Bandura L. (1993). Talent pedagogiczny nauczyciela. W: Pomykało W. (red.). Encyklopedia Pedagogiczna. Warszawa: FUNDACJA INNOWACJA.
Google Scholar
Chałupniak R. (2007). Potrzeba i uzasadnienie wychowania religijnego w podstawowych środowiskach wychowawczych. W: Rynio A. (red.). Wychowanie Chrześcijańskie. Między tradycją a współczesnością. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Cholewiński Z. (1987). Religia a osobowość człowieka. W: Majewski M., Zimoń H., (red.). Religioznawstwo w katechezie. Materiały katechetyczne z religioznawstwa. Kraków: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Cywińska M. (2018). Społeczny świat dziecka w okresie średniego i późnego dzieciństwa. W: Modrzejewski J., Matysiak-Błaszczyk A., Włodarczyk E. (red.). Środowiska uczestnictwa społecznego jednostek, kategorii i grup (doświadczenia socjalizacyjne i biograficzne). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Dawson Ch. (1959). Religia i kultura. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX.
Google Scholar
Eliade M. (2009). Traktat o historii religii. Warszawa: Aletheia.
Google Scholar
Gałkowski S. (2016). Długomyślność. Wprowadzenie do filozofii wychowania. Kraków: WAM.
Google Scholar
Łuczyński A. (2010). Media a kultura środowiska rodzinnego. W: Bis D., Rynio A. (red.). Media w wychowaniu chrześcijańskim. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Marek Z. (2017). Pedagogika towarzyszenia. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Akademia Ignatianum.
Google Scholar
Marzec M. (2010). Uczestnictwo Polaków w praktykach religijnych i ich ocena roli Kościoła w życiu publicznym. W: Turska-Kawa A. Wojtasik W. (red.). Preferencje polityczne 2009. Postawy – Identyfikacje – Zachowania. Katowice: Unikat 2.
Google Scholar
Mastalski J. (2012). Model wychowania w nauczaniu. „ Verbum Vitae”, nr. 21, s.253-271.
Google Scholar
Mościcki Z. (1974-1975). Teoria duchowości. Siedlce - maszynopis.
Google Scholar
Okoń W. (1959). Osobowość nauczyciela : rozprawy J. Wł. Davida, Z. Mysłakowskiego, St. Szumana, M. Kreutza, St. Baleya. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych.
Google Scholar
Parzyszek M. (2012). Funkcje i znaczenie religii w procesie wychowania. W: Gąsior K., Sakowicz T., Slodićka A. (red.). Mężczyzna w rodzinie nadzieje i zagrożenia. Kielce: Świętokrzyskie Centrum profilaktyki i Edukacji.
Google Scholar
Parzyszek M. (2016). Chrześcijaństwo jako czynnik integracji społeczno - duchowej całej ludzkości. „Studia Gdańskie”, t. XXXIX, s. 207-218.
Google Scholar
Piwowarski W. (2019). Socjologia religii. Kraków: Zakład Wydawniczy „Nomos”.
Google Scholar
Rogowski C. (2002). Edukacja religijna. Założenia – uwarunkowania-perspektywy rozwoju. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL.
Google Scholar
Rusecki M. (1989), Istota i geneza religii. Warszawa: Verbinum.
Google Scholar
Rusecki M. (2002). Religia. W: Rusecki M., Kaucha K., Ledwoń I., Mastej J. (red.). Leksykon Teologii Fundamentalnej. Lublin – Kraków: Wydawnictwo M.
Google Scholar
Rusiecki M. (2007). Cele wychowania chrześcijańskiego w aspekcie teorii warstwicowej S. Kunowskiego. W: Rynio A. (red.). Wychowanie chrześcijańskie. Między tradycją a współczesnością. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Schulz R. (2007). Wykłady z pedagogiki ogólnej. T. II: O integralną wizję człowieka i jego rozwoju. Toruń: Wydawnictwo UMK.
Google Scholar
Simon W. (2007). Religia – religijność. W: Geavert J., Misiaczek K. (red.). Słownik katechetyczny. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Słupska K. (2018). Grupy rówieśnicze w życiu młodzieży – ich anatomia i dynamika funkcjonowania socjalizacyjnego. W: Modrzewski J., Matysiak – Błaszczyk A., Włodarczyk E. (red.). Środowiska uczestnictwa społecznego jednostek, kategorii i grup (doświadczenia socjalizacyjne i biograficzne). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Sobór Watykański II. Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim Gravissimus educationis.
Google Scholar
Swienko H. (1986). Źródła i funkcje religii. „Euchamer – Przegląd Religioznawczy”, nr 3-4, s. 35-43.
Google Scholar
Walesa Cz.(1997). Psychologiczna analiza zmian w rozwoju religijności człowieka. „Roczniki filozoficzne”, tom. XLV, z. 4, s. 109-132.
Google Scholar
Wójtowicz A. (2003). Społeczne i paradygmatyczne warunki współczesnej socjologii religii. „Ateneum Kapłańskie”, nr 1 (141), s. 20-33.
Google Scholar
Zaborowski Z. (1969). Rówieśnicy. Problemy wychowawcze środowiska rówieśniczego. Warszawa: Wydawnictwo Harcerskie.
Google Scholar