Ablewicz K. (2010). Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika In: S. Palka (Ed.), Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Böhner G. & Wänke M. (2004). Postawy i zmiana postaw. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Charmaz K. (2014). Constructing Grounded Theory. 2nd. ed. Los Angeles – London – New Delhi – Singapore – Washington DC: Sage.
Google Scholar
Act of 14 December 2016 on Educational Law and the Regulation of the Ministry of National Education of February 14, 2017 (Journal of Laws 2018, item 996).
Google Scholar
Council of Europe (2000). Recommendation 1437 (2000). Non-formal Education. Assembly debate on 24 January 2000 (1st Sitting) (see Doc. 8595, report of the Committee on Culture and Education, rapporteur: Mr Dumitrescu). Text adopted by the Assembly on 24 January 2000 (1st Sitting).
Google Scholar
Gęsiak L. (2007). Wielokulturowość. Rola religii w dynamice zjawiska. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Hofstede G., Hofstede G. J. & Minkov M. (2010). Cultures and Organizations. Software of the mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. New York: McGrawHill.
Google Scholar
Jasińska-Kania A. & Staszyńska K.M. (2009). Diagnoza postaw młodzieży województwa podlaskiego wobec odmienności kulturowej. Białystok: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
Google Scholar
Januszewska E. & Markowska-Manista U. (2017). Dziecko ‘Inne’ kulturowo w Polsce. Z badań nad edukacją szkolną. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Kamińska K. (2005). W stronę edukacji międzykulturowej w edukacji przedszkolnej. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Kubin K. & Świerszcz J. (2014). ‘Równe traktowanie po omacku’. Raport z badania dotyczącego zjawiska wykluczenia dzieci z doświadczeniem migracji w szkołach w Polsce oraz podejmowanych działań zmierzających do ich integracji. Warszawa: Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej.
Google Scholar
Magala S. (2011). Kompetencje międzykulturowe. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Google Scholar
Młynarczuk-Sokołowska A. (2015). Od Obcości do Inności. Międzykulturowa edukacja nieformalna na przykładzie działań polskich organizacji pozarządowych. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Młynarczuk-Sokołwska A. & Szostak-Król K. (2011). Inny bliski i daleki – rozważania o potrzebie edukacji międzykulturowej we wcześniej edukacji dziecka. In: A. Młynarczuk-Sokołwska, K. Szostak-Król, K. Potoniec (Eds.), Przygody Innego. Bajki w edukacji międzykulturowej. Białystok: Fundacja Dialog, Fundacja Uniwersytetu w Białymstoku.
Google Scholar
Muciuś A., Olender A., Sokołowski M., et al. (2015). Monitoring realizacji programu Miasta Białegostoku Przeciwdziałania dyskryminacji rasowej, ksenofobii i związanej z nimi nietolerancji na lata 2014 – 2017 „Białystok dla Tolerancji” w roku 2014 – 2015 see: https://mswia.gov.pl/download/1/19499/RAPORT.pdf access: 25.11.2016.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2009). Edukacja regionalna i międzykulturowa. Warszawa: Wydawnictwa Naukowe i Profesjonalne.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2005). Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Putnam W. (2010). Cooperative Learning and Strategy for Inclusion. Celebrating Diversity in the Classroom. Baltimore: Paul H. Bookers Publishing Co.
Google Scholar
Regulation of the Ministry of National Education of 27 August 2012 on the core curriculum and general education in particular types of schools (Journal of Laws from 2012, item 977).
Google Scholar
Regulation of 7 September 1991 on education (consolidated act: Journal of Laws from 2015, item 2156).
Google Scholar
Okoń W. (2003). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Rogers A. (2004). Non-formal education. Flexible schooling or participatory education? Hong Kong: Comparative Education Research Centre, The University of Hong Kong.
DOI: https://doi.org/10.1007/0-387-28693-4
Google Scholar
Waloszek D. (2009). Sytuacyjne wspieranie dzieci w doświadczaniu świata. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Weigl B. (1999). Stereotypy i uprzedzenia etniczne u dzieci i młodzieży. Studium empiryczne. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Google Scholar
Wygotski L.S. (2002). Problem wieku rozwojowego. In: A. Brzezińska (Ed.), Wybrane prace psychologiczne II: dzieciństwo i dorastanie. Poznań: Wydawnictwo Zysk i Sk-a.
Google Scholar