Amabile, T. M. (1993). What does theory of creativity require? Psychological Inquiry, 4(2), 179–237.
Basset, M. H. (2016). Teaching Critical Thinking without (Much) Writing: Multiple-Choice and Metacognition. Teaching Theology & Religion, 19(1), 20–40.
Beghetto, R. A. (2016). Creative learning: A fresh look. Journal of Cognitive Education and Psychology, 15(2), 1–18.
Beghetto, R. A., & Kaufman, J. C. (2007a). The genesis of creative greatness: mini-c and the expert performance approach. High Ability Studies, 18(1), 59–61.
Beghetto, R. A., & Kaufman, J. C. (2007b). Toward a broader conception of creativity: a case form‘mini-c’ creativity. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 1(3), 73–79.
Bernacka, R. E. (2004). Konformizm i nonkonformizm a twórczość. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Bernacka, R. E. (2009). Z badań nad postawą twórczą nauczycieli. In S. Popek, A. Winiarz (Eds.), Nauczyciel. Zawód – powołanie – pasja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Biggs, J. B. (1985). The role of metalearning in study processes. British Journal of Educational Psychology, 55(2), 185–212.
Brandon, A. F., & All, A. C. (2010). Constructivism Theory Analysis and Application to Curricula. Nursing Education Perspectives”, 31(2), 89–92.
Bruner, J. (2010). Kultura edukacji. Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIWERSITAS.
Carneiro, R. (2007). The Big Picture: understanding learning and meta-learning challenges. European Journal of Education, 42(2), 151–172.
Commeyras, M. (1995). What can we learn from students’ questions? Theory Into Practice, 34(2), 101–106.
Crittenden, V. (2007). Building Skills in Thinking: Toward a Pedagogy in Metathinking. Journal of Education for Business, (September/October), 37–43.
Cropley, A. J. (1999). Creativity and cognition: Producing effective novelty. Roeper Review, 21(2), 253–260.
Csikszentmihalyi, M. (1996). The new frontiers of happines. The creative personality. Psychology Today, (July/August), 36–40.
Cudowska, A. (2004). Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.
Czerepaniak-Walczak, M. (1994). Między dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
Czerepaniak-Walczak, M. (1995). Refleksja zawodowa nauczyciela-wychowawcy, jej przedmiot, źródła i rola. In H. Kwiatkowska, T. Lewowicki (Eds.), Z zagadnień pedeutologii i kształcenia nauczycieli. Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
Dumitrua, D., & Chraif, M. (2016). The Relationship Between Personality Traits, Cognition And Performance Motivation. Romanian Journal Of Experimental Applied Psychology, 7(1), 383–386.
Flavell, J. H. (1979). Metacognition and Cognitive Monitoring A New Area of Cognitive - Developmental Inquiry. American Psychologist, 34(1), 906–911.
Gajda, A., Karwowski, M., & Beghetto, R. A. (2017). Creativity and Academic Achievement: A Meta-Analysis. Journal of Educational Psychology, 109(2), 1–31.
Giza, T. (1999). Przygotowanie studentów do twórczej pracy pedagogicznej. Kielce: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego.
Jackson, N. (2003). Developing the concept of metalearning. Innovations in Education and Teaching International, 41(4), 391–403.
Karwowski, M. (2007). Teachers` Nominations of Students` Creativity: Should We Believe Them? Are the Nominations Valid? The Social Sciences, 2(3), 264–269.
Kelly, D., & Donaldson, D. I. (2016). Investigating the complexities of academic success: Personality constrains the effects of metacognition. The Psychology of Education Review, 40(2), 17–23.
Kozielecki, J. (1996). Człowiek wielowymiarowy. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Lebuda, I., & Wiśniewska, E. (2010). „Stwarzanie samego siebie” – jakościowe studium sukcesów i planów życiowych młodych pedagogów. In M. Karwowski, A. Gajda (Eds.), Kreatywność (nie tylko) w klasie szkolnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Łobocki, M. (2003). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Maszke, A. W. (2004). Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Mayer, R. E. (1998). Cognitive, metacognitive, and motivational aspects of problem Solving. Instructional Science, 26(2), 49–63.
