Opublikowane: 2024-12-31

Religious Education as the Foundation of Holistic Youth Development. The Perspective of the Pedagogy of Hope and Trust

Wojciech Cichosz , Jarosław Lisica , Roman Buchta , Stanisław Dziekoński
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.17

Abstrakt

W obliczu wyzwań współczesnego świata młodzi ludzie często zmagają się z poczuciem bezradności i brakiem nadziei. UNICEF wskazuje, że prawie 20% europejskich nastolatków cierpi na zaburzenia psychiczne. W reakcji na te problemy idea pedagogiki nadziei, szczególnie rozwijana w chrześcijańskiej myśli edukacyjnej, zyskuje na znaczeniu. Pedagogika nadziei kładzie nacisk na integralny rozwój jednostki – fizyczny, emocjonalny, społeczny i duchowy – oraz promuje zaufanie, krytyczne myślenie i odporność psychiczną. Artykuł analizuje fundamenty pedagogiki nadziei oraz jej potencjał jako odpowiedzi na potrzeby i wyzwania edukacyjne młodych ludzi.

Słowa kluczowe:

pedagogika nadziei, młodzież, zdrowie psychiczne, UNICEF, chrześcijańska edukacja, rozwój osobisty, rezyliencja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Cichosz, W., Lisica, J., Buchta, R., & Dziekoński, S. (2024). Religious Education as the Foundation of Holistic Youth Development. The Perspective of the Pedagogy of Hope and Trust. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 229–241. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.17

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.