Truizmem jest twierdzenie o potrzebie kształcenia praktycznego w naukach społecznych. To właśnie poprzez wymiar badawczy nauki te rozwijają się i na bieżąco pozwalają odnotowywać aktualny stan rzeczy. Stąd wynika konieczność podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w środowisku akademickim, które ukierunkują aktywność poznawczą właśnie na rozwijanie empirii, oczywiście w oparciu o podbudowę teoretyczną. Wymiar badawczy świadczy ponadto o potencjale rozwojowym określonych rodzajów nauki, rozszerzając przy tym horyzonty poznania o nowe obszary.
Wymóg rozwijania badań empirycznych stanowi również jeden z wymogów formalnych określonych przez władze ministerialne. Konstytucja dla nauki, dokument ogólny porządkujący rozproszone dotąd dziedziny akademickie, określa szanse rozwojowe nauki polskiej właśnie w działalności badawczej.
Nadchodzący w 2019 r. jubileusz dziesięciolecia działalności Pracowni Badawczej Polskiego Pomiaru Postaw i Wartości (PPPiW) wydaje się więc dobrym momentem do poczynienia pierwszych podsumowań dorobku naukowego inicjatywy badawczej podjętej przez środowisko socjologów wywodzące się z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.