Baranowska S. (2022). Logopedia. Jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Dragon.
Google Scholar
British Educational Research Association [BERA] (2018), Close-to-Practice Educational Research: A. BERA statement. London. dostęp: https://www.bera.ac.uk/publication/bera-statement-on-close-to-practice-research (otwarto 25.02.2023).
Google Scholar
Chlanda A., Knapek M. (2016). Opóźniony rozwój mowy – etiologia, diagnoza, terapia. „Studia Logopaedica” nr 6, s. 141-164.
DOI: https://doi.org/10.24917/20837283.6.13
Google Scholar
Cieszyńska J., Korendo M. (2007). Wczesna interwencja terapeutyczna. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.
Google Scholar
Creswell J.W. (2013). Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Gacka E. (2014). Przedszkole miejscem diagnozy komunikacji językowej dziecka. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” nr. 33/3, s. 139-152.
Google Scholar
Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.) (2000). Psychologia rozwoju człowieka. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kaczmarek L. (1966). Nasze dziecko uczy się mowy. Lublin: Wydawnictwo Lubelskie.
Google Scholar
Kielar-Turska M. (2020). Średnie dzieciństwo – wiek przedszkolny, w: Trempała J. (2020). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kuros-Kowalska K. (2021). Opóźniony rozwój mowy a nowe technologie. Doniesienia z badań. „Logopaedica Lodziensia” nr 5, s. 105-121.
DOI: https://doi.org/10.18778/2544-7238.05.07
Google Scholar
Nowak-Łojewska A. (2017). Dziecięce konstrukcje świata w rozmowach z dorosłymi. „Problemy Wczesnej Edukacji” nr 1(36), s. 54-64.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.1998
Google Scholar
Osowicka-Kondratowicz M. (2013). Specyficzne problemy związane z realizacją spółgłosek w rozwoju mowy dziecka. „Prace Językoznawcze” z. 15/2, s. 55-68.
Google Scholar
Porayski-Pomsta J. (2011). Zagadnienie periodyzacji rozwoju mowy dziecka. „Studia Pedagogiczne. Problemy Społeczne, Edukacyjne i Artystyczne” nr 20, s. 173-198.
Google Scholar
Sarnowski S. (1993). Krytyka rozumu pedagogicznego. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane WSP.
Google Scholar
Skiba A. (2023). Kiedy zacznie mówić. Poradnik logopedyczny dla rodziców dzieci 0-3. Warszawa: Wydawnictwo Mamania.
Google Scholar
Strassmeier W. (2012). Interwencja wczesnodziecięca. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.
Google Scholar
Surma B. (2012). Edukacja językowa w koncepcji pedagogicznej Marii Montessori. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” nr 1, s. 62-76.
Google Scholar
Zaorska M. (2012). Rozwój kulturowy dziecka w koncepcji Lwa S. Wygotskiego. „Pedagogika” nr 405, s. 29-48.
DOI: https://doi.org/10.12775/AUNC_PED.2012.003
Google Scholar