Bauman Z. (2007). Edukacja: wobec, wbrew i na rzecz ponowoczesności. W: Wychowanie: pojęcia, procesy, konteksty. Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.). Sopot: GWP.
Bloom A. (1997). Umysł zamknięty, tłum. Bieroń T. Poznań: Zysk i S-ka.
Bourdieu P., Passeron J.-C. (1990). Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, tłum. Neyman E.. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Bruce C. (1994). Reflections on The Experience of the Phenomenographic Interview. W: Proceedings of Phenomenography: Philosophy & Practice. Ballantyne R., Bruce C. (red.). Brisbaine: Queensland University of Technology.
Collier-Reed B., Ingerman A. (2013). Phenomenography: From critical aspects to knowledge claim. „International Perspectives on Higher Education Research”, nr 9, s. 243–260.
Dobrota S. (2006). Cognitive-developmental theories and their implication for music education. W: Zaniedbane i zaniechane obszary edukacji w szkole. Suświłło M. (red.). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Dobrowolska B. (2009). Nauczyciel wobec postaw twórczych uczniów. Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych. Toruń: Akapit.
Filipiak E. (2006). Organizacja procesu nauczania–uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym – wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju. W: Zaniedbane i zaniechane obszary edukacji w szkole. Suświłło M. (red.). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Gordon E. (1997). Umuzykalnienie niemowląt i małych dzieci: teoria i wskazówki praktyczne, tłum. Klimas-Kuchtowa E., Zielńska A.. Kraków: Zamiast Korepetycji.
Janowski A. (1995). Uczeń w teatrze życia szkolnego. Warszawa: WSiP.
Jurgiel A. (2009). Doświadczanie szkoły przez uczniów. Rekonstrukcja fenomenograficzna. „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 2 (10), s. 142–148.
Jurgiel-Aleksander A. (2016). Fenomenografia i jej poznawcze konsekwencje w świetle projektu na temat doświadczeń edukacyjnych dorosłych. Refleksja badacza. „Rocznik Andragogiczny”, t. 23, dostępny na: cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-17ab719e-c845-41a2-9a70-b80ede794b05/c/13825-32790-1-SM.pdf (otwarty: 2.06.2019).
Klus-Stańska D. (2002). Konstruowanie wiedzy w szkole. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Klus-Stańska D., Nowicka M. (2013). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Gdańsk: Harmonia Universalis.
Kołodziejski M. (2015). Refleksja w pracy nauczyciela (nie tylko) szkoły muzycznej. W: Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia? Delecka-Bury A. (red.).Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Kostyło H. (2012). Rekonstrukcjonizm społeczny: wzajemność oddziaływań kultury i edukacji. „Forum Oświatowe”, nr 2 (47), s. 15–32.
Kowalik-Olubińska M. (2006). Pedagogiczne implikacje złożeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci. W: Zaniedbane i zaniechane obszary edukacji w szkole. Suświłło M. (red.). Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Krąpiec M. A. (1996). Człowiek w kulturze. Warszawa: Gutenberg-Print.
Kwaśnica R. (1994). Wprowadzenie do myślenia. O wspomaganiu nauczycieli w rozwoju. Wrocław: Wrocławska Oficyna Nauczycielska Wojewódzkiego Ośrodka Metodycznego.
Kwiatkowska H. (2005). Tożsamość nauczycieli: między anomią a autonomią. Sopot: GWP.
Ławrowska R. (2015). Model optymalny i rzeczywistość kształtowania kompetencji muzyczno-metodycznych specjalistów wczesnej edukacji dziecka. W: Muzyka w dialogu z edukacją. Wybrane konteksty aktywności i edukacji muzycznej. Kochanowska E., Majzner R. (red.). Kraków: Libron.
Marton F. (1981). Phenomenography – describing conceptions of the world around us. „Instrucional Science”, nr 10, s. 177–200.
Męczkowska A. (2003). Fenomenografia jako podejście badawcze w obszarze studiów edukacyjnych. „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3 (189), s. 71–88.
Moroz J. (2013). Fenomenografia jako metoda badania treści świadomościowych. „Pedagogika Szkoły Wyższej”, nr 1, s. 33–44.
Pikała A. (2015). Rola kreatywnych cech i kompetencji nauczycieli szkół muzycznych I stopnia w rozwijaniu postaw twórczych uczniów. W: Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia? Delecka-Bury A. (red.).Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Spinelli E. (1989). The Interpreted World: an introduction to phenomenological psychology. London: Sage.
Stróżewski W. (1997). Wartości estetyczne i nadestetyczne. W: Teoria wychowania estetycznego. Wojnar I. (red.).Warszawa: Żak.
Suświłło M. (2001). Psychopedagogiczne uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Śliwerski B. (2010). Myśleć jak pedagog. Sopot: GWP.
Uchyła-Zroski J. (1999). Promuzyczne zachowania młodzieży w okresie dorastania i ich uwarunkowania. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Wilski M. (2011). Osobowość i specyficzne problemy psychologiczne nauczycieli. W: Psychologia ucznia i nauczyciela. Kowalik S. (red.). Warszawa: PWN.
Żłobicki W. (2000). Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar