Bastek G., Warsztaty weneckie w drugiej połowie XV i XVI wieku. Bellini, Giorgione, Tycjan, Tintoretto, Warszawa 2010.
Batur K., Rossi I. R., Archaeological evidence of venetian trade in colouring materials: the case of the gnalić shipwreck, w: Trading paintings and painters’ materials 1550-1800, red. A. Haack Christensen, A. Jager, s. 111-120.
Bender A., Czerwień w dawnych ubiorach i szatach liturgicznych, „Zeszyty Społeczne KIK”, 20/2012, s. 65-73.
Bender A., Wzorzyste włoskie tkaniny jedwabne z polskimi herbami w XVI i XVII wieku, w: Pod niebem Północy. Z dziejów polsko-włoskich związków artystycznych, red. P. Kondraciuk, Zamość 2010 [s. nlb].
Berrie B. H., Matthew L. C., Material Innovation and Artistic Invention: New Materials and New Colors in Renaissance Venetian Paintings, w: Scientific Examination of Art: Modern Techniques in Conservation and Analysis, Washington 2005, s. 12-26.
Ceramika Rafaela: majolika istoriato ze zbiorów polskich [katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, 19 marca – 16 maja 2010,], red. E. Świetlicka, Warszawa 2010.
Cerutti C., Dorigato A., Szkło XV-XX wiek, tłum. A. Picazio, Warszawa 1998.
Chruszczyńska J., Orlińska-Mianowska E., Tkaniny dekoracyjne. Przewodnik dla kolekcjonerów, Warszawa 2009.
Davanzo P. D., Smith M., Arts & Crafts in Venice, Cologne 1999.
DeLancey J. A., In the Streets Where They Sell Colors: Placing ‘Vendecolori in the Urban Fabric of Early Modern Venice, “Wallraf-Richartz-Jahrbuch”, 2011, t. 72, s. 193-232.
Europa Jagellonica. Sztuka i kultura w Europie Środkowej za panowania Jagiellonów 1386-1572, [przewodnik po wystawie, Zamek Królewski w Warszawie, 10 listopada 2012 – 27 stycznia 2013], red. J. Fajt, Warszawa 2012.
Frontczak B., Fajans od XV wieku do 1914 roku w zbiorach Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
Kirby J., Painting in a wider world: developments in the trade in painters’ materials, w: Trading paintings and painters’ materials 1550-1800, red. A. Haack Christensen, A. Jager, s. 1-14.
Krischel R., Zur Geschichte des Venezianischen Pigmenthandels - Das Sortiment des Jacobus de Benedictus a Coloribus, “Wallraf -Richartz-Jahrbuch”, nr 2002, t. 63, s. 93-158.
Les cuivre émaillés dits vénitiens de la Rénaissance italienne/I Rami smaltati detti Veneziani del Rinascimento, red. F. Barbe, I. Biron, L. Caselli, M.-E. Dantan, t. 1: Actes du colloque international d'études; t. 2: Corpus des œuvres en collections publiques et privées, Milan 2018.
Lessmann J., Herzog Anton Ulrich-Museum Braunschweig. Italienische Majolica, Braunschweig 1979.
Matthew L. C., ‘Vendecolori a Venezia’: the reconstruction of a profession, “The Burlington Magazine”, 2002, nr 144 (1196), s. 680-686.
Melegati L., Ceramika: dzieje terakoty, majoliki, kamionki, porcelany, fajansu od starożytności po czasy współczesne, tłum. T. Łozińska, Warszawa. 1997.
Mozzato A., The Pigment Trade in Venice and the Mediterranean in the Second Half of the Fifteenth Century, w: Renaissance Studies in Honor of Joseph Connors, t. 2, red. M. Israëls, L. A. Waldman, s. 171-179.
Piccolpasso C., Li tre libri dell'arte del vasaio, [Castel Durante] 1548.
Polak A., Szkło i jego historia, Warszawa 1981.
Taszycka M., Tkaniny jedwabne, w: Zarys historii włókiennictwa na ziemiach polskich do końca XVIII w., red. J. Kamińska, I. Turnau, Wrocław 1966, s. 216-237.
Taszycka M., Włoskie jedwabne tkaniny odzieżowe w Polsce w pierwszej połowie XVII wieku, Wrocław-Warszawa-Kraków 1971.
Wawel 1000-2000. Wystawa Jubileuszowa. Kultura Artystyczna Dworu Królewskiego i Katedry, Zamek Królewski na Wawelu, maj-lipiec 2000; Katedra Krakowska – biskupia, królewska, narodowa, Muzeum Katedralne na Wawelu, maj-wrzesień 2000; Skarby archidiecezji krakowskiej, Muzeum Archidiecezjalne w Krakowie, maj-wrzesień 2000, red. M. Piwocka, D. Nowacki, Kraków 2000.
Żmudziński J., Wenecja – Polska – Dolabella, w: Dolabella. Wenecki malarz Wazów [katalog wystawy, Zamek Królewski w Warszawie, 11 września – 6 grudnia 2020], red. M. Białonowska, Warszawa 2020, s. 41-74.
Google Scholar