Beck U. (2002). Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
Google Scholar
Bourdieu P. (2005). Dystynkcja. społeczna krytyka władzy sądzenia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Brookfield S. D. (1995). Becoming a Critically Reflective Teacher. San Francisco: John Willey & Sons, Inc.
Google Scholar
Czaja-Chudyba I., Muchacka B. (2016). Nauczyciele wczesnej edukacji. Koncepcje, kształcenie, wyzwania. Kraków: Wydawnictwo „Petrus”.
Google Scholar
Czaja-Chudyba I. (2013). Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (1997a). Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (1997b). Rola krytycznej refleksji w procesie poznania pedagogicznego. Aksjologiczne aspekty przedmiotu poznania. W:
Google Scholar
Kukołowicz T., Nowak M. (red.). Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (2006). Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Day Ch. (2004). Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Dewey J. (1988). Jak myślimy? Warszawa: PWN.
Google Scholar
Dobrołowicz W. (1993). Psychika i bariery. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Dróżka W. (2005). Metodologia refleksyjna jako perspektywa integracji teorii i praktyki w kształceniu nauczycieli. W: Sajak A. (red.). Praktyka tworzenia edukacyjnej wspólnoty. Kraków: Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Dróżka W., Madalińska-Michalak J. M. (2016). Droga do zawodu nauczyciela i motywy jej wyboru – w świetle autobiograficznych wypowiedzi studentów studiów pedagogicznych. „Forum Oświatowe”, 28 (1), dostępny na: http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/416 (otwarto: 18.04.2018).
Google Scholar
Dylak S. (1996). Kształcenie nauczycieli do refleksyjnej praktyki. Zarys genezy, istoty i rozwój koncepcji. „Rocznik Pedagogiczny”, 16.
Google Scholar
Freire P. (2000). „Bankowa” koncepcja edukacji jako narzędzie opresji. W: Blusz K. (red.). Edukacja i wyzwolenie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Giddens A. (2001). Nowe zasady metody socjologicznej. Pozytywna krytyka socjologii interpretatywnych. Kraków: Nomos.
Google Scholar
Gołębniak B. D. (1998). Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza–biegłość–refleksyjność. Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
Google Scholar
Gołębniak D. i Zamorska, B. (2014). Nowy profesjonalizm nauczycieli. Podejścia–praktyka– przestrzeń rozwoju. Wrocław: Dolnośląska Szkoła Wyższa.
Google Scholar
Hatton N., Smith D. (1995). Reflection in teacher education: towards definition and implementation. „Teaching and Teacher Education”, 11, 1.
DOI: https://doi.org/10.1016/0742-051X(94)00012-U
Google Scholar
Illeris K. (2006). Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Kasačova B. (2004). Refleksyjna nauka w szkole podstawowej. W: Lewowicki T., Puślecki W., Włoch S. (2004). Transformacja w polskiej edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2002). Konstruowanie wiedzy w szkole. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2004). Treści wychowawcze w nauczaniu początkowym – edukacja pozorów. W: Klim-Klimaszewska A. (red.). Mity dzieciństwa – dramaty socjalizacji, cz. 2. Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2005a). Mentalne zniewolenie nauczycieli wczesnej edukacji – epizod czy prawidłowość. „Problemy Wczesnej Edukacji”, 1.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2005b). Bariery zmiany szkolnej kultury dydaktycznej. W: Sajak A. (red). Praktyka tworzenia edukacyjnej wspólnoty. Kraków: Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2006a). Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji. W: Klus-Stańska D., Szatan E., Bronk D. (red.). Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk: Wydawnictwo UG.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2006b). Doświadczenia pedagogiczne nauczycieli jako źródło ich niezdolności do refleksji nad własną aktywnością zawodową. W: Michalski J. (red.). Sapientia et adiumentum. W trosce o rozwój innych. Studia dedykowane Zbigniewowi Kwiecińskiemu. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2008). Dokąd zmierza polska szkoła? – pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty. W: Klus-Stańska D. (red). Dokąd zmierza polska szkoła? Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2012). Wiedza, która zniewala – transmisyjne tradycje w szkolnej edukacji. „Forum Oświatowe”, 1 (46), s. 21–40.
