Bębas S., Kowalski P. (red.). (2014). Bezpieczeństwo w warunkach zmian społecznych, cywilizacyjnych i kulturowych. Piotrków Trybunalski: Wyższa Szkoła Handlowa im. Króla Stefana Batorego.
Google Scholar
Całusińska M., Malinowski W. (2012). Trening umiejętności wychowawczych: dla rodziców i specjalistów. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Dąbrowski Z. (2006). Pedagogika opiekuńcza w zarysie, t. 1. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Deptuła M. (red.). (2005). Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Google Scholar
Deptuła M. (red.). (2009). Profilaktyka w grupach ryzyka. Diagnoza, cz. 1. Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne Parpamedia.
Google Scholar
Dudzikowa M. (red.). (2007). Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty, t. 1. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne.
Google Scholar
Duraj-Nowakowa K., Miąsik-Gruca U. (red.). (2009). Rodzina. Diagnoza, profilaktyka i wsparcie. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Gajewska G. (2000). Wsparcie dziecka w rozwoju. Konteksty opieki i edukacji. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Google Scholar
Izdebska J. (2000). Dziecko w rodzinie u progu XXI wieku. Niepokoje i nadzieje. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Google Scholar
Kozłowska A. (2000). Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka. Diagnoza i terapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
Google Scholar
Krzyżowska T. (2013). Pułapki wychowania. Toruń: Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”.
Google Scholar
Łaciak B. (red). (2013). Dzieciństwo we współczesnej Polsce. Charakter przemian. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Michalska A. (red.). (2006). Obrazy życia rodzinnego z perspektywy interdyscyplinarnej. Poznań: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Pecyna M. B. (1998). Rodzinne uwarunkowania zachowania dziecka – w świetle psychologii klinicznej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Pilch T., Lepalczyk I. (red.). (1995). Pedagogika społeczna. Człowiek w zmieniającym się świecie. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Plopa M. (2001). Psychologia rodziny: teoria i badania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Szymanowska A., Milewska E. (red.). (2000). Rodzice i dzieci. Psychologiczny obraz sytuacji problemowych. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Google Scholar
Walc W., Szluz B., Marczykowska I. (red.). (2008). Opieka i pomoc społeczna wobec wyzwań współczesności. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Wysocka E. (red.). (2012). Dzieci i młodzież w niegościnnym świecie: zagrożenia rozwojowe i społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Ziemska M. (red.). (2011). Rodzina współczesna. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar