Opublikowane: 2018-12-31

Jubileusz dziesięciolecia zespołu Pracowni Badawczej Polskiego Pomiaru Postaw i Wartości (PPPiW) – szkoły doskonalenia empirycznej socjologii

Marcin Choczyński

Abstrakt

Truizmem jest twierdzenie o potrzebie kształcenia praktycznego w naukach społecznych. To właśnie poprzez wymiar badawczy nauki te rozwijają się i na bieżąco pozwalają odnotowywać aktualny stan rzeczy. Stąd wynika konieczność podejmowania przedsięwzięć i inicjatyw w środowisku akademickim, które ukierunkują aktywność poznawczą właśnie na rozwijanie empirii, oczywiście w oparciu o podbudowę teoretyczną. Wymiar badawczy świadczy ponadto o potencjale rozwojowym określonych rodzajów nauki, rozszerzając przy tym horyzonty poznania o nowe obszary.
Wymóg rozwijania badań empirycznych stanowi również jeden z wymogów formalnych określonych przez władze ministerialne. Konstytucja dla nauki, dokument ogólny porządkujący rozproszone dotąd dziedziny akademickie, określa szanse rozwojowe nauki polskiej właśnie w działalności badawczej.
Nadchodzący w 2019 r. jubileusz dziesięciolecia działalności Pracowni Badawczej Polskiego Pomiaru Postaw i Wartości (PPPiW) wydaje się więc dobrym momentem do poczynienia pierwszych podsumowań dorobku naukowego inicjatywy badawczej podjętej przez środowisko socjologów wywodzące się z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Choczyński, M. (2018). Jubileusz dziesięciolecia zespołu Pracowni Badawczej Polskiego Pomiaru Postaw i Wartości (PPPiW) – szkoły doskonalenia empirycznej socjologii. Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne, 23(2), 61–67. Pobrano z https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/ucs/article/view/7324

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.