Meger, Z. (2012). Od behawioryzmu do konektywizmu współczesnego e-learningu. Edu@kcja. Magazyn edukacji elektronicznej, 1(3), 14–26.
Meyer, J. H. F., & Shanahan, M. P. (2004). Developing metalearning capacity in students: actionable theory and practical lessons learned in first-year economics. Innovations in Education and Teaching International, 41(4), 443–458.
Mvududu, N. (2005). Constructivism in the Statistics Classroom: From Theory to Practice. Teaching Statistics, 27(2), 49–54.
Nęcka, E. (1994). Proces twórczy i jego ograniczenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Nęcka, E. (2012). Psychologia twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Parashar, S., & Pingle, S. (2015). Creativity: An Assessment of Teachers and Students. University Journal of Research, 1(1), 124–139.
Popek, S. (1988). Zdolności i uzdolnienia twórcze. In S. Popek (Ed.), Aktywność twórcza dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Popek, S. (2001). Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Popek, S. (2010). Kwestionariusz twórczego zachowania KANH. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Puryear, J. S. (2015). Metacognition as a Moderator of Creative Ideation and Creative Production. Creativity Research Journal, 27(4), 334–341.
Rubacha, K. (2000). Pełnienie roli nauczyciela a realizacja zadań rozwojowych w okresie wczesnej dorosłości. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Runco, M. A. (2015). Meta-Creativity: Being Creative About Creativity. Creativity Research Journal, 27(3), 295–298.
Runco, M. A. (2016). Commentary: overview of developmental perspectives on creativity and the realization of potential. In B. Barbot (Ed.), Perspectives on creativity development. New Directions for Child and Adolescent Development. New York: John Wiley & Sons.
Runco, M. A., & Jaeger, G. J. (2012). The standard definition of creativity. Creativity Research Journal, 24(1), 92–96.
Sawyer, R. K. (2006). Explaining creativity: The science of human innovation. New York: Oxford University Press.
Spitzer, M. (2012). Jak uczy się mózg? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sternberg, R. J., Reznitskaya, A., & Jarvina, L. (2007). Teaching for wisdom: what matters is not just what students know, but how they use it. London Review of Education, 5(2), 143–158.
Strykowska, J. (2015). Kreatywność w życiu zawodowym nauczyciela. In J. Skibska, J. Wojciechowska (Eds.), Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Tokarz, A., & Słabosz, A. (2001). Cechy uczniów preferowane przez nauczycieli jako wymiar aktywności twórczej w szkole. Part II. Uczeń idealny i twórczy w preferencjach badanych nauczycieli. Edukacja. Studia. Badania. Innowacje, 3(75), 36–48.
Uszyńska-Jarmoc J. (2015b). Poziom samooceny kompetencji metauczenia się i jej wymiarów a osiągnięcia szkolne uczniów klas pierwszych liceum. In J. Uszyńska-Jarmoc, M. Bilewicz (eds.), Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Teoria i badania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Uszyńska-Jarmoc, J. (2015a). Kreatywność nauczycieli a ich przekonania i intencje dotyczące interakcji wychowawczych z dziećmi. In J. Uszyńska-Jarmoc, B. Kunat (Eds.), Twórczość codzienna jako aktywność całożyciowa człowieka. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.
Uszyńska-Jarmoc, J., & Żak-Skalimowska, M. (2016). Kwestionariusz „Mój system uczenia się” (unpublished work).
Winters, T. (2011). Facilitating Meta-learning in Art and Design Education. International Journal of Art & Design Education, 20(1), 90–101.
Zhang, L., & Sternberg, R. J. (2011). Revisiting the Investment Theory of Creativity. Creativity Research Journal, 23(3), 229–238.
Żuk, T. (1986). Uzdolnienie twórcze a osobowość. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar