Bibliografia Alexander W. P., Intelligence Concrete and Abstract, „British Journal of Psychology Monograph Supplement” 19 (1935).
Google Scholar
Benner D., Pedagogika ogolna, tłum. z niem. A. Wojdak-Piątkowska, [w:] Pedagogika, red. B. Śliwerski, t. 1: Podstawy nauk o wychowaniu, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006.
Google Scholar
Bradfield H. R., Brown J., Kaplan P., Rickert E., Standard R., The special child in the regular classroom, „Exceptional Children” 39 (1973).
DOI: https://doi.org/10.1177/001440297303900504
Google Scholar
Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
Google Scholar
Buckley S., Attaining Basic educational skills: reading, writing and number, [w:] Current Approaches to Down’s Syndrome, red. D. Lane, B. Stratford, Cassell 1985.
Google Scholar
Burt C., Alternative methods of factor analysis and their relations to Pearson’s method of Principal Axes, „British Journal of Psychology- Statistical Section” 2 (1949).
DOI: https://doi.org/10.1111/j.2044-8317.1949.tb00271.x
Google Scholar
Casey W., Jones D., Kugler B., Watkins B., Integration of Down’s Syndrome Children in Primary School. A Longitudinal Study of Cognitive Development And Academic Attainments, „The British Journal of Educational Psychology” 58 (1988), s. 279-286.
Google Scholar
Corman L., Gottlieb J., Mainstreaming mentally retarded children: a review of research, „International review of research in mental retardation” 9 (1978).
DOI: https://doi.org/10.1016/S0074-7750(08)60310-9
Google Scholar
Engler M., Mongolism, John Wright Sons, Bristol 1949.
Google Scholar
Gibson D., Down’s Syndrome. The Psychology of Mongolism, Cambridge University Press, Cambridge 1978.
Google Scholar
Głodkowska J., Wrażliwość edukacyjna w kształtowaniu doświadczeń matematycznych uczniów upośledzonych w stopniu lekkim, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Społecznej, Warszawa 1998.
Google Scholar
Gunzburg H. C., Ocena psychologiczna w upośledzeniu umysłowym, tłum. z jęz. ang. E. Burbowa, [w:] Upośledzenie umysłowe. Nowe poglądy, red. A. M. Clarke, A. D. Clarke, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969.
Google Scholar
Komeński J. A., Wielka dydaktyka, tłum. z jęz. łac. K. Remerowa, Zakład im. Ossolińskich, Wrocław 1956.
Google Scholar
Kostrzewski J., Weryfikacja programu nauczania i wychowania w X-letniej szkole podstawowej specjalnej dla dzieci umysłowo upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym. Raport z badań zasadniczych w kl. I-IX, [w:] Programy nauczania początkowego powszechnych szkół specjalnych w świetle badań wdrożeniowych, Ministerstwo Oświaty i Wychowania, Warszawa 1979.
Google Scholar
Kostrzewski J., Czynniki warunkujące powodzenie szkolne w zakresie j. polskiego i matematyki u uczniów lekko upośledzonych umysłowo, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Paedagogica et psychologia”, 11 (1986).
Google Scholar
Kostrzewski J., Problem rzetelności i trafności Skali Podstawowych Zdolności Szkolnych w zastosowaniu do badań dzieci w wieku od 5 do 12 lat i starszych umysłowo upośledzonych, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Paedagogica et Psychologica” 32 (1993).
Google Scholar
Kostrzewski J., Czynniki warunkujące powodzenie szkolne uczniów, materiał niepublikowany, brw.
Google Scholar
Pervin L. A., Psychologia osobowości, tłum. z ang. M. Orski, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
Google Scholar
Pervin L. A., John O. P., Osobowość – teoria i badania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2002.
Google Scholar
Sloper P., Cunningham C., Turner S., Knussen C., Factors related to the academic attainments of Children with Down’s Syndrome, „The British Journal of Educational Psychology” 60 (1990).
DOI: https://doi.org/10.1111/j.2044-8279.1990.tb00945.x
Google Scholar
Vernon Ph., The structure of human abilities, London 1950.
Google Scholar
Zazzo R., Une recherche d’equipe sur la debilite mentale, „Enfance” 4-5 (1960).
DOI: https://doi.org/10.3406/enfan.1960.2236
Google Scholar