Bonar J. (2008). Rozwijanie kreatywności uczniów klas początkowych poprzez zadania dydaktyczne w toku kształcenia zintegrowanego. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Borzęcki A., Okraszewski K., Rakowiecka B. i in. (1995). Porządek i przygoda. Lekcje twórczości. Podręcznik eksperymentalny, cz. I. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Brezinka W. (2005). Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych; podręcznik akademicki. Kochanowicz J. (tłum.). Kraków: Wydawnictwo WAM.
Brezinka W. (2007). Wychowanie dzisiaj: zarys problematyki. Machoń H. (tłum.). Kraków: Wydawnictwo WAM.
Chmielińska A. (2017). Dynamika transgresji twórczych. Studia przypadków pedagogów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Cudowska A. (2004). Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Cudowska A. (2014). Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym. Studium teoretyczno-empiryczne. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Cudowska A. (2017). Twórcze orientacje życiowe. Zdrowie i dobrostan. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku.
Czelakowska D.J. (2005). Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Dobrołowicz W. (1998). Psychodydaktyka kreatywności. Warszawa: Wydawnictwo WSPS.
Giza T. (1998). Pedagogika twórczości w pracy nauczycielskiej. Kielce: Wydawnictwo WSP.
Góralski A. (1989). Twórcze rozwiązywanie zadań. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Góralski A. (1990). Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Karwowski M. (2009). Klimat dla kreatywności: koncepcje, metody, badania. Warszawa: Difin.
Korniłowicz K. (1927). Wczasy młodzieży pracującej. W: „Opieka nad Dzieckiem”, R. V, nr 5 (Instytut Gospodarstwa Społecznego). Warszawa: Księgarnia Robotnicza.
Korniłowicz K. (1929). Drogi oświaty dorosłych. W: Przewodnik oświaty dorosłych. Konewka A., Korniłowicz K. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Federacji Oświatowej Organizacyj Społecznych, Instytut Oświaty Dorosłych (wyd. 1928).
Korniłowicz K. (1930). Pomoc w tworzeniu jako zadanie pracy kulturalnej. W: Zagadnienia oświaty dorosłych. Dwie konferencje. Korniłowicz K. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Federacji Oświatowej Organizacyj Społecznych.
Korniłowicz K. (1976). Pomoc społeczno-kulturalna dla młodzieży pracującej i dorosłych. Wybór pism. Czerniawska O. (wstęp, wybór i oprac.). Andrzejewski J.K. (bibliografia prac K. Korniłowicza). Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Kozielecki J. (1969). Rozwiązywanie problemów. Warszawa: Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych.
Kozielecki J. (1987). Koncepcja transgresyjna człowieka: analiza psychologiczna. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Kozielecki J. (1998). Człowiek wielowymiarowy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Krasoń K. (2005). Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego. Kinestetyczne interpretacje liryki. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Lewowicki T. (1977). Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Lewowicki T. (1980). Kształcenie uczniów zdolnych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Limont W. (1994). Synektyka a zdolności twórcze. Eksperymentalne badania stymulowania rozwoju zdolności twórczych z wykorzystaniem aktywności plastycznej. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Limont W. (1996). Analiza wybranych mechanizmów wyobraźni twórczej. Badania eksperymentalne. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Limont W. (2010). Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Limont W. (2010a). Pedagogika twórczości, czyli edukacja ku twórczości. W: Pedagogika. T. 4: Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji. Śliwerski B. (red.). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Malicka M. (1982). Uroki i trudy twórczego życia. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Malicka M. (1989). Twórczość czyli droga w nieznane. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Modrzejewska-Świgulska M. (2014). Twórczość codzienna w narracjach pedagogów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Na drodze do twórczości i mistrzostwa. (2021). Łaszczyk J. (red.) Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Nalaskowski A. (1989). Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Nęcka E. (1994). TRoP… Twórcze rozwiązywanie problemów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Nęcka E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Okraszewski K., Rakowiecka B., Szmidt K.J., współudział Dobrołowicz W. (1996). Porządek i przygoda. Lekcje twórczości. Podręcznik eksperymentalny, cz. II. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Panek W. (1977). Zachowanie się szczególnie zdolnych uczniów w sytuacjach szkolnych. Białystok: Sekcja Wydawnicza Filii Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku.
Panek W. (1992). Psychologiczne uwarunkowania rozwoju uczniów zdolnych oraz wpływ na ich funkcjonowanie w sytuacjach szkolnych i rodzinnych. Białystok: Sekcja Wydawnicza Filii Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku.
Pietrasiński Z. (1983). Atakowanie problemów. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Płóciennik E. (2010). Stymulowanie zdolności twórczych dziecka. Weryfikacja techniki obrazków dynamicznych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Płóciennik E., Dobrakowska A. (2009). Zabawy z wyobraźnią. Scenariusze i obrazki o charakterze dynamicznym rozwijające wyobraźnię i myślenie twórcze dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Łódź: Wydawnictwo AHE.
Popek S. (1978). Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Popek S. (2000). Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Popek S. (2001). Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Puślecki W. (1991). Gry problemowe w nauczaniu początkowym. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Radlińska H. (1947). Oświata dorosłych: zagadnienia, dzieje, formy, pracownicy, organizacja. Warszawa: Ludowy Instytut Oświaty i Kultury.
Radlińska H. (1979). Oświata i kultura wsi polskiej. Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza.
Rowid H. (1926). Szkoła twórcza: podstawy teoretyczne i drogi urzeczywistnienia „szkoły pracy”. Kraków: Skład Główny: Gebethner i Wolff.
Rowid H. (1929). Szkoła twórcza: odstawy teoretyczne i drogi urzeczywistnienia nowej szkoły, wydanie trzecie poprawione i uzupełnione, wydanie drugie rozszerzone. Kraków: Skład Główny: Gebethner i Wolff.
Rowid H. (1931). Szkoła twórcza: podstawy teoretyczne i drogi urzeczywistnienia nowej szkoły, wydanie trzecie poprawione i uzupełnione. Kraków: Skład Główny: Gebethner i Wolff.
Rutkowiak J. (1998). Wielość języków pedagogiki a problem jej tożsamości. W: Wprowadzenie do pedagogiki: wybór tekstów. Jaworska T., Leppert R. (red.). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Schulz R. (1989). Nauczyciel jako innowator. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Schulz R. (1990). Twórczość – społeczne aspekty zjawiska. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Schulz R. (1994). Twórczość pedagogiczna. Elementy teorii i badań. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Schulz R. (1996). Studia z innowatyki pedagogicznej. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Semenowicz H. (1980). Freinet w Polsce. Próby realizacji koncepcji pedagogicznej C. Freineta w szkole polskiej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Suchodolski B. (1975). Twórczość jako styl życia. „Studia Filozoficzne”, nr 10–11, s. 97–108.
Suchodolski B. (1976). Kim jest człowiek?. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Suchodolski B. (1983). Wychowanie i strategie życia. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Szmidt K.J. (1995). Przewodnik metodyczny dla nauczycieli „Porządek i przygoda. Lekcje twórczości”. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Szmidt K.J. (2002). Wcześniej niż Fromm i Maslow: Korniłowicza i Radlińskiej koncepcje postawy twórczej na tle współczesnym. W: Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu. Szmidt K.J., Piotrowski K.T. (red.). Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Szmidt K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmidt K.J. (2009). Współczesne podejścia w pedagogicznych badaniach nad twórczością: przegląd wybranych stanowisk. W: Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria. Szmidt K.J. (red.). Łódź: Wydawnictwo AHE
Szmidt K.J. (2013). Pedagogika twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szmidt K.J., Płóciennik E. (2020). Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Szuman S. (1929). Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka. Warszawa: Książnica Atlas.
Szymański M.S. (1987). Twórczość i style poznawcze uczniów. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Tatarkiewicz W. (1982). Dzieje sześciu pojęć: sztuka, piękno, forma, twórczość, odtwórczość, przeżycie estetyczne. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Uszyńska-Jarmoc J. (2005). Podróże. Skarby. Przygoda. Podręcznik i program rozwijania twórczości, samoświadomości oraz dyspozycji autokreacyjnych dzieci klas I–III. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Zborowski J. (1986). Rozwijanie aktywności twórczej dzieci. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar