Berry J. W. (1998). Acculturation and Health. W: Cultural Clinical Psychology: Theory Research and Practice. Kazarian S., Evans D. R. (red.). Nowy Jork: University Press.
Google Scholar
Berry J. W. (2003). Conceptual Approaches to Acculturation. W: Acculturation: Advances in Theory, Measurement, and Applied Research. Chun K. W., Organista P. B., Marín G. (red.). Waszyngton: American Psychological Association.
Google Scholar
Barzykowski K., Grzymała-Moszczyńska H., Dzida D., Grzymała-Moszczyńska J., Kosno M. (2013). One są wśród nas. Wybrane zagadnienia diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży w kontekście wielokulturowości oraz wielojęzyczności. Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Google Scholar
Borkowska A. (2016). Psychologiczne aspekty migracji w rozwoju dziecka. W: Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku. Aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych. Śmiechowska-Petrovskij E. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Chung, M.C., AlQarni, N. i in. (2018). Posttraumatic Stress Disorder and Psychiatric Co-morbidity among Syrian Refugees of Different Ages: the Role of Trauma Centrality, „Psychiatric Quarterly”, nr 4(98).
DOI: https://doi.org/10.1007/s11126-018-9586-3
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H., Trojanek M. (2011). Image of the World and Themselves Built by Young Chechens Living in Polish Refugee Centers. Intercultural Conflict. W: Muslims in Poland and Eastern Europe. Górak-Sosnowska K. (red.). Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H., Grzymała-Moszczyńska J., Durlik J., Szydłowska P. (2015). (Nie)łatwe powroty do domu. Funkcjonowanie dzieci i młodzieży powracających z emigracji. Warszawa: Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka.
Google Scholar
Grzymała-Moszczyńska H. (2000). Uchodźcy. Podręcznik dla osób pracujących z uchodźcami. Kraków: Zakład Wydawniczy Nomos.
Google Scholar
Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M. (2010). Cultures and Organizations. Software of the mind. Intercultural Cooperation and Its Importance for Survival. Nowy Jork: McGrawHill.
Google Scholar
Kożyczkowska A., Młynarczuk-Sokołowska A. (2018). Kulturowe konteksty dzieciństwa. Szkice antropologiczno-pedagogiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Google Scholar
Młynarczuk-Sokołowska A., Szostak-Król K. (2019). Różnorodność i inkluzja w edukacji. Wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji. W: Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole. Chrzanowska I., Szumski G. (red.). Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Google Scholar
Młynarczuk-Sokołowska A. Szostak-Król K. (2016). Uczniowie cudzoziemscy w polskiej szkole – problemy, wyzwania i egzemplifikacje działań metodycznych. W: Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku szkolnym. Aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych. Śmiechowska-Petrovskij E. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Nikitorowicz J. (2018). Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Strekalova E., Hoot J. L. (2008). What is Special about Special Needs of Refugee Children. Guidlines for Teachers „Multicultural Education” 2008 (jesień), nr 1(16).
Google Scholar
Ward R. E., Burke M. A. Eds. (2004). Improving Achievement in Low-Performing Schools. Key Results for School Leaders. Londyn: Sage.
Google Scholar
Council conclusions of 26 November 2009 on the education of children with a migrant background, „Official Journal of the European Union”, vol. 52, 11 December 2009, dostępny na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/ALL/?uri=OJ%3AC%3A2009%3A301%3ATOC (otwarty: 1.09.2018).
Google Scholar
Treści wywiadów narracyjnych zrealizowanych przez Annę Młynarczuk-Sokołowską (w 2019 roku w Białymstoku) podczas badań pt. „Przestrzeń szkoły w percepcji uczniów z doświadczeniem migracji uchodźczej”.
Google Scholar
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz.U. 1997 Nr 78, poz. 483).
Google Scholar
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (Dz.U. z 2019 roku, poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248).
Google Scholar
Konwencja dotycząca statusu uchodźców, sporządzona w Genewie dnia 28 lipca 1951 roku (Dz.U. z 1991 roku Nr 119, poz. 515 i 517).
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2017 roku w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz.U. z 2017 roku, poz. 1655).
Google Scholar
Ustawa z dnia 13 czerwca 2003 roku o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2003 roku Nr 128, poz. 1176 z późn. zm.).
Google Scholar