Google Scholar
Klus-Stańska D., Nowicka, M. (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Krause A. (2009). Iluzja dydaktycznej sprawczości – profesjonalizacja niekompetencji. W: Hurło L., Klus-Stańska D., Łojko M. (red). Paradygmaty współczesnej dydaktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Krzychała S. (2005). Refleksyjny akcjonizm – ku posttradycyjnej konstrukcji tożsamości. W: Dziemianowicz M., Gołębniak B. D., Kwaśnica R. (red.). Przetrwanie i rozwój jako niezbywalne powinności wychowania. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Google Scholar
Krzychała, S. (2007). Ryzyko własnego życia. Indywidualizacja w późnej nowoczesności. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Google Scholar
Kwiatkowska H. (1997). Źródła inspiracji nowego myślenia o edukacji nauczycielskiej. W: Kwiatkowska H., Lewowicki T. (red.). Źródła inspiracji współczesnej edukacji nauczycielskiej. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Google Scholar
Kwiatkowska H. (2005). Tożsamość nauczycieli. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Langer E. J. (1993), Problemy uświadamiania. Konsekwencje refleksyjności i bezrefleksyjności. W: Maruszewski T. (red.). Poznanie. Afekt. Zachowanie. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Maciuszek J. (2013). Automatyzmy i bezrefleksyjność w kontekście wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Michalak J. M. (2010). (red.). Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Muchacka B., Kaleta-Witusiak M., Walasek-Jarosz B. (2013). Autorefleksja i analiza pracy własnej. Kielce: Wydawnictwo SSW.
Google Scholar
Muchacka-Cymerman A., Tomaszek K. (2017). Syndrom wypalenia w zawodzie nauczyciela i w roli ucznia. Przegląd literaturowy. „Forum Oświatowe”, 30 (2). s. 95–115, dostępny na: http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/526/368 (otwarto: 16.04.2018 r.).
Google Scholar
Nalaskowski A. (2002). Widnokręgi edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Nęcka E. (1999). Proces twórczy i jego ograniczenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Nowak-Dziemianowicz M. (2007). Czy świat człowieka ma postać narracji? O możliwościach badania, rozumienia i zmiany. W: Kurantowicz E., Nowak-Dziemianowicz M. (red.). Narracja–krytyka–zmiana–praktyki badawcze we współczesnej pedagogice. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Google Scholar
Obuchowski K. (1993). Człowiek intencjonalny. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Pietrasiński Z. (2001). Mądrość czyli świetne wyposażenie umysłu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Google Scholar
Pollard A. (1998). Reflective Teaching in the Primary school. A Handbook for the Classroom. London: Cassell.
Google Scholar
Renzulli J. (2005). The Three-Ring Conception of Giftedness. A Developmental Model for Promoting Creative Productivity. W: Sternberg R. J., Davidson J. E. (red.). Conception of giftedness. New York: Cambridge University Press.
Google Scholar
Schön D. A. (1983). The Reflective Practtioner. How Professionals Think in Action. Basic Books.
Google Scholar
Szymczak M. (red.). (1982). Słownik języka polskiego. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Szymczak J. (2017). Refleksja nauczycieli wczesnej edukacji dotycząca pracy z uczniami (w perspektywie badań rekonstrukcyjnych). Studium teoretyczno-metodologiczne. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Google Scholar
Szymczak J. (2015). Model rozwijania refleksyjności u (przyszłych) nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – założenia, istota, motywy konstruowania i nadawania mu wymiaru praktycznego. „Problemy Wczesnej Edukacji”, 1 (28).
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0008.5678
Google Scholar