Joachim Ernst Berendt, Od raga do rocka. Wszystko o jazzie, tłum. W. Panek, PWM, Kraków 1979.
Google Scholar
Andrzej Białkowski, Mateusz Migut, Ziemowit Socha, Katarzyna M. Wyrzykowska, Muzykowanie w Polsce. Badanie podstawowych form aktywności muzycznych Polaków, Fundacja na rzecz rozwijania muzykalności Polaków „Muzyka jest dla wszystkich”, Warszawa 2014.
Google Scholar
Karolina Bittner, Partia z piosenką, piosenka z partią. PZPR wobec muzyki rozrywkowej, IPN, Warszawa 2017.
Google Scholar
Wojciech Bonowicz, Wojciech Waglewski, Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe, SIW Znak, Kraków 2017.
Google Scholar
Dariusz Brzostek, Nasłuchiwanie hałasu. Audioantropologia między ekspresją a doświadczeniem, WN UMK, Toruń 2014.
Google Scholar
Wojciech Burszta, Marcin Rychlewski, Odpowiedź na pytanie: po co nam rock?, [w:] A po co nam rock? Między duszą a ciałem, red. eidem, Wydawnictwo Książkowe „Twój Styl”, Warszawa 2003.
Google Scholar
„Chodząc w ich butach”. Depeche Mode – muzyka, zjawisko, recepcja, red. M. Jurzysta, M. Pranke, P. Tański, Wydawnictwo ProLog, Toruń 2017.
Google Scholar
Czesław Niemen i jego płytowe dzieła, red. E. Chlebowska, P. Chlebowski, współudział Ł. Niewczas, Wydawnictwo KUL, Lublin 2014.
Google Scholar
Czesław Niemen i jego płytowe dzieła, cz. 2, red. E. Chlebowska, P. Chlebowski, Wydawnictwo KUL, Lublin 2017.
Google Scholar
Czesław Niemen i jego płytowe dzieła, cz. 3, red. E. Chlebowska, P. Chlebowski, Wydawnictwo KUL, Lublin 2020.
Google Scholar
Marek Ćwikła, Jan Kawecki, Janusz Sadłowski, Wojciech Zając, Encyklopedia polskiej muzyki rockowej. Rock’n’roll 1959–1973, Rock-Serwis, Kraków 1995.
Google Scholar
Andrzej Dorobek, Rock – problemy, sylwetki, konteksty (szkice z estetyki i socjologii rocka), Instytut Wydawniczy „Świadectwo”, Bydgoszcz 2001.
Google Scholar
Encyklopedia Muzyki Popularnej. Heavy rock, red. R. Gloger, OW Atena, Poznań 2000.
Google Scholar
Etyka i estetyka słowa w piosence, red. M. Chrząstowska, K. Gajda, WN UAM, Poznań 2019.
Google Scholar
Marian Filipiak, Od subkultury do kultury alternatywnej: wprowadzenie do subkultur młodzieżowych, Wydawnictwo UMCS, Lublin 1999.
Google Scholar
Krzysztof Gajda, Szarpidruty i poeci. Piosenka wobec przemian społecznych i kulturowych ostatnich dekad, WN UAM, Poznań 2017.
Google Scholar
Krzysztof Gajda, Krzysztof Grabowski, Gościu: Auto-Bio-Grabaż, InRock, Poznań 2010.
Google Scholar
Tony Gale, Encyklopedia Muzyki Popularnej. Lata sześćdziesiąte, OW Atena–RockSerwis, Poznań 1995.
Google Scholar
Marek Garztecki, Rock od Presleya do Santany, PWM, Kraków 1978.
Google Scholar
Ryszard Gloger, Wojciech Skrzydlewski, Ilustrowany leksykon muzyki popularnej, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań 2002.
Google Scholar
Leszek Gnoiński, Jan Skaradziński, Encyklopedia Polskiego Rocka, In Rock, Poznań 1996.
Google Scholar
Marian Golka, Od kontrkultury do popkultury, Wydawnictwo Fundacji Humaniora, Poznań 2002.
Google Scholar
Mariusz Gradowski, Big beat. Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej w latach 1957–1973, OW ASPRA, Warszawa 2018.
Google Scholar
Juliusz Jerzy Herlinger, Andrzej Jakubowicz, Maria Jurkowska, Lucjan Kydryński, Antoni Marianowicz, Dariusz Michalski, Aleksander Jerzy Rowiński, Andrzej Stankiewicz, Adam Warecki, Cały ten „jazz”, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
Google Scholar
Beata Hoffmann, Rock a przemiany kulturowe końca XX wieku, WN Semper, Warszawa 2001.
Google Scholar
Anna Idzikowska-Czubaj, Rock w PRL-u. O paradoksach współistnienia, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2011.
Google Scholar
Marek Jakubowski, Encyklopedia Muzyki Popularnej. Blues, OW Atena, Poznań 2008.
Google Scholar
Marek Jakubowski, Mariusz Szalbierz, Encyklopedia Muzyki Popularnej. Blues w Polsce, OW Atena, Poznań 1997.
Google Scholar
Witold Jakubowski, Edukacja w świecie kultury popularnej, OW Impuls, Kraków 2011.
Google Scholar
Marek Jeziński, Mitologie muzyki popularnej, WN UMK, Toruń 2014.
Google Scholar
Marek Jeziński, Muzyka popularna i jej odbiorcy w poszukiwaniu autorytetu, WN UMK, Toruń 2017.
Google Scholar
Marek Jeziński, Muzyka popularna jako wehikuł ideologiczny, WN UMK, Toruń 2011.
Google Scholar
Marek Jędrzejewski, Młodzież a subkultury, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1999.
Google Scholar
Jakub Kasperski, Muzyka popularna jako przedmiot badań muzykologii, praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dra hab. Ryszarda Daniela Golianka, UAM, Poznań 2012.
Google Scholar
Jakub Kasperski, Tożsamość muzykologii w pespektywie badań nad muzyką popularną, [w:] Kultura popularna w społeczeństwie współczesnym. Teoria i rzeczywistość, red. J. Drozdowicz, M. Bernasiewicz, OW Impuls, Kraków 2010.
Google Scholar
Remigiusz Kasprzycki, Dekada buntu. Punk w Polsce i krajach sąsiednich w latach 1977–1989, Libron, Kraków 2013.
Google Scholar
Izolda Kiec, W szarej sukience? Autorki i wokalistki w poszukiwaniu tożsamości, WN Scholar, Warszawa 2013.
Google Scholar
Kontrkultura: co nam z tamtych lat?, red. W.J. Burszta, M. Czubaj, M. Rychlewski, Wydawnictwo SWPS, Warszawa 2005.
Google Scholar
Rafał Księżyk, Kazik Staszewski, Idę tam gdzie idę. Autobiografia, Kosmos Kosmos, Warszawa 2015.
Google Scholar
Tomasz Kukołowicz, Jakie są gusta muzyczne polskich nastolatków? Mamy wyniki badań!, 31.01.2019, NCK, https://www.nck.pl/badania/aktualnosci/preferencje-muzyczne-nastolatkow.
Google Scholar
Jacek Kuroń, Umarł Jerzy Wertenstein-Żuławski, „Gazeta Wyborcza”, 30.10.1996.
Google Scholar
Lucjan Kydryński, Wierzę piosence, PWM, Kraków 1959.
Google Scholar
Lucjan Kydryński, Znajomi z Estrady, PWM, Kraków 1966.
Google Scholar
Lucjan Kydryński, Znajomi z płyt, PWM, Kraków 1960.
Google Scholar
Colin Larkin, Encyklopedia muzyki popularnej. Lata osiemdziesiąte, OW Atena, Poznań 2004.
Google Scholar
Krzysztof Lesiakowski, Paweł Perzyna, Tomasz Toborek, Jarocin w obiektywie bezpieki, IPN, Warszawa 2004.
Google Scholar
Piotr Łuszczykiewicz, Piosenka w poezji pokolenia ery transformacji 1984–2009, WN UAM, Poznań 2009.
Google Scholar
Made in Poland. Studies in Popular Music, ed. P. Gałuszka, Routledge, London 2019.
Google Scholar
Joanna Maleszyńska, Apologia piosenki. Studia z historii gatunku, WN UAM, Poznań 2013.
