Adamek I. (1997). Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Impuls.
Bałachowicz J. (2006). Wczesna edukacja dziecka – problem teoretyczne i praktyczne. Rola wczesnej edukacji w rozwoju człowieka. W: Bałachowicz J., Kowalska A. (red.). Wczesna edukacja dziecka. Stan obecny–perspektywy–potrzeby. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.
Cooper H. Synthesis of Research on Homework, dostępny na: https://s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/40892227/el198911_cooper.pdf?response-content-disposition=inline%3B%20filename%3Dinvitatie_povesti.pdf&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=AKIAIWOWYYGZ2Y53UL3A%2F20191210%2Fus-east-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20191210T093518Z&X-Amz-Expires=3600&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=0f3331e884d28b43d61acb5f10bb25a6eebbd1421fd3c266e8c267d2b54b1475 (otwarty: 27.06.2019).
Denek K. (2001). Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce. W: Moroz H. (red.). Edukacja w reformowanej szkole. Kraków: Impuls.
Drozd E. (1999). Zadawanie do domu. „Edukacja i Dialog”, nr 9, s. 58–63.
Dudel B. (2007). Praca domowa – krok do samokształcenia w klasie III. W: Piwowarski R. (red.). Dziecko sukcesy i porażki. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Dudzińska B. (2003) Praca domowa w procesie edukacji. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 10, s. 37–40.
Duraj-Nowakowa K. (1998). Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej. Modernizacja teorii i praktyki. Kraków: Impuls
Harmin M. (2005). Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki? Warszawa: CEO Civitas.
Hattie J. (2015). Widoczne uczenie się nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się. Warszawa: Biblioteka Szkoły Uczącej się.
Juul J. (2014). Kryzys szkoły. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND.
Kohn A. (2018). Mit pracy domowej. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND.
Kołodziej A. Niesporek-Szamburska B. (2009). Konteksty i uwarunkowania zadań domowych, cz. II cyklu: O pracach domowych z języka polskiego prawie wszystko. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
Kozak H. (1984). Organizacja pracy domowej uczniów klas początkowych. Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.
Kujawiński J. (1990). O nową jakość pracy lekcyjno-domowej. „Życie szkoły”, nr 1, s. 13–20.
Kupisiewicz C. (1980). Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: PWN.
Kupisiewicz C., Kupisiewicz M. (2009). Słownik pedagogiczny. Warszawa: PWN.
Miodek E. (1988). O problemach pracy domowej ucznia klas I–III. „Chowanna”, nr 1, s. 48–54.
Niemierko B (2014). Uczeń odrabia pracę domową. „Nowa szkoła”, nr 2, s. 29–30.
Nowik J. (2013). Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Opole: Wydawnictwo NOWIK.
Okoń W. (2007). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: PWN.
Okoń W. (2003). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak.
Puślecki W. (2005a). Praca domowa ucznia. W: Pilch T. (red.). Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. IV. Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Puślecki W. (2005b). Praca domowa najmłodszych uczniów. Kraków: Impuls.
Więckowski R. (1983). Nauka domowa dziecka w młodszym wieku szkolnym. „Życie szkoły”, nr 3.
Reclik R. (2005). Rola i miejsce pracy domowej w kształceniu zintegrowanym. W: Ratajek Z. (red.). Uczeń we współczesnej szkole. Problemy reformy edukacji wczesnoszkolnej. Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
Reclik R. (2007). Praca domowa uczniów w młodszym wieku szkolnym między teorią a praktyką. W: Siwek H. (red.). Efektywność kształcenia zintegrowanego. Implikacje dla teorii i praktyki. Katowice–Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP.
Winiarczyk A. (2007-2008). Praca domowa uczniów klas początkowych w opinii rodziców. „Nauczanie początkowe”, nr 2, s. 60–67.
Wujek T. (1969). Praca domowa i czynny wypoczynek ucznia. Warszawa: PZWS.
Zborowski J. (1955). Praca domowa ucznia szkoły podstawowej. Warszawa: PZWS.
Google Scholar