Opublikowane: 2025-08-27

Praca pedagogiczna rodziców i nauczycieli z zastosowaniem serii „uczę się mówić, wymawiać, opowiadać”

Małgorzata Mezglewska
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2025.1.9

Abstrakt

Artykuł poświęcony jest pracy pedagogicznej nauczycieli oraz rodziców (pedagogów nieprofesjonalnych) nad rozwijaniem mowy dziecka z zastosowaniem popularnej serii książek autorstwa Marty Galewskiej-Kustry. Problem omówiono w kontekście podejmowania działań mające na celu rozwijanie mowy dzieci przez osoby nieposiadające wykształcenia logopedycznego. Ponadto postawiono pytanie, czy istnieją różnice w podejściu pedagogicznym nauczycieli i rodziców. W pierwszej części wyjaśniono termin ‘praca pedagogiczna’. W drugiej części zawarto opis metodologii badania własnego, przeprowadzonego na potrzeby tworzenia pracy magisterskiej pt. „Wspieranie rozwoju mowy dziecka z pomocą serii «Uczę się z Puciem» w dobie nowoczesnych technologii informacyjnych”. W kolejnej części zostały omówione wyniki badania oraz porównane działania pedagogiczne rodziców i nauczycieli. Na koniec podjęta została dyskusja i korespondencja tematu z literaturą przedmiotu.

Słowa kluczowe:

praca pedagogiczna, rozwój mowy, język, rodzic, nauczyciel

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mezglewska, M. (2025). Praca pedagogiczna rodziców i nauczycieli z zastosowaniem serii „uczę się mówić, wymawiać, opowiadać”. Forum Pedagogiczne, 15(1), 99–109. https://doi.org/10.21697/fp.2025.1.9

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.