Opublikowane: 2024-12-31

Information and Communication Technologies as an Element of the Learning Environment for Generation Alpha

Ewelina Rzońca , Tomasz Warchoł
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.6

Abstrakt

Artykuł analizuje znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w edukacji w kontekście pokolenia Alfa. Tekst podkreśla, że ICT są integralną częścią codziennego życia uczniów, co wymaga przemyślanego wykorzystania technologii w środowisku edukacyjnym.

Autorzy skupiają się na omówieniu znaczenia środowiska uczenia się w erze cyfrowej, gdzie media cyfrowe odgrywają kluczową rolę. W swoich rozważaniach teoretycznych autorzy zwracają uwagę na konieczność budowania środowiska, które przygotuje uczniów na przyszłość poprzez integrację uczniów, nauczycieli, treści i technologii. Takie podejście jest istotne dla pokolenia Alfa, które jest zanurzone w świecie mediów cyfrowych od urodzenia.

Artykuł podkreśla również praktyczne rozwiązania dotyczące wykorzystania ICT w wspomaganych technologicznie strategiach, wskazując na różnorodność narzędzi edukacyjnych, platform e-learningowych i aplikacji komunikacyjnych. Autorzy, świadomi nie tylko korzyści związanych z ICT, ale także ich możliwości, zagrożeń i perspektyw rozwoju, przedstawili wnioski.

Artykuł kończy się podsumowaniem, podkreślając potrzebę przemyślanego wykorzystania ICT w edukacji, uwzględniając zarówno możliwości, jak i zagrożenia, oraz dostosowanie środowiska uczenia się do potrzeb pokolenia Alfa.

Słowa kluczowe:

Pokolenie Alfa, technologie informacyjno-komunikacyjne, edukacja, środowisko uczenia się

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Rzońca, E., & Warchoł, T. (2024). Information and Communication Technologies as an Element of the Learning Environment for Generation Alpha. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 75–85. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.6

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.