Banasik, A. (2016). TIK a współczesna szkoła – czyli jak skutecznie korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie kształcenia? „Edukacja – Technika – Informatyka” nr 1/15/2016, s. 112-117.
DOI: https://doi.org/10.15584/eti.2016.1.15
Google Scholar
Dacka, M. (2023). Funkcjonowanie pokolenia Alpha – wyzwania i zagrożenia. Rola edukacji medialnej w kształtowaniu nowej generacji. “Ann. Univ. Mariae Curie-Skłodowska “, 36(2), s.109-123.
DOI: https://doi.org/10.17951/j.2023.36.2.109-123
Google Scholar
Dumont H., Istance D. (2013). Analiza i tworzenie środowisk uczenia się XXI wieku. W: H. Dumont, D. Istance, F. Benavides (red.). Istota uczenia się. Wykorzystanie wyników badań w praktyce. Warszawa: Wolters Kluwer Polska SA.
DOI: https://doi.org/10.1787/9789264201606-pl
Google Scholar
Gruchoła, M. (2016). Pokolenie Alpha – nowy wymiar tożsamości? “Rozprawy Społeczne”, 10(3), 5–13.
Google Scholar
Klus-Stańska D. (2008). Dokąd zmierza polska szkoła? – pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty. W: D. Klus-Stańska (red.). Dokąd zmierza polska szkoła? Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Google Scholar
Kocot A. (2023). Wybrane aspekty pracy grupowej w edukacji wczesnoszkolnej. “Eruditio et Ars”, nr 6/ 1, s. 115-126.
Google Scholar
Kopińska, V., Solarczyk-Szwec, H. (2016). Edukacja dla wspólnoty? Krytyczna analiza podstaw programowych kształcenia ogólnego. „Forum Oświatowe”, 28(1(55), s. 11–32.
Google Scholar
Korczak, K.(2019). Uczenie maszynowe w opiece zdrowotnej. „Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa”, nr 56, s. 305-316.
Google Scholar
Kruk J. (2020), Uczenie się w środowisku i dla środowiska jako wymóg współczesności. “Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 3, s. 7-17.
DOI: https://doi.org/10.26881/pwe.2020.50.01
Google Scholar
Kumar, A., Kumar Gupta, P., Srivastava, A. (2020). A review of modern technologies for tackling COVID-19 pandemic, “Diabetes & Metabolic Syndrome: Clinical Research & Reviews”, 14 (2020), s. 569-573.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.dsx.2020.05.008
Google Scholar
Lange, R. Wrońska, A., Ładna, A., Kamiński, K., Błażej, M., Jankiewicz, A., Rosłaniec, K. (2023). Nastolatki 3.0: Raport z ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców. Warszawa: NASK – Państwowy Instytut Badawczy.
Google Scholar
Maciejowska, I., Powierska, A., & Krzeczkowska, M., Zastosowanie narzędzi Web 2.0 w dydaktyce akademickiej. “Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej”, 65/2019, 65-70.
Google Scholar
McCrindle, M. (2022). Four distinctives of Generation Alpha. https://mccrindle.com.au/article/topic/generation-alpha/four-distinctives-of-generation-alpha/
Google Scholar
McCrindle, M., Wolfinger, E. (2014). The ABC of XYZ: Understanding the Global generations, Bella Vista NSW: McCrindle Research Pty Ltd.
Google Scholar
Pereira, S. (2013). More Technology, Better Childhoods? The Case of the Portuguese ‘One Laptop per Child’ Programme. “CM – Časopis za upravljanje komuniciranjem”, 8(29), 171–197.
DOI: https://doi.org/10.5937/comman1329171P
Google Scholar
Płuska, A. (2023). Nauka w cyfrowym świecie transformacji technologicznej i globalnych wyzwań, Warszawa: ORE.
Google Scholar
Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants: Part 1. On the Horizon, 9(5), 1–6.
DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816
Google Scholar
Rywczyńska, A., Jaroszewski, P. (2018). Internet zabawek. Wsparcie dla rozwoju dziecka czy zagrożenie, Warszawa: NASK Państwowy Instytut Badawczy.
Google Scholar
Rzońca, E. (2023). Strategie uczenia się uczniów w edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 18(1(68), 11-26.
DOI: https://doi.org/10.35765/eetp.2023.1868.01
Google Scholar
Spławska-Murmyło, M., Wawryszuk, A. (2017). Rozwijanie podejścia kreatywnego oraz efektywności osobistej w ramach edukacji informatycznej, Warszawa: ORE.
Google Scholar
Sugier-Szerega, A. (2015). Kształtowanie kompetencji medialnych u dzieci w wieku przedszkolnym – szanse, trudności, ograniczenia. W: Ogonowska, A., Ptaszek., G. (red.), Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Szopa, A. (2009). Zarządzanie publiczne Zeszyty Naukowe Instytutu Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego 3, nr. 7 (2009).
Google Scholar
Szymankiewicz, K. Kucharczyk, R. (2016). Mapy myśli jako narzędzie badania reprezentacji społecznych wielojęzyczności – przypadek przyszłych nauczycieli języka francuskiego. „Neofilolog”, nr 47/2, s. 178-203.
Google Scholar
Thomas, M.R., Shivani, M.P. (2020). Customer Profiling of Alpha: The Next Generation Marketing. ”Ushus. Journal of Business Management”, 19(1), 75–86.
DOI: https://doi.org/10.12725/ujbm.50.5
Google Scholar
Tomaszewska, A. W. Dostęp do technologii informacyjno- -komunikacyjnych w społeczeństwie informacyjnym. Przykład polskich regionów. „Acta universitatis lodziensis folia oeconomica”, 2013, 290, s. 23-37.
Google Scholar
Tuczyński, K. (2021). Postawy nauczycieli akademickich wobec e-learningu w szkole wyższej. Rzeszów: UR.
Google Scholar
Turk, V. (2017). Understanding Generation Alpha. UK: Hotwire Consulting.
Google Scholar
Ulman, P., Ćwiek, M.(2021). Nierówności w rozwoju cyfrowym w krajach Unii Europejskiej. „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 66, s. 33-51.
DOI: https://doi.org/10.15584/nsawg.2021.2.3
Google Scholar
Walat, W., Warchoł T. (2021), Raport zbiorczy dotyczący możliwości edukacyjnych rozszerzonej rzeczywistości. W: Walat, W., Warchoł T. (red.) Zastosowania rozszerzonej rzeczywistości w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Raport z badań zrealizowanych przez studentów z Koła Naukowego „Edukacja bez granic”. Rzeszów: UR.
Google Scholar
Warchoł, T. (2022). Intellectual activity of primary school pupils during non-formal education classes – research report. “Studia z Teorii Wychowania”, XIII(4), 323-348.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.1650
Google Scholar
Zakhro, U. (2021). Media Resources: The Requirement of the Modern Generation of Learners. Journal Educational Verkenning, 2(1), 8–12.
DOI: https://doi.org/10.48173/jev.v2i1.71
Google Scholar