Adamowicz M.M. (2015). Efektywność dydaktyczna twórczego pedagogicznie nauczyciela. W: Malinowska J., Jezierska-Wiejak E. (red.). Dziecko w sytuacjach uczenia się. Stan i perspektywy badań. Wrocław: Atut.
Google Scholar
Andrzejewska J. (2013). Metoda projektów szansa intensyfikacji uczenia się uczniów z klas I-III. „Roczniki Pedagogiczne”, tom 5(41), nr 2, s. 185-211.
Google Scholar
Barnes D. (1988). Nauczyciel i uczniowie. Od porozumiewania się do kształcenia. tłum. J. Radzicki, Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Gage N., Berlinger D. (1992). Educational Psychology. (wyd.5) Boston: Houghton, Mifflin.
Google Scholar
Gołębiak B.D. (2002). Refleksyjny nauczyciel w zmieniającej się szkle. W: Gołębniak B.D. (red.). Uczenie metodą projektów. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Gopnik A. (2010). Dziecko filozofem. Co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia. tłum. M. Trzcińska. Warszawa: Prószyński Media.
Google Scholar
Helm J.H., Katz L.G. (2003). Mali badacze. Metoda projektu w edukacji elementarnej. Warszawa: Wydawnictwa CODN.
Google Scholar
Kaczor A. (2020). Nauczyciel stażysta wobec wymagań wynikających z procedury awansu zawodowego nauczycieli. „Szkoła-Zawód-Praca”, nr 20, s. 70-83.
Google Scholar
Kaczor A. (2021). Paradygmaty w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli. „Społeczeństwo. Edukacja. Język”, tom 14/1, s. 125-134.
Google Scholar
Kierczak U. (2012). Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego. Praktyczny przewodnik. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2018). Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Koll M. (1997). The Project Method: Its Vacational Education Origin and International Development. „Journal of Industrial Teacher Education”, nr 3(34), s. 59-80. dostępny na: https://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JITE/v34n3/Knoll.html (otwarty: 7.07.2022)
Google Scholar
Kwiatkowska H. (2012). Teoriopoznawcze implikacje związku z praktyką w kształceniu akademickim nauczycieli. W: Gołębniak B.D., Kwiatkowska H. (red.). Nauczyciele. Programowe (nie)przygotowanie. Wrocław: WN DSW.
Google Scholar
Ostrowska U. (2009). Idea podmiotu i podmiotowości w edukacji z perspektywy aksjologicznej. W: Niemiec J., Popławska A. (red.). Podmiotowość we współczesnej edukacji. Oglądy, intencje, realia. Białystok: Wydawnictwo Prymat.
Google Scholar
Potocka B., Nowak L. (2002). Projekty edukacyjne. Poradnik dla nauczycieli. Kielce: Zakład Wydawniczy SFS.
Google Scholar
Rau K., Ziętkiewicz E. (2000). Jak aktywizować uczniów, Poznań: Oficyna wydawnicza G&P.
Google Scholar
Sajdak A. (2013). Paradygmaty kształcenia studentów i wspierania rozwoju nauczycieli akademickich. Teoretyczne podstawy dydaktyki akademickiej. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Szymańska M. (2018). Badania w działaniu. W: Ciechowska M., Szymańska M. (red.), Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum.
Google Scholar
Szymańska M. (2019). Portfolio w kształceniu nauczycieli. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum.
Google Scholar
Szymański M. S. (2010). O metodzie projektów. Z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Google Scholar
Wygotski L.S. (1971). Wybrane prace psychologiczne. Warszawa: PWN.
Google Scholar