Ablewicz K. (1994). Hermeneutyczno-fenomenologiczna perspektywa badań w pedagogice. Kraków: Wydawnictwo UJ.
Ablewicz K. (2008). Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika. W: Palka S. (red.). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, s. 103–123.
Bauman Z. (1995). Wieloznaczność nowoczesna. Nowoczesność wieloznaczna, tłum. Bauman J. Warszawa: PWN.
Bauman T. (2010). Poznawczy status danych jakościowych. W: Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K.J. (red.). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice. Oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Carr A. (2009). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu i ludzkich siłach. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Czapiński J. (red.). (2004). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa: PWN.
Dudzikowa M. (2012). Sytuacja problematyczna interdyscyplinarności w naukach społecznych i humanistycznych (z kryzysem w tle). W: Chmielewski A., Dudzikowa M., Grobler A. (red.). Interdyscyplinarnie o interdyscyplinarności. Między ideą a praktyką. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Folkierska A. (1990). Pytanie o pedagogikę. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Hejnicka-Bezwińska T. (1997). Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności. Warszawa: Wydawnictwo 69.
Jaworska-Witkowska M., K wieciński Z. (2011). Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Jaworska-Witkowska M. (2011). Kolaż kulturowy jako pedagogia dyskretnie zuchwała. Sztuka (montowania przestrzeni poznawczej) dla pedagogii poza granicami języka linearnego. W: Jaworska-Witkowska M., Kwieciński Z. (red.). Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 275–284.
Kozielecki J. (1997). Transgresja i kultura. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak
Kubinowski D. (2013). Idiomatyczność–synergia–emergencja. Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku. Lublin: Wydawnictwo Makmed.
Kwaśnica R. (2007). Dwie racjonalności: od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej (wyd. 2). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Kwieciński Z. (2011). Pedagogika po przejściach – pozytywne aspekty przemian. W: Jaworska-Witkowska M., Kwieciński Z. (red.). Nurty pedagogii. Naukowe, dyskretne, odlotowe. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 81–99.
Kwieciński Z. (2012). Pedagogie postu. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Lewowicki T. (1995). Dylematy metodologii pedagogiki. W: Lewowicki T. (red.). Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa–Cieszyn: Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego – Filia w Cieszynie.
Mizerek H. (2018). Tworzenie refleksyjnej wiedzy w badaniach pedagogicznych. Dylematy–konteksty–punkty odniesienia. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 213–227.
Nowak-Dziemianowicz M. (2016). Walka o uznanie w narracjach. Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Palka S. (red.). (2004). Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Palka S. (2017). Kompetencje badawcze i świadomość metodologiczna pedagogów (pobocza szlaku myślowego Teresy Bauman). „Jakościowe badania pedagogiczne”. T. II, nr 2, s. 40–45.
Rodziewicz E., Szczepska-Pustkowska M. (red.). (1993). Od pedagogiki ku pedagogii. Toruń: Wydawnictwo Edytor.
Rutkowiak J. (1995). „Pulsujące kategorie” jako wyznaczniki mapy odmian myślenia o edukacji. W: Rutkowiak J. (red.). Odmiany myślenia o edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls” s. 11–42.
Seligman M.E.P. (2004). Psychologia pozytywna. W: Czapiński J. (red.). Psychologia pozytywna. Nauka o szczęściu, zdrowiu, sile i cnotach człowieka. Warszawa: PWN.
Seligman M.E.P. (2011). Pełnia życia. Nowe spojrzenie na kwestię szczęścia i dobrego życia. Poznań: Media Rodzina.
Suchodolski B. (1974). Kim jest człowiek. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Szmidt K. (2009). W kierunku kreatologii. Charakterystyka najnowszych syntez wiedzy o twórczości (Weisberg, Runco, Sawyer). W: Popek S., Bernacka R., Domański C., Gawda B., Turska D., Zawadzka M. (red.). Psychologia twórczości. Nowe horyzonty. Lublin: Wydawnictwo UMCS, s. 34–46.
Szmidt K. (2013). Pedagogika pozytywna: twórczość–zdolności–mądrość zespolone. W: Szmidt K.J., Modrzejewska-Świgulska M. (red.). Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej. Łódź: Wydawnictwo UŁ, s. 14–28.
Szmidt K.J. (2008). Wśród aspektów, wymiarów, poziomów i biegunów, czyli o próbie konceptualizacji przedmiotów badań pedagogiki twórczości. W: Rubacha K. (red.). Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Śliwerski B. (2003). Wstęp (do części III: prądy i kierunki pedagogiczne). Współczesne prądy i kierunki pedagogiczne. W: Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Pedagogika. Warszawa: PWN.
Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Śliwerski B. (2013). Pedagogika jako (nie-)gorsza inna nauka. „Studia Edukacyjne”, nr 28, s. 57–84.
Śliwerski B. (2016). Uwikłania pedagogiki w naukach społecznych. „Ruch Pedagogiczny”, nr 2, s. 29–40.
Śliwerski B. (2014). Pedagogika na progu innych nauk społecznych, czyli o potrzebie powrotu do hybrydowych dyscyplin naukowych. W: Żłobicki W. (red.). Transgresje w edukacji. T. 1. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 13–29.
Trzebińska E. (2008). Psychologia pozytywna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
Urbaniak-Zając D. (2008). Rzeczywistość pedagogiczna a sposoby jej poznawania –perspektywa interpretacyjna. W: Rubacha K. (red). Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 185–200.
Wojnar I. (2016). Humanistyczne przesłanki niepokoju. Warszawa: Dom Wydawniczy Elipsa. O książce z jej autorką rozmawia Adam Fijałkowski. (2017). „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 4 (246), s. 204–208.
Wróblewska M. (2015). Kompetencje twórcze w dorosłości. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie „Trans Humana”, s. 335.
Wróblewska H.M. (2021). Twórczość i transgresja w przestrzeniach doświadczenia człowieka. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie (w druku).
Google Scholar