Google Scholar
Anna Malewska-Szałygin, Antropologia i polityka – zastosowanie czy uwikłanie, [w:] Antropologia stosowana, red. M. Ząbek, Warszawa 2013. Zbyszko Melosik, Kultura popularna i tożsamość młodzieży. W niewoli władzy i wolności, OW Impuls, Kraków 2013.
Google Scholar
Dariusz Michalski, Czesław Niemen. Czy go jeszcze pamiętasz?, Wydawnictwo MG, Warszawa 2009.
Google Scholar
Dariusz Michalski, 2. Rock przez cały rok; 3. Komu piosenkę?; 4. Z piosenką dookoła świata; 5. Za kulisami przeboju, Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.
Google Scholar
Między przymusem a akceptacją. Meandry władzy w literaturze i kulturze popularnej, red. A. Gemra, K. Doiminas, Pracownia Literatury i Kultury Popularnej oraz Nowych Mediów, Wrocław 2014.
Google Scholar
Katarzyna Nosowska, A ja żem jej powiedziała…, Wielka Litera, Warszawa 2018.
Google Scholar
Wojciech Ossowski, Krzysztof Sawala (uzupełnienia i redakcja merytoryczna), Encyklopedia Muzyki Popularnej. Folk, tłum. L. Kaczmarek, T. Szczegóła, J. Weckwerth, OW Atena, Poznań 1996.
Google Scholar
Wacław Panek, Encyklopedia muzyki rozrywkowej, Świat Książki, Warszawa 2000.
Google Scholar
Wacław Panek, Jazz, beat, rozrywka, Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Metodyki Upowszechniania Kultury COK, Warszawa 1973.
Google Scholar
Wacław Panek, Mały słownik muzyki rozrywkowej, ZAKR, Warszawa 1986.
Google Scholar
Wacław Panek, Mity muzycznej rozrywki. Z notatnika obserwatora, Instytut Wydawniczy CRZZ, Warszawa 1976.
Google Scholar
Wacław Panek, Niemen (kształty mitu), Wydawnictwo Jazz nad Odrą, Wrocław – Brzeg 1974.
Google Scholar
Wacław Panek, Nowy słowniczek muzyczny. Klasyka, folk, jazz, pop, rock, instrumenty, teoria, Wydawnictwo Polskie w Wołominie, Wołomin 2014.
Google Scholar
Wacław Panek, Lech Terpiłowski, Piosenka polska, Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1978.
Google Scholar
Sławomir Pękała, Bogna Świątkowska, Hieronim Wrona, Encyklopedia Muzyki Popularnej. Rap, dance & techno, OW Atena, Poznań 1997.
Google Scholar
Dionizy Piątkowski, Encyklopedia Muzyki Popularnej. Jazz, OW Atena, Poznań 2005.
Google Scholar
Grzegorz Piotrowski, Ałła Pugaczowa – fenomen piosenkarstwa rosyjskiego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2003.
Google Scholar
Grzegorz Piotrowski, Muzyka popularna. Nasłuchy i namysły, PIW, Warszawa 2016.
Google Scholar
Przemysław Piotrowski, Subkultury młodzieżowe. Aspekty psychospołeczne, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2003.
Google Scholar
Popular Music in Eastern Europe. Breaking the Cold War Paradigm, ed. E. Mazierska, Palgrave Macmillan, London 2016
Google Scholar
Roman Radoszewski, Czesław Niemen. Kiedy się dziwić przestanę… Monografia artystyczna, Iskry, Warszawa 2004.
Google Scholar
Marcin Rychlewski, Rewolucja rocka. Semiotyczne wymiary elektrycznej ekstazy, Wydawnictwo Oficynka, Gdańsk 2011.
Google Scholar
Magdalena Saryusz-Wolska, Pamięć zbiorowa i kulturowa. Współczesna perspektywa niemiecka, TAiWPN Universitas, Kraków 2009.
Google Scholar
Wojciech Siwak, Estetyka rocka, WN Semper, Warszawa 1993.
Google Scholar
Tadeusz Skliński, Niemen. Dyskografia, fakty, twórczość, Nemunas, Warszawa 2006.
