Published: 2022-10-17

Curricular and extracurricular interests among students in the insitutional care system

Marzena Ruszkowska
Pedagogical Forum
Section: Articles and essays
https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.21

Abstract

Piecza zastępcza może być sprawowana w formie rodzinnej bądź instytucjonalnej. Wśród zadań instytucjonalnej pieczy zastępczej należy wymienić między innymi zaspokajanie potrzeb wychowanka, zapewnienie dostępu do nauki i różnego rodzaju zajęć, w tym również pozalekcyjnych i rekreacyjno-sportowych dających możliwości rozwijania zainteresowań. W niniejszym artykule skoncentrowano się na zainteresowaniach szkolnych i pozaszkolnych podopiecznych pieczy instytucjonalnej. Badania sondażowe z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety oparto na próbie 633 podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych typu socjalizacyjnego i rodzinnego z terenu 6 województw wschodniej, północno-wschodniej, południowo-wschodniej i centralnej Polski. Z analiz wynika, iż co 7 wychowanek nie posiada żadnych zainteresowań, wśród wybieranych przez badanych aktywności dominują formy rekreacyjne, głównie zajęcia sportowe, natomiast aż 40 % podopiecznych wskazujących posiadanie jakichkolwiek zainteresowań nie rozwija ich w żaden sposób.

Download files

Citation rules

Ruszkowska, M. (2022). Curricular and extracurricular interests among students in the insitutional care system. Pedagogical Forum, 12(1), 329–345. https://doi.org/10.21697/fp.2022.1.21

Cited by / Share

This website uses cookies for proper operation, in order to use the portal fully you must accept cookies.