Opublikowane: 2022-10-17

Zainteresowania szkolne i pozaszkolne podopiecznych pieczy instytucjonalnej

Marzena Ruszkowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.21

Abstrakt

Piecza zastępcza może być sprawowana w formie rodzinnej bądź instytucjonalnej. Wśród zadań instytucjonalnej pieczy zastępczej należy wymienić między innymi zaspokajanie potrzeb wychowanka, zapewnienie dostępu do nauki i różnego rodzaju zajęć, w tym również pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych dających możliwości rozwijania zainteresowań. W niniejszym artykule skoncentrowano się na zainteresowaniach szkolnych i pozaszkolnych podopiecznych pieczy instytucjonalnej. Badania sondażowe z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety oparto na próbie 633 podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego i rodzinnego z terenu 6 województw wschodniej, północno-wschodniej, południowo-wschodniej i centralnej Polski. Z analiz wynika, iż co 7 wychowanek nie posiada żadnych zainteresowań, wśród wybieranych przez badanych aktywności dominują formy rekreacyjne, głównie zajęcia sportowe, natomiast aż 40 % podopiecznych wskazujących posiadanie jakichkolwiek zainteresowań nie rozwija ich w żaden sposób.

Słowa kluczowe:

zainteresowania szkolne, zainteresowania pozaszkolne, piecza zastępcza, piecza instytucjonalna

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Ruszkowska, M. (2022). Zainteresowania szkolne i pozaszkolne podopiecznych pieczy instytucjonalnej. Forum Pedagogiczne, 12(1), 329–345. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.21

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.