Barbier J-M. (2016). Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacja zwyczajowych pojęć, tłum. Marynowicz-Hetka E., Łódź: Wydawnictwo UŁ.
Curry M., Jaxon K., Russell J. L., Callahan M. A., Bicais, J. (2008). Examining the practice of beginning teachers’ micropolitical literacy within professional inquiry communities. „Teaching and Teacher Education”, vol. 24, nr 3, s. 660–673.
Cherubini L. (2009). New Teachers’ Perceptions of Induction: Insights Into Principled Practices. „The Alberta Journal of Educational Research”, vol. 55, nr 2, s. 185–198.
Cybal-Michalska A. (2014). Młodzież akademicka a kariera zawodowa. Kraków: Impuls.
Czubak-Koch M. (2014). Uczenie się w kulturze miejsca pracy. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Deal T. E., Chatman, R. M. (1989). Learning the ropes alone: Socializing new teachers. „Action in Teacher Education”, vol. 11, nr 1, s. 21–29.
Grochowalska M. (2015). Od wiedzy do działania: praca zawodowa w doświadczeniach początkujących nauczycieli edukacji przedszkolnej. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. s. 85–97.
Howes C., James J., Ritchie S. (2003). Pathways to effective teaching. „Early Childhood Research Quarterly”, vol. 18, nr 1, s. 104–120.
Huberman M. A. (1989). The professional life cycle of teachers. „Teachers College Record”, vol. 91, nr 1, s. 31–57.
Ingersoll R., Smith T. M. (2004). Do Teacher Induction and Mentoring Matter? „NAASP Bulletin”, 88, (638), March 2004, s. 28–40, dostępny na: http://repository.upenn.edu/ gse_pubs/134 (otwarty: 15.09.2018).
Kacperczyk A. (2012). Świat społeczny. W: Konecki K. T., Chomczyński P. Słownik socjologii jakościowej. Warszawa: Difin, s. 276–278.
Kelchtermans, G. (2017). ‘Should I stay or should I go?’ Unpacking teacher attrition/retention as an educational issue. „Teachers and Teaching”, vol. 23, nr 8, s. 961–977.
Kędzierska H., Maciejewska M. (2014). Odpowiedzialny nauczyciel – (nie)odpowiedzialna wspólnota – co pomaga, a co przeszkadza w budowaniu nauczycielskich wspólnot praktyków. W: Edukacja jako odpowiedź. Odpowiedzialni nauczyciele w zmieniającym się świecie. Mazurkiewicz G. (red.). Kraków: Wydawnictwo UJ, s. 83–96.
Kołodziej-Durnaś A. (2012). Kultura organizacji – idea i instrumentalizacja. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe USz.
Komisja Europejska/EACEA/Eurydice. (2013). Key Data on Teachers and School Leaders in Europe (Kluczowe dane dotyczące nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie). Raport Eurydice. Luksemburg: Urząd Publikacji Unii Europejskiej, dostępny na: eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2014/10/KDT2013_pl.pdf (otwarty: 15.09.2018).
Kurantowicz E. (2007). O uczących się społecznościach. Wybrane praktyki edukacyjne ludzi dorosłych. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Madalińska-Michalak J. (2016). Wspólnoty praktyków a granice uczenia się nauczycieli w szkole. Rola dyrektora szkoły. W: Szkoła. Wspólnota dążeń? Minczanowska A., Szafraniec-Gajdzica A., Szymański M. J. (red.). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 48–61.
Morgan G. (2005). Obrazy organizacji, tłum. Wiankowska-Ładyga Z., Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Muchacka B., Czaja-Chudyba I. (2018). Bariery i ograniczenia w refleksyjnym rozwoju nauczycieli wczesnej edukacji. „Forum Pedagogiczne”, vol. 8, nr 2, s. 17–32.
Peret-Drążewska P. (2014). Orientacje sprawcze i wspólnotowe współczesnej młodzieży. „Kultura–Społeczeństwo–Edukacja”, vol. 2, nr 6, s. 135–152.
Putnam R. T., Borko H. (2000). What do new views of knowledge and thinking have to say about research on teacher learning? „Educational Researcher”, nr 29, s. 4–15.
Sennett R. (2013). Razem. Rytuały, zalety, i zasady współpracy, tłum. Dzierzgowski J. Warszawa: Muza.
Środa M. (2003). Indywidualizm i jego krytycy. Warszawa: Aletheia.
Thomas L., Tuytens M., Moolenaar N., Devos G., Kelchtermans G. Vanderlinde R. (2019). Teachers’ first year in the profession: the power of high quality suport. „Teachers and Teaching”, vol. 25, nr 2, s. 160–188.
Vujičić L. (2013). Researching and Changing Kindergarten Culture and the Quality of Educational Practice, dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/265843088_Researching_and_Changing_Kindergarten_Culture_and_the_Quality_of_Educational_Practice (otwarty: 15.12.2019).
Wojciszke B., Cieślak M. (2014). Orientacja sprawcza i wspólnotowa a wybrane aspekty funkcjonowania zdrowotnego i społecznego. „Psychologia Społeczna”, vol. 93, nr 30, s. 285–297.
Google Scholar