Opublikowane: 2024-12-31

A Preliminary Investigation into Multimodal Assessments: Exploring Effective Approaches to Transferable Skills Enhancement in Higher Education

Maisie Glofcheski , Piotr Zychowicz , Yolanda Zhou
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.22

Abstrakt

Ugruntowane od dawna przekonanie, że język nie jest jedynym dostępnym środkiem komunikacji, przyczyniło się do wzrostu zainteresowania multimodalnością w komunikacji, którą można zastosować również w egzaminowaniu w szkolnictwie wyższym. Tradycyjnie, kursy językowe w szkolnictwie wyższym opierają się na egzaminach opartych na esejach pisemnych i prezentacjach. Jednakże pojawienie się mediów społecznościowych i sztucznej inteligencji wprowadziło wyzwania dla tych konwencjonalnych metod egzaminowania, zwłaszcza w kontekście przenoszenia nabytych kompetencji. W celu udoskonalenia egzaminowania w szkolnictwie wyższym ten artykuł proponuje wprowadzenie komponentów multimodalnych, które łączą różne tryby semiotyczne. Chociaż badacze zajmowali się już integracją multimodalności w komunikacji w projektowaniu kursów akademickich, niewiele badań dotyczyło jej praktycznego wdrożenia w egzaminowaniu i projektowaniu tychże kursów. Artykuł ten analizuje wpływ egzaminów multimodalnych na 86 studentów uczestniczących w kursie komunikacji w języku angielskim oraz przenoszenie nabytych kompetencji na inne kursy i dziedziny życia. Jako wstępne badanie w ramach dwuletniego projektu na dużą skalę, wykorzystując dane z analizy treści wywiadów jakościowych ze studentami oraz wyniki ilościowych badań ankietowych, badanie ocenia implikacje dla egzaminowania komunikacji w języku angielskim i przenoszenia nabytych kompetencji w oparciu o samoocenę studentów. Wstępne wyniki pokazują, że studenci, którzy uczestniczyli w kursie i egzaminach multimodalnych, skutecznie przełożyli różnorodne kompetencje miękkie na inne kursy uniwersyteckie i inne dziedziny życia. Badanie to wykazało również, że projekty multimodalne oparte na współpracy sprzyjają rozwojowi i transferowi kompetencji miękkich.

Słowa kluczowe:

multimodalność, technologie cyfrowe, zadanie testowe, umiejętności językowe, rozwój umiejętności komunikacyjnych

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Glofcheski, M., Zychowicz, P., & Zhou, Y. (2024). A Preliminary Investigation into Multimodal Assessments: Exploring Effective Approaches to Transferable Skills Enhancement in Higher Education. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 297–322. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.22

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.