Opublikowane: 2023-09-01

INFLUENCE OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THERAPY DELIVERY FOR CHILDREN WITH ASD: PARENTAL EVALUATION OF PARTICIPATION, SIGNIFICANCE FOR FUNCTIONING AND SATISFACTION

Monika Skura , Weronika Lorens-Rosa , Anna Steinhagen
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.18

Abstrakt

W naszym badaniu chcemy ustalić, jak rodzice dzieci ze spektrum autyzmu oceniali terapię swojego dziecka w trakcie i przed pandemią. Próbujemy określić udział dzieci w terapii, zmianę częstotliwości, formy i rodzaju terapii, rodzicielską ocenę kompetencji i satysfakcji z terapii. W tym celu posłużyłyśmy się kwestionariuszem ankiety. Wyniki pokazały, że prawie wszystkie dzieci uczestniczyły w terapii w tym okresie pomimo ograniczeń spowodowanych pandemią. Zmniejszyła się jednak liczba godzin terapii dzieci przebywających w placówkach, a zwiększyła zdalnie. Efektywność prowadzonych terapii zmniejszyła się w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Najbardziej negatywne zmiany w funkcjonowaniu dzieci wystąpiły w obszarach funkcjonowania społecznego, sensorycznego i integracji sensorycznej. Wyniki badań wykazały, że kompetencje rodziców albo wzrosły, albo utrzymały się na tym samym poziomie, natomiast ich satysfakcja z terapii dziecka znacząco spadła w czasie pandemii.

Słowa kluczowe:

rodzice dzieci z ASD, terapia dzieci z ASD, usługi terapeutyczne, COVID-19

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Skura, M., Lorens-Rosa, W., & Steinhagen, A. (2023). INFLUENCE OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THERAPY DELIVERY FOR CHILDREN WITH ASD: PARENTAL EVALUATION OF PARTICIPATION, SIGNIFICANCE FOR FUNCTIONING AND SATISFACTION. Forum Pedagogiczne, 13(1), 301–317. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.18

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.