Opublikowane: 2021-12-31

Kierunki umiędzynarodowienia edukacji wyższej w Chinach

Anna Mańkowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.19

Abstrakt

Celem podjętych analiz jest omówienie współczesnych kierunków i trendów w umiędzynarodowieniu edukacji wyższej w Chinach. Przedmiotem badań jest zjawisko umiędzynarodowienia na poziomie edukacji wyższej – instytucjonalne rozwiązania oraz praktyczne implikacje. Opisane zostały krajowe programy usprawniania przepływu wiedzy, migracje studentów chińskich, tworzenie transnarodowych uczelni wyższych oraz polityka zatrudniania międzynarodowej kadry akademickiej. W treści artykułu wykorzystano badania zastane chińskich i zagranicznych autorów. Jako metodę badawczą wybrano analizę źródeł wtórnych.

Słowa kluczowe:

umiędzynarodowienie edukacji, westernizacja edukacji, edukacja wyższa, Chiny, globalizacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mańkowska, A. (2021). Kierunki umiędzynarodowienia edukacji wyższej w Chinach. Forum Pedagogiczne, 11(2), 267–274. https://doi.org/10.21697/fp.2021.2.19

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.