Google Scholar
Spontaniczna kultura młodzieżowa: wybrane zjawiska, red. M. Pęczak, J. Wertenstein-Żuławski, Wiedza o Kulturze, Wrocław 1991.
Google Scholar
Paweł Tański, Dyskursy, performanse tekstowe i narracje transmedialne polskich piosenek rockowych, „Tematy i Konteksty” 2018, nr 8 (13).
Google Scholar
Paweł Tański, Nowe sytuacje polskiego rocka: teksty, głosy, interpretacje, Instytut Kultury Popularnej, Poznań 2016.
Google Scholar
Mateusz Torzecki, Okładki płyt. Rzecz o wizualnym uniwersum albumów muzycznych, Instytut Kultury Popularnej, Poznań 2015.
Google Scholar
Artur Mariusz Trudzik, Na początku był Jazz. 60 lat prasy muzycznej (jazz, rock) w Polsce, „Zeszyty Prasoznawcze” 2017, t. 60, nr 1 (229).
Google Scholar
Artur Mariusz Trudzik, Polska prasa muzyczna w dobie transformacji ustrojowej. „Tylko Rock” 1991–2002, WN Katedra, Gdańsk 2017.
Google Scholar
W teatrze piosenki, red. I. Kiec, M. Tkaczyk, Poznańskie Studia Polonistyczne, Poznań 2005.
Google Scholar
Aleksandra Walczak, Barbara Wiśniewska, Pamięć autobiograficzna, „Psychiatria i Psychologia Kliniczna” 2011, nr 11 (1).
Google Scholar
Roman Waschko, Muzyka jazzowa i rozrywkowa. Przewodnik Iskier, Iskry, Warszawa 1970.
Google Scholar
Wiesław Weiss, Rock Encyklopedia, cz. 1–2, Iskry, Warszawa 1991–1994.
Google Scholar
Jerzy Wertenstein-Żuławski, Między nadzieją a rozpaczą [rock, młodzież, społeczeństwo], Instytut Kultury, Warszawa 1993.
Google Scholar
Jerzy Wertenstein-Żuławski, To tylko rock‘n roll!, posłowie A. Jawłowska, ZAKR, Warszawa 1990.
Google Scholar
Adam Wolański, Słownik terminów muzyki rozrywkowej, WN PWN, Warszawa 2000.
Google Scholar
Ryszard Wolański, Leksykon polskiej muzyki rozrywkowej. Pop, rock, jazz, folk, t. 1–3, MTJ, Warszawa 2003.
Google Scholar
Halina Zgółkowa, „Miny na pokaz, czyny za grosz…”. O tekstach polskiego rocka, „Nurt” 1984, nr 1.
Google Scholar
Halina Zgółkowa, Teksty rockowe: schematy myśli i języka, „Nurt” 1986, nr 5.
Google Scholar
Przemysław Zieliński, Scena rockowa w PRL. Historia, organizacja, znaczenie, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2005.
Google Scholar
http://fundacja-ikp.pl/wydawnictwo/page/2/.
Google Scholar
http://panek.arway.waw.pl.
Google Scholar
http://www.wydawnictwopolskie.pl/index.php/o-autorze-podrecznika-do-wok.
Google Scholar
http://wuwr.pl/lkp.
Google Scholar
http://www.andersmusic.ch/01_musik/01_J_N_M/nachruf_berendt.html.
Google Scholar
https://fil.ug.edu.pl/strona/55340/biogram_dr_grzegorz_piotrowski.
Google Scholar
https://inrock.pl/o-nas/.
Google Scholar
https://muzeumpiosenki.pl/piosenka-rocznik-kulturalny.html.
Google Scholar
https://www.facebook.com/serwisprogrockorgpl/posts/1244652955556617/.
Google Scholar
https://www.swps.pl/nauka-i-badania/dzialalnosc-wydawnicza/czasopisma/kultura-popularna.
Google Scholar
Uchwała nr XLII/825/17 Rady Miasta Opola z dnia 25 maja 2017 r. w sprawie nadania statutu Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, Dz.U. Województwa Opolskiego, 5.06.2017 r., https://muzeumpiosenki.pl/pliki/Statut_Muzeum_Polskiej_Piosenki.pdf.
Google Scholar