Opublikowane: 2022-10-17

Umiędzynarodowienie uczelni wyższych w Polsce z uwzględnieniem kierunków pedagogicznych

Jarosław Korczak
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.18

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie specyfiki obecności studentów zagranicznych studiujących na uczelniach wyższych z uwzględnieniem kierunków pedagogicznych. Na początku artykułu omówiono zagadnienia jakimi są: internacjonalizacja uczelni wyższych, jej wyzwania oraz związane z nią możliwości. Następnie przedstawiono dane ilościowe obrazujące specyfikę obecności studentów zagranicznych na uczelniach wyższych, zarówno w kontekście światowym jak i polskim (w tym związane z obecnością zagranicznych studentów na kierunkach pedagogicznych). Na końcu zaś zawarto uwagi oraz po postulaty związane z potrzebami oraz działaniami, które mogą przyczynić się do zwiększenia stopnia internacjonalizacji uczelni wyższych w Polsce, w kontekście ogólnym oraz w odniesieniu do kierunków pedagogicznych. Omówione niżej zagadnienia związane z internacjonalizacją oraz jej stanem w Polsce, z uwzględnieniem kwestii odnoszących się do kierunków pedagogicznych, w założeniu autora, powinny pełnić rolę przyczynku do podjęcia kolejnych inicjatyw w kierunku wielowymiarowej popularyzacji tego zjawiska – zarówno w rozważaniach teoretycznych jak i działaniach praktycznych.

Słowa kluczowe:

internacjonalizacja uczelni wyższych, kierunki pedagogiczne, student mobilny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Korczak, J. (2022). Umiędzynarodowienie uczelni wyższych w Polsce z uwzględnieniem kierunków pedagogicznych. Forum Pedagogiczne, 12(1), 273–287. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.18

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.