Annandale N. H., Carter E. W. (2014). Disability and theological education: A North American study. „Theological Education”, nr 48, s. 83–102.
Google Scholar
Barrett C.K. (1994). A Critical and Exegetical Commentary on the Acts of the Apostles. T. 1. Edinburgh: T&T Clark.
Google Scholar
Bednarz E. (2004). Katechetyka: edukacja religijna dziecka głębiej upośledzonego umysłowo z uwzględnieniem zielonoświątkowego profilu konfesyjnego. Warszawa: Instytut Wydawniczy Agape.
Google Scholar
Bengtssone S. (2014). The two-sided coin – disability, normalcy and social categorization in the New Testament. „Scandinavian Journal of Disability Research”, nr 7 (16), s. 280–292.
Google Scholar
Brodie T. L (1993). The Gospel According to John. A Literary and Theological Commentary. New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Dokument Stolicy Apostolskiej na Międzynarodowy Rok Osób Upośledzonych. „L’Osservatore Romano”, wyd. polskie, nr 2, z. 3.
Google Scholar
Eiesland N. (1994). The Disabled God: Toward a Liberatory Theology of Disability. Nashville: Abingdon Press.
Google Scholar
Gaventa W. C. (2016). Preaching disability: The whole of Christ’s body in word and practice. „Review and Expositor”, nr 113, s. 225–242.
DOI: https://doi.org/10.1177/0034637316641022
Google Scholar
Goffman E. (2007). Piętno. Rozważania o zranionej. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Healey L., Humphreys C., Howe, K. (2013). Inclusive domestic violence standards: Strategies to improve interventions for women with disabilities? „Violence Vict”, nr 28 (1), s. 50–68.
Google Scholar
Hisey A., James S., Beck P. (1961). Paul’s “Thorn in the Flesh”: A Paragnosis, „Journal of Bible and Religion”, nr 2, s. 125–129.
Google Scholar
Jan Paweł II (1984) List apostolski „Salvifici doloris”. Watykan.
Google Scholar
Jones D. J. (2016). Alms: Charity, Reward, and Atonement in Early Christianity. Waco: Baylor University Press.
Google Scholar
Keith J. M., Bennetto L., Rogge R. D. (2015). The relationship between contact and attitudes: Reducing prejudice toward individuals with intellectual and developmental disabilities. „Research in Developmental Disabilities”, nr 47, s. 14–26.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ridd.2015.07.032
Google Scholar
Kochanowicz A. (2008). Wymiar sacrum w edukacji dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. W: Sekułowicz M., Kruk-Lasocka J., Kulmatycki L. (red.). Psychomotoryka – ruch pełen znaczeń. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW, s. 259–270.
Google Scholar
Kochanowicz A. (2016). Dziecko w śpiączce. Sens życia. Sens troski. Łódź: Wydawnictwo Palatum.
Google Scholar
Krzemińska D. (2013). Szkic do rozważań o życiu religijnym i doświadczaniu wiary przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną. „Niepełnosprawność”, nr 10, s. 112–132.
Google Scholar
Langkammer H. (1977). Ewangelia według św. Marka. Poznań–Warszawa: Pallotinum.
Google Scholar
Lausch K. M. (1987). Teoretyczne podstawy katechizacji osób głębiej upośledzonych umysłowo. Warszawa: ATK.
Google Scholar
Liedtke M. (1996). Behinderung – Anthropologie und pädagogische Aspekte. W: Liedtke M. (red.). Behinderung als pädagogische und politische Herausforderung. Historische und systematische Aspekte. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, s. 21–31.
Google Scholar
Maliszewska A. (2018). W pełni ludzie. „Studia Bobolanum”, nr 2, s. 45–76.
Google Scholar
Mędala S. (2010). Ewangelia według świętego Jana, rozdziały 1–12. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła.
Google Scholar
Mickiewicz F. (2012). Ewangelia według świętego Łukasza, rozdziały 12–24. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła.
Google Scholar
Nelson J. R., Wang M.-C., Haagenson L. R. (2017). Inclusive, Culturally Competent Practices for Christian Faith Leaders in Responding to IPV Survivors with Disabilities. W: Johnson A., Nelson J. R., Lund E. L. (red.). Religion, Disability, and Interpersonal Violences. New York: Springen.
Google Scholar
Olkin R. (2002). Could you hold the door for me? Including disability in diversity. „Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology”, nr 2, s. 130–137.
DOI: https://doi.org/10.1037/1099-9809.8.2.130
Google Scholar
Piaschewski G. (1935). Der Wechselbalg. Ein Beitrag zum Aberglauben der nordeuropäischen Völker. Breslau: Maruschke und Berendt.
Google Scholar
Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu (2012). Poznań: Wydawnictwo Pallotinum.
Google Scholar
Risse G. B. (1999). Mending Bodies, Saving Souls: A History of Hospitals. New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Sobór Watykański II (2005). Konstytucja duszpasterska o Kościele w świecie współczesnym. Warszawa: Pallotinum.
Google Scholar
Stiker H.-J. (2010). Disability in the Hebrew Bible. S.M. Olyan.
Google Scholar
Interpreting mental and physical differences. Cambridge University Press. (2008). „ALTER – European Journal of Disability Research” (New York), nr 3, s. 222–228.
Google Scholar
Theology and the experience of disability: interdisciplinary perspectives from voices down under. (2016). Picard A., Habets M. (red.) London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Google Scholar
Tronina A. (2006). Księga kapłańska. Częstochowa: Edycja Świętego Pawła.
Google Scholar
Wiliński M. (2010). Modele niepełnosprawności: indywidualny – funkcjonalny – społeczny. W: Brzezińska A., Kaczan R., Smoczyńska K. (red.). Diagnoza potrzeb i modele pomocy dla osób z ograniczeniami sprawności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, s. 15–59.
Google Scholar
Woźniak Z. (2008). Niepełnosprawność i niepełnosprawni w polityce społecznej. Społeczny kontekst medycznego problemu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SWPS.
Google Scholar
Yong A. (2011). The Bible, disability, and the Church: A new vision of the People of God. Grand Rapids: William B. Eerdmans.
Google Scholar