Dokumenty źródłowe polskie:
Perspektywa uczenia się przez całe życie. Dostępny na: https://kwalifikacje.gov.pl/download/Uczenie_sie_przez_cale_zycie/Perspektywa_uczenia_sie_przez_cale_zycie.pdf (otwarty: 24.11.2020).
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020. Dostępny na: https://www.power.gov.pl/media/943/POWER_zatwierdzony_przez_KE_171214.pdf (otwarty:17.12.2020).
Programowanie perspektywy finansowej 2014–2020 – Umowa Partnerstwa. Dostępny na: https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/partnership-agreement-poland-may2014_pl.pdf, (otwarty: 29.11.2020).
Projekt umowy Partnerstwa dla realizacji Polityki Spójności 2021–2027 w Polsce. Dostępny na: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/97649/projekt_UP_do_konsultacji.pdf (otwarty: 15.02.2020).
Rzeczpospolita Polska, Krajowy Program Reform 2013/2014, aktualizacja. Dostępny na: https://www.gov.pl/web/rozwoj/krajowy-program-reform (otwarty: 8.12.2020).
Strategia rozwoju kapitału ludzkiego 2020. Dostępny na:
https://www.gov.pl/web/rodzina/strategia-rozwoju-kapitalu-ludzkiego-srkl (otwarty: 12.12.2020).
Strategia rozwoju kapitału społecznego 2020. Dostępny na: http://bip.mkidn.gov.pl/pages/polityka-wewnetrzna-i-zagraniczna/strategia-rozwoju-kapitalu-spolecznego-2020.php (otwarty: 18.12.2020).
Strategia rozwoju kraju 2020. Dostępny na: http://orka.sejm.gov.pl/Druki7ka.nsf/0/7938232EA0AAD4F2C1257AD00052A8F6/%24File/972.pdf (otwarty: 30.11.2020).
Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025. Dostępny na: http://snep.edu.pl/sms/materialy/strategia%20zrownowazonego%20rozwoju%20polski%20do%20roku%202025.pdf (otwarty: 30.11.2020).
Zintegrowana strategia umiejętności 2030. Dostępny na:
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/zintegrowana-strategia-umiejetnosci-2030-czesc-szczegolowa--dokument-przyjety-przez-rade-ministrow (otwarty: 15.02.2020).
Dokumenty źródłowe czeskie:
Koncepcja wsparcia młodzieży na lata 2014–2020. Dostępny na: https://www.msmt.cz/mladez/koncepce-podpory-mladeze-na-obdobi-2014-2020 (otwarty: 24.11.2020).
Krajowy plan stworzenia równych szans dla osób niepełnosprawnych na okres 2010–2014. Dostępny na: https://www.vlada.cz/cz/ppov/vvzpo/dokumenty/narodni-plan-vytvareni-rovnych-prilezitosti-pro-osoby-se-zdravotnim-postizenim-na-obdobi-2010---2014-70026/ (otwarty: 29.11.2020).
Krajowy Program Reform Republiki Czeskiej 2014. Dostępny na: https://www.vlada.cz/assets/evropske-zalezitosti/aktualne/Narodni-program-reforem-pro-rok-2014.pdf (otwarty: 24.11.2020).
Program Operacyjny Badania, Rozwój i Edukacja 2014–2020. Dostępny na: https://www.databaze-strategie.cz/cz/msmt/strategie/operacni-program-vyzkum-vyvoj-a-vzdelavani?typ=struktura (otwarty: 18.12.2020).
Projekt Umowy Partnerstwa na lata 2021–2027. Dostępny na: https://www.dotaceeu.cz/cs/evropske-fondy-v-cr/kohezni-politika-po-roce-2020/s/verejna-konzultace-k-prvnimu-navrhu-dohody-o-partn (otwarty: 15.02.2020).
Strategia edukacji cyfrowej do 2020 roku. Dostępny na: https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-digitalniho-vzdelavani-do-roku-2020 (otwarty: 24.11.2020).
Strategia edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju Republiki Czeskiej (2008–2015). Dostępny na: https://www.msmt.cz/dokumenty/strategie-vzdelavani-pro-udrzitelny-rozvoj-ceske-republiky (otwarty: 24.11.2020).
Strategia integracji społecznej 2014–2020. Dostępny na: https://www.mpsv.cz/strategie-socialniho-zaclenovani-2014-2020 (otwarty: 29.06.2020).
Strategia polityki edukacyjnej w Republice Czeskiej do 2020 roku. Dostępny na: https://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-politiky-2020 (otwarty: 24.06.2020).
Umowa Partnerstwa na okres programowania 2014–2020. Dostępny na: http://www.dotaceeu.cz/getmedia/30da8053-6cd2-4fee-8cb7-fdd901504ae9/Dohoda-o-partnerstvi_schvalena-EK-26-8-2014.pdf (otwarty: 12.12.2020).
Pozostałe:
Early leavers from education and training, European Semester Thematic Fiche, 20 maja 2016 roku. Dostępny na: http://ec.europa.eu/esf/filedepot_download (otwarty: 15.12.2020).
International Standard Classification of Education United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization – Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Edukacji Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Oświaty, Nauki i Kultury. Dostępny na: http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-standard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (otwarty: 16.12.11.2020).
Levin B. (2012). System-Improvement in Education. Paryż: UNESCO.
Mourshed M., Chijioke C., Barber M. (2014). Jak najlepiej doskonalone systemy szkolne na świecie stają się jeszcze lepsze. Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Nowakowska-Siuta R. (2019). Pedagogika porównawcza. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Nowakowska-Siuta R., Dmitruk-Sierocińska K. (red.). (2018). Polityka oświatowa w perspektywie porównawczej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Obłój K. (2014). Strategia organizacji. Warszawa: PWE.
PISA. Wyniki badania 2012 w Polsce (2012). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Projekt rozrządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego plus (EFS+), COM (2018) 382 z dnia 30 maja 2018 roku.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 roku w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego Rozporządzenie Rady (WE) Nr 1081/2006, Dz.U. UE L 347/470 z dnia 20 grudnia 2013 roku.
Strategia EUROPA 2020, COM (2010) 2020 z dnia 3 marca 2010 roku.
Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 roku).
Google Scholar