Opublikowane: 2023-09-01

PROJEKT EDUKACYJNY W KLASACH I – III W REFLEKSJI STUDENTÓW PEDAGOGIKI

Agnieszka Kaczor
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.19

Abstrakt

W artykule poruszono zagadnienie aplikacji projektu edukacyjnego w pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym.
Aby odpowiedzieć na pytanie, jakie walory projektu edukacyjnego motywują adeptów do zawodu nauczyciela do rozwijania umiejętności przydatnych przy organizacji i przeprowadzaniu czynności projektowych wraz z dziećmi, wykorzystano trójwarstwową analizę danych jakościowych. Badania, w których uczestniczyli studenci pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej były prowadzone w ramach paradygmatu podmiotowo-partycypacyjnego.
W wyniku analizy ustalono, że związane z udziałem w projekcie edukacyjnym korzyści dla rozwoju dziecka oraz jego pozytywny wpływ na wizerunek placówki i budowanie relacji nauczyciel-uczeń to główne czynniki motywujące adeptów do zawodu nauczyciela do rozwijania umiejętności potrzebnych przy organizacji działań projektowych.

Słowa kluczowe:

projekt edukacyjny, pedagogika wczesnoszkolna, współpraca z rodzicami, refleksja, studenci

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kaczor, A. (2023). PROJEKT EDUKACYJNY W KLASACH I – III W REFLEKSJI STUDENTÓW PEDAGOGIKI . Forum Pedagogiczne, 13(1), 257–268. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.19

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.