Bartholet E. (2020), Homeschooling: Parent Rights Absolutism vs. Child Rights to Education & Protection. „Arizona Law Review” 62(1).
Google Scholar
Giercarz-Borkowska M. (2022), Edukacja domowa. Od tradycji ku współczesności. Opole: Uniwersytet Opolski.
Google Scholar
Jakubiak K. (2017), Polskie tradycje edukacji domowej. „Studia Paedagogica Ignatiana. Rocznik Wydziału Pedagogicznego Akademii „Ignatianum” w Krakowie 20(3): 19–30.
Google Scholar
Jakubiak K., Nawrot-Borowska M. (2018), Idee i postulaty wychowania rodzinnego oraz edukacji domowej w świetle polskiego piśmiennictwa pedagogicznego od końca XVIII do początku XX wieku. „Kultura - Przemiany - Edukacja” 6: 22–45.
Google Scholar
Kochan K. (2016), Edukacja domowa w Polsce – pedagogiczne inspiracje współczesnych edukatorów domowych, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika” 32: 115–136.
Google Scholar
Krasuska-Betiuk M., Dropia P. (2021), Blaski i cienie edukacji domowej w przekonaniach praktykujących ją matek, „Wychowanie w Rodzinie”, t. XXIV (1): 25–45.
Google Scholar
Majkowski W. (2015), Socjalizująca rola szkoły a wychowanie w rodzinie. „Studia nad Rodziną” R. XIX, 1(36): 35–47.
Google Scholar
Medlin R.G. (2000), Homeschooling and the question of socialization. „Peabody Journal of Education” 75(1, 2): 107–123.
Google Scholar
Mikiewicz P. (2017), Oblicza socjologii edukacji – w stronę syntetycznego modelu analiz. „Edukacja” 3(142): 5–17.
Google Scholar
Murphy J. (2014), The Social and Educational Outcomes of Homeschooling. „Sociological Spectrum” 34(3): 244–272.
Google Scholar
Parsons T. (1969), Struktura społeczna a osobowość, tłum. M. Tabin, wstęp A. Kłoskowska, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Szafrańska A., Pawlak J. (2020), W poszukiwaniu lepszych możliwości kształcenia dla własnego dziecka. Edukacja domowa z perspektywy rodziców. „Przegląd Pedagogiczny” 1: 203–218.
Google Scholar
Śliwerski B., Paluch M. (2021), Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Uszakin C. (red.), Sjemjennyje uzy: Modjel dlja cworki, kniga1, Awtory 2004, s. 114.
Google Scholar
Wenklar K. (2013), Edukacja domowa – pięć najczęściej stawianych pytań. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. Kwartalnik dla nauczycieli” 4: 109–117.
Google Scholar