Babbie E. (2004). Badania społeczne praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Bauman Z. (2009). Sztuka życia. Kraków: Wydawnictwo Literackie,
Berger P. L., Lukmann T. (2010). Społeczne tworzenie rzeczywistości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Charmaz K. (2009). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Denzin N. K., Lincoln Y. S. (2000). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Fellman F. (1993). Świat przeżywany i świat duchowy. Fenomenologiczne pojęcie świata a protestancka filozofia kultury. W: Świat przeżywany. Fenomenologia i nauki społeczne. Krasnodębski Z., Nellen K. (red.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Jakimiuk B. (2017). Relacje zawodowe i osiągnięcia osobiste jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Kędzierzawski W. (2009). Codzienność jako kategoria antropologiczna w perspektywie historii kultury. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Konecki K. (2012). Metodologia teorii ugruntowanej – strategia analiz i badań jakościowych. W: Słownik socjologii jakościowej. Konecki K., Chomczyński P. (red.). Warszawa: Difin.
Kos E. (2013). Wywiad narracyjny jako metoda empiryczna. W: Badania jakościowe w pedagogice. Urbaniak-Zając D., Kos E. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kostera M. (2003). Antropologia organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Krajewski M. (2009). Dzisiaj jak wczoraj, jutro jak dziś. Codzienność, przedmioty i reżimy podtrzymujące. W: Barwy codzienności. Analiza socjologiczna. Bogunia-Borowska M. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Kretschmann R. (2003). Stres w zawodzie nauczyciela. Gdańsk: GWP.
Krzemiński I. (1986). Symboliczny interakcjonizm i socjologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Krzychała S. (2007). Projekty życia. Młodzież w perspektywie badań rekonstrukcyjnych. Wrocław: Wydawnictwo DSW
Mroczka E. (2011). Fenomenologia jako metoda postępowania badawczego nad tożsamością nauczycieli wczesnej edukacji. W: Pedagogika wczesnej edukacji. Dyskursy, problemy, otwarcia. Klus-Stanska D., Bronk D., Molenda A. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Smolińska-Theiss B. (1993). Dzieciństwo w małym mieście. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Szczepański J. (1987). Sprawy ludzkie. Warszawa: Czytelnik.
Sztompka P. (2008). Życie codzienne – temat najnowszej socjologii. W: Socjologia codzienności. Sztompka P., Bogunia-Borowska M. (red.). Kraków: Wydawnictwo Znak.
Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (2001). Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Urbaniak-Zając D. (2013). Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. W: Badania jakościowe w pedagogice. Urbaniak-Zając D., Kos E. (red.). Warszawa: Wydawcnitwo Naukowe PWN, s. 19–90.
Urbaniak-Zając D. (2016). W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Kraków: Impuls.
Zalewska-Bujak M. (2017). Nauczyciel w polu szkolnym – w świetle teorii Pierre’a Bourdieu i nauczycielskich narracji. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar