Published: 2019-09-04

Inclusive Religious Education on the Example of the Education System in Germany

Agnieszka Zduniak
Pedagogical Forum
Section: Topic
https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.10

Abstract

W artykule zostają przedstawione główne założenia inkluzywnej edukacji religijnej w niemieckim systemie szkolnictwa. Heterogeniczność kulturowa i etniczna współczesnych społeczeństw europejskich stanowi ważne wyzwanie dla systemu edukacji. Dotyczy to również nauczania religii w warunkach pluralizmu religijno-światopoglądowego. W Niemczech nauczanie tego przedmiotu cechuje duża różnorodność podejść i koncepcji, uzasadniona sytuacją religijnego i kulturowego pluralizmu. Rezultatem tego jest dynamiczny rozwój pedagogiki religii jako dziedziny wiedzy odrębnej od katechetyki. Autorka przedstawia najnowsze koncepcje szkolnego nauczania religii w Niemczech. Stanowią one próbę zdefiniowania na nowo celów i metod nauczania religii w taki sposób, aby w większym niż dotychczas stopniu odpowiadało ono wymogom współczesności.

Download files

Citation rules

Zduniak, A. (2019). Inclusive Religious Education on the Example of the Education System in Germany. Pedagogical Forum, 9(2/1), 133–142. https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.10

Cited by / Share


This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.