Bergoglio J. M. (2013). Wymagania i pasja – o wychowaniu chrześcijańskim. Kraków: Wydawnictwo Esprit.
Google Scholar
Bębas S. (2015). Rola religii w resocjalizacji. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne Akapit.
Google Scholar
Charchut D. (2015). Znaczenie pedagogiki religii w wychowaniu. „Pedagogika Katolicka”, nr 17, s. 173–179.
Google Scholar
Creswell J. W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Czekaj M. (2015). Doktryna wobec codzienności. Studium fenomenograficzne o wychowaniu religijnym w rodzinie. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Google Scholar
Dziedzic J. (2016). Religijność, a postawy moralne polskiej młodzieży. „Polonia Sacra”, nr 20.
Google Scholar
Franciszek (2016). Posynodalna Adhortacja Apostolska „Amoris Laetitia”. O miłości w rodzinie. Dostępny na: http://www.poradnictwo.gda.pl/images/media/pliki_pdf/AmorisLaetitia.pdf (otwarty: 6.09.2019).
Google Scholar
Heland-Kurzak K. (2021). Dziecięca kreacja obrazu Boga i religijności – perspektywa pedagogiczna. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Konecki K. T. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Kowalczyk D. (2020). Moralistyczny deizm terapeutyczny. Dostępny na: http://idziemy.pl/komentarze/moralistyczny-deizm-terapeutyczny (otwarty: 25.01.2020).
Google Scholar
Kowalik P. (2001). Badania pedagogiczne opierające się na metodzie biograficznej. „Nauczyciel i Szkoła”, t. 3–4 (12–13), s. 115–121.
Google Scholar
Kuczkowski S. (1998). Psychologia religii. Kraków: Wydawnictwo WAM, s. 67–71.
Google Scholar
Mastalski J. (2012). Model wychowania w nauczaniu bł. Jana Pawła II. „Verbum Vitae”, nr 21, s. 253–271
Google Scholar
Matusek B. (2015). Z teorii i praktyki prazy z uczniami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej. „Zeszyty Naukowe Humanitas Pedagogika”, nr 10, s. 145–157.
Google Scholar
Nowak S. (2007). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Okoń W (2001). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Okoń W. (2001). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Paweł VI (1965). Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim „Gravissimum educationis”. Dostępny na: https://opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pawel_vi/inne/deklaracja_wych_28101965.html (otwarty: 16.04.2019).
Google Scholar
Pius XI (1932). Divini Illius Magistri – o chrześcijańskim wychowaniu młodzieży. Nakład kancelaryjny Prymasa Polski.
Google Scholar
Pytka L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Rogowski C. (2011). Pedagogika religii: podręcznik akademicki. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Rubacha K. (2011). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
Google Scholar
Skrzypczak R. (2020). Recencja książki Roda Drehera „Opcja Benedykta. Jak przetrwać czas neopogaństwa”. Kraków: Wydawnictwo AA.
Google Scholar
Słotwińska H. (2016). Pedagogika religii w relacjach z dyscyplinami teologicznymi. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Stachowska E. (2019). Religijność młodzieży w Europie – perspektywa socjologiczna. Kontynuacje. „Przegląd religioznawczy”, nr 3 (273).
Google Scholar
Stańkowski B. (2015). Jan Paweł II i Benedykt XVI o wychowaniu i duchowym rozwoju młodzieży. „Pedagogika Społeczna”, nr 1.
Google Scholar
Śliwerski B. (2015). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Urbaniak-Zając D. (2009). O stosowaniu hipotez w badaniach pedagogicznych. „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja: kwartalnik myśli społeczno-pedagogicznej”, nr 1 (45), s. 7–27.
Google Scholar