Bagrowicz, Jerzy. 2000. Edukacja religijna współczesnej młodzieży. Źródła i cele. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Benedykt, XVI. 2007. Encyklika o nadziei chrześcijańskiej “Spe salvi”. Watykan: Libreria Editrice Vaticana.
Google Scholar
Buchta, Roman. 2024. Wprowadzenie, In Komisja Duszpasterstwa Konferencji Episkopatu
Google Scholar
Polski, Program duszpasterski Kościoła katolickiego w Polsce na rok 2024-2025. „Pielgrzymi Nadziei”. Zeszyt katechetyczny. Opole: Wydawnictwo Jedność, pp. 7-9.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2020. Anthropological determinants of religious education. In Religious Pedagogy, Edited by Zbigniew Marek and Anna Walulik. Kraków: Ignatianum University Press, pp. 345-65.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2008. Edukacyjno-apostolska akomodacja psychologii transgresyjnej. Paedagogia Christiana 2/22: 93-104. Available online: https://apcz.umk.pl/PCh/article/view/PCh.2008.021/6427 (accessed on 10 November 2024).
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2012. Księga uzdrowienia. Posłowie. In Jeśli chcesz, możesz mnie uzdrowić. Księga uzdrowienia. Edited by Krzysztof Kamil Stolz. Warszawa: Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, pp. 404-409.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2010. Pedagogia wiary we współczesnej szkole katolickiej. Warszawa: Wydawnictwo Typo2.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2024. Przedmowa. In Duszpasterstwo Trzeźwości w Polsce po roku 1989 w świetle dokumentów Konferencji Episkopatu Polski. Edited by Janina Bokun. Poznań: Wydawnictwo Naukowe FNCE, pp. 9-18.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2015. Słowo wstępne. In Nowa desiderata – desiderium novum. Edited by Krzysztof Kamil Stolz. Warszawa: Wydawnictwo Sióstr Loretanek, pp. 7-15.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech. 2019. Wychowanie integralne. Praktyczna recepcja gimnazjum w Zespole Szkół Katolickich im. św. Jana Pawła II w Gdyni. 1992-2019. Pelplin: Wydawnictwo Bernardinum.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech, and Lisica, Jarosław. 2019. Rola emocji w kreatywności osoby ludzkiej, w: Emozioni. L’altro lato del sapere. Epistemologia. Formazione. Creatività. Emocje. Druga strona wiedzy. Epistemologia. Kształcenie. Kreatywność. Edited by Diana del Mastro and Wiesław Dyk. Paris-Alberobello: Wydawnictwo L’harmattan & Aga, vol. 2, pp. 109-123.
Google Scholar
Cichosz, Wojciech, and Lisica, Jarosław. 2017. Teologia edukacji w świetle myśli ks. prof. Zbigniewa Marka. In Septuaginta Pedagogiczno-Katechetyczna. Księga jubileuszowa dedykowana księdzu profesorowi Zbigniewowi Markowi SJ w siedemdziesiątą rocznicę urodzin. Edited by Anna Walulik and Janusz Mółka. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum, pp. 89-102.
Google Scholar
Dziaczkowska, Lucyna. 2018. Podstawy współczesnej pedagogiki Stefana Kunowskiego jako przykład kreowania pedagogiki ogólnej. Forum Pedagogiczne 1: 59-69.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2018.1.04
Google Scholar
Dziekoński, Stanisław. (2021), Godność osoby ludzkiej w teorii i praktyce wychowania
Google Scholar
w ujęciu Prymasa Stefana Wyszyńskiego, w: Kardynał Stefan Wyszyński, Droga życia i posługi pasterskiej, red. R. Czekalski, Wydawnictwo Naukowe UKSW, Warszawa, pp. 512-515.
Google Scholar
Dziekoński, Stanisław. (2006), Formacja chrześcijańska dziecka w rodzinie w nauczaniu
Google Scholar
Kościoła (od Leona XIII do Jana Pawła II), Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, pp. 252-254.
Google Scholar
Dziekoński, Stanisław. (2004), Rozwój wychowawczej myśli Kościoła na przestrzeni wieków,
Google Scholar
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, pp. 52-54.
