Opublikowane: 2023-09-01

O SKUTKACH DEWASTOWANIA OŚWIATY PUBLICZNEJ W POLSCE. REKOMENDOWANE ZMIANY

Elżbieta Gozdowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.10

Abstrakt

Artykuł prezentuje wyniki badań, dotyczących funkcjonowania lokalnych systemów oświaty, które zostały przeprowadzone w gminach zróżnicowanych pod względem regionu, wielkości, typu, poziomu zaludnienia, układu przestrzennego i dochodów. W wyniku badań ustalono, że szczególnie istotne uwarunkowania dla funkcjonowania lokalnej oświaty  publicznej, takie jak brak długofalowej koncepcji rozwoju polskiego systemu oświaty, stanowione prawo oraz finansowanie zadań oświatowych, są uzależnione od polityki na szczeblu centralnym i ograniczają samodzielność samorządu terytorialnego jako organu prowadzącego publiczne szkoły i placówki oświatowe. fektem namysłu autorki nad wynikami badań są rekomendacje dotyczące przyszłości oświaty publicznej Polsce, podejmujące dyskusję z badaczami tej tematyki.

Słowa kluczowe:

oświata publiczna, zarządzanie oświatą, badania oświatowe, rekomendacje dotyczące przyszłości oświaty publicznej w Polsce

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gozdowska, E. (2023). O SKUTKACH DEWASTOWANIA OŚWIATY PUBLICZNEJ W POLSCE. REKOMENDOWANE ZMIANY. Forum Pedagogiczne, 13(1), 137–149. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.10

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.