https://doi.org/10.21697/fp.2025.1.13
Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Jego celem jest przybliżenie zjawiska autorytetu poprzez odwołanie się do literatury przedmiotu i przