Opublikowane: 2024-09-06

Polish Preschool Children’s Understanding of the Meaning of 'Peace'

Agnieszka Leszcz–Krysiak , Andrea Wardal
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.11

Abstrakt

W niniejszej pracy przedstawiono rozumienie pojęcia ”pokój” przez polskie dzieci w wieku przedszkolnym.  Złożoność zagadnienia polega na tym, że w języku polskim słowo „pokój” ma dwa znaczenia: jedno – oznacza pomieszczenie w mieszkaniu, a drugie – brak konfliktów.

Przeprowadzono badania na grupie 107 dzieci uczęszczających do 7 przedszkoli (w tym 2 katolickich). Następnie zbadano rozumienie przez przedszkolaki złożoności terminu pokój. Następnie przeprowadzono serię zajęć poświęconych zagadnieniu pokoju na świecie. 

Niniejsza praca zestawia odpowiedzi i próby definicji pojęcia pokój przez dzieci z różnych typów przedszkoli. Ukazuje jak otoczenie wpływa na rozwój kompetencji abstrakcyjnego myślenia i rozumienie wartości u dzieci w wieku przedszkolnym. 

Słowa kluczowe:

pokój, pokój na świecie, dzieci

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Leszcz–Krysiak , A., & Wardal, A. (2024). Polish Preschool Children’s Understanding of the Meaning of ’Peace’. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 125–143. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.11

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.