dyrektora szkoły. „Nauczyciel i Szkoła”, nr 2, s. 79–88.
Google Scholar
Kulczycki E., Rozkosz E. A. & Drabek A. (2019). Internationalization of Polish journals in the social sciences and humanities: Transformative role of the research evaluation system. „Canadian Journal of Sociology”, nr 1, s. 9–38.
Google Scholar
Lopez-Fernandez O. & Molina-Azorín J. F. (2011). The use of mixed methods research in interdisciplinary educational journals. „International Journal of Multiple Research Approaches”, nr 2, s. 269–283.
Google Scholar
Madrid Martín M. J., Jiménez-Fanjul N., León-Mantero C. & Maz-Machado A. (2017). Revistas brasileñas de Educación en SCOPUS: un análisis bibliométrico. „Biblios: Journal of Librarianship and Information Science”, nr 67, s. 30–41.
Google Scholar
Mertova P., Ertl, H., & Zierer K. (2019). Education journals: A comparison of publishing patterns in Australian, German and English education journals. „Research in Comparative and International Education”, nr 2, s. 215–230.
Google Scholar
Pasikowski S. (2018). Ocena transparentności postępowania badawczego. Implikacje dla badań nad dzieciństwem. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, nr 4 (50), s. 27–39.
Google Scholar
Rozkosz E.A. (2017). Polskie czasopisma pedagogiczne w „Wykazach czasopism punktowanych” w latach 2012, 2013 i 2015. W: Komunikacja naukowa w humanistyce. E. Kulczycki (red.). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, s. 153–173.
Google Scholar
Rozporządzenie…, 2018a. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 roku w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych. Dz.U. z 2018 roku, poz. 1818. Dostępny na: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180001818 (otwarty: 10.12.2020).
Google Scholar
Rozporządzenie…, 2018b. Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 roku w sprawie pomocy „de minimis” w ramach programu „Wsparcie dla czasopism naukowych”. Dz.U. z 2018 roku, poz. 1832. Dostępny na: http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20180001832 (otwarty: 10.12.2020).
Google Scholar
Shi L., Wenyu W. & Jinwei X. (2005). Publication culture of foreign language education journals in China. „TESOL Quarterly”, nr 4, s. 765–776.
Google Scholar
Tran T., Nguyen L. T. M., Nghiem T. T., Le H. T. T., Nguyen C. H., La T. P., & Nguyen H. T. T. (2019). Compliance of education journals in Vietnam with the minimum criteria to be indexed in the ASEAN Citation Index and Scopus. „Science Editing”, nr 2, s. 142–147.
Google Scholar
Utrobičić A., Šimić J., Malički M., Marušić M. & Marušić A. (2014). Composition of editorial boards and peer review policies of Croatian journals indexed in Web of Science and Scopus. „European Science Editing”, nr 2, s. 31–33.
Google Scholar
Yalcin S., Yavuz H. C. & Dibek M. İ. (2015). Content Analysis of Papers Published in Educational Journals with High Impact Factors. „Egitim ve Bilim”, nr 182, s. 1–28.
Google Scholar