Google Scholar
Dziekoński, Stanisław. (2009), Uwarunkowania wychowania współczesnej młodzieży,
Google Scholar
w:Wychowanie i szkoła pełne nadziei, red. J. Kotowski, Episteme 94(2009), p. 11.
Google Scholar
Dziekoński, Stanisław. (2013),Wychowanie we współczesnej szkole katolickiej,
Google Scholar
Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa, pp. 82-83.
Google Scholar
Freire, Paulo. 1994. Pedagogy of Hope: Reliving Pedagogy of the Opperssed. London-New Delhi-New York-Sydney: Bloomsbury.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1987. Homilia podczas inauguracji pontyfikatu. Watykan, 22 października 1978 r. In Jan Paweł II. Nauczanie papieskie, t. I (1978). Poznań-Warszawa: Wydawnictwo Pallottinum, p. 36.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1991. Przemówienie do młodych więźniów w zakładzie karnym Casal del Marmo, Rzym, 2 kwietnia 1980 r. In Jan Paweł II. Nauczanie papieskie, t. III (1980). Poznań-Warszawa: Wydawnictwo Pallottinum, p. 456.
Google Scholar
Jan Paweł II. 1994. List do rodzin „Gratissimam Sane”. Rzym.
Google Scholar
Kunowski, Stefan. 2004. Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Lisica, Jarosław. 2014. Dynamizm aretologicznego ukierunkowania wychowania moralnego w świetle cnoty cierpliwości hypomone. Studia Humanistica Gedanensia 3: 45-64.
Google Scholar
Lisica, Jarosław. 2017a. Korelatywność emocji z kreatywnością osoby ludzkiej. Studia Gdańskie XLI: 127-136.
Google Scholar
Lisica, Jarosław. 2017b. Wychowanie a formacja. In Pedagogika rodziny. Podejście systemowe. Tom 2: Wychowanie rodzinne. Edited by Marek Marczewski i in. Gdańsk: Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku, pp. 449-462.
Google Scholar
Marek, Zbigniew. 2017. Edukacja religijna w poszukiwaniu odpowiedzi na egzystencjalne pytania człowieka. Pedagogia Christiana 2/40: 11-32.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2017.023
Google Scholar
Marek, Zbigniew. 2017. Pedagogika ignacjańska. Perspektywa tradycji ignacjańskiej. Kraków: Wydawnictwo Akademii Ignatianum.
Google Scholar
Pogarsza się stan zdrowia psychicznego dzieci w Europie, alarmuje UNICEF (UNICEF).
Google Scholar
Available online: https://unicef.pl/co-robimy/aktualnosci/dla-rodzicow/zdrowie-psychiczne-w-europie (accessed on 11 November 2024).
Google Scholar
Pope Francis. 2023. Message of his holiness Pope Francis for the XXXVIII World Youth Day. 26 November 2023. “Rejoicing in Hope” (Rom 12:12). Available online: https://www.vatican.va/content/francesco/en/messages/youth/documents/papa-francesco_20231109_messaggio-giovani_2023.html (accessed on 11 November 2024).
Google Scholar
Śliwerski, Bogusław. 2017. Pedagogika nadziei. Prima Educatione 1: 13-19.
DOI: https://doi.org/10.17951/pe.2017.1.13
Google Scholar
Tischner, Józef. 2000. Miłość nas rozumie. Rok liturgiczny z księdzem Tischnerem. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Wilk, Józef. 2016. Pedagogika rodziny, t. 2. Lublin: Episteme.
Google Scholar
Zellma, Anna, and Buchta, Roman, and Cichosz, Wojciech. 2022. The (non)transgressive character of religious education for children and young people in Polish schools. British Journal of Religious Education t. 44, no 3: 223-237. Available online: https://doi.org/10.1080/01416200.2021.1887082 (accessed on 10 November 2024).
DOI: https://doi.org/10.1080/01416200.2021.1887082
Google Scholar
XXI Europejskie Forum Nauczania Religii w Szkołach – EuFRES (Poprad, 3-7 kwietnia 2024
Google Scholar
r), Rezyliencja i nadzieja chrześcijańska. Nauczanie religii jako istotne źródło impulsów w czasie kryzysów. Dokument końcowy (EuFRES). 2024. Available online: https://eufres.org/ (accessed on 11 November 2024).
Google Scholar