Benner, D., Heynitz, M., Ivanov, S., Nikolova, R., Pohlmann, C., & Remus, C. (2010). Ethikunterricht und moralische Kompetenz jenseits von werte- und Tugenderziehung. Zeitschrift für die Didaktik der Philosophie und Etik, 4(32), 304–312.
Campbell, E. (2008). The Ethics of Teaching as a Moral Profession. Curriculum Inquiry, 38(4), 357–385.
Dube, C. (2019). Central tendency representation and exemplar matching in visual short-term memory. Memory & Cognition, 47(4), 58–-602.
Hutchinson, A. C. (1999). Beyond black – letterism: Ethics in law and legal education. The Law Teacher, 33(3), 301–309.
Madalińska-Michalak, J., Jeżowski, A. J., & Więsław, S. (2017). Etyka w systemie edukacji w Polsce. Warszawa: Wolters Kluwer.
Malone, M. (2019). Ethics education in teacher preparation: a case for stakeholder responsibility. Ethics and Education, 15(4), 1–21.
Maxwell, B., & Schwimmer M. (2016) Professional ethics education for future teachers: A narrative review of the scholarly writings. Journal of Moral Education, 45(3), 354–371.
Nunes Barbosa, E. M. (2016). The teaching of ethics in higher education schools: The reality of a Portuguese institution. The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection, 32(4), 111–121.
Ozolins, J. (2005). Teaching ethics in higher education. Australia: Higher Education Research and Development Society of Australasia.
Pękala, J. (2017). Etos nauczycieli – mit czy rzeczywistość? Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Półtużycki, J. (2007). Aksjologia i dydaktyka w rozwoju teorii edukacyjnej. In A. Świrko-Pilipczuk (Ed.), Dydaktyka ogólna i nauki z nią współdziałające. Szczecin: Zapol.
Rest, J.(1982). A psychologist looks at the teaching of ethics. The Hastings Center Report, 12(1), 29–36.
Rest, J., & Narvez, D. (1994). Moral development in professions: Psychology and applied ethics. Retrieved from https://psycnet.apa.org/record/1994-98768-000.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego.
Singh, D., & Stuckelberger, C. (Eds.) (2017). Ethics in Higher Education. Values – driven Leaders for the Future. Globethics net. Retrieved from: https://www.globethics.net/documents/4289936/20368389/GE_Education_Ethics_1_isbn9782889311644.pdf.
Suchodolski, B. (1990). Wychowanie mimo wszystko. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Sztabiński, P. B, & Sztabiński, F. (2004). Jak połączyć pilotaż z badaniem próbnym? Przykład Europejskiego Sondażu Społecznego 2004. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, 14 (2), 113–141.
Google Scholar