Opublikowane: 2023-09-01

THE YOUNG EXPLORES UNIVERSITY STUDENTS’ EMOTIONAL ACTIVATION IN NON-FORMAL EDUCATION - RESEARCH REPORT

Tomasz Warchoł
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.24

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badania ilościowo-jakościowego i ustalono, w jaki sposób dochodzi do aktywizacji emocjonalnej uczniów szkoły podstawowej, którzy uczestniczyli w zajęciach edukacji pozaformalnej. Badaniem objęto populację docelową 1 496 uczniów szkół podstawowych z terenu województwa podkarpackiego, z której wylosowano populację badawczą 536 uczniów szkół podstawowych. Główną metodą badawczą była metoda sondażu diagnostycznego, w której techniką była ankieta, a narzędziem kwestionariusz ankiety. W badaniach wykorzystano pięć cech edukacji pozaformalnej, którą scharakteryzowano na podstawie tematyki prowadzonych zajęć, relacji nauczyciel-uczeń, motywacji do nauki, wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych, a także nabywania umiejętności praktycznych. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że aktywizacja emocjonalna studentów uczestniczących w zajęciach edukacji pozaformalnej występuje wyłącznie w postaci emocji pozytywnych, tj. ekstazy, radości, zaufania. Można również stwierdzić, że wyodrębnione zakresy aktywizacji emocjonalnej uczniów miały najwyższy stopień aktywizacji emocjonalnej w kontekście technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a także rozwoju umiejętności praktycznych.

Słowa kluczowe:

studenci, edukacja pozaformalna, aktywizacja, emocje

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Warchoł, T. (2023). THE YOUNG EXPLORES UNIVERSITY STUDENTS’ EMOTIONAL ACTIVATION IN NON-FORMAL EDUCATION - RESEARCH REPORT. Forum Pedagogiczne, 13(1), 353–368. https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.24

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.