Opublikowane: 2024-09-06

Towards Peaceful Coexistence: Intercultural Non-formal Education Activities for Children

Anna Młynarczuk-Sokołowska
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.10

Abstrakt

Celem rozdziału jest przedstawienie opinii dzieci (w wieku 7 – 12 lat) na temat na treści działań z zakresu międzykulturowej edukacji nieformalnej realizowanej przez polskie organizacje pozarządowe (NGO). Badanie zostały przeprowadzone za pomocą nieustrukturyzowanych wywiadów z udziałem 65 osób.

Wyniki badań pokazują, że międzykulturowa edukacja nieformalna dzięki swojej specyfice (aktywne uczenie się) tworzy szczególną przestrzeń dla rozwoju kompetencji międzykulturowych. Jej treści i metody są bardzo atrakcyjne z perspektywy dzieci. Można stwierdzić, że międzykulturowa edukacja nieformalna realizowana przez organizacje pozarządowe może stanowić inspirującą alternatywę dla klasycznych zajęć przedszkolnych i szkolnych.

Słowa kluczowe:

problematyka międzykulturowej edukacji pozaformalnej, organizacje pozarządowe, różnorodność kulturowa, dzieci

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Młynarczuk-Sokołowska, A. (2024). Towards Peaceful Coexistence: Intercultural Non-formal Education Activities for Children. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 111–124. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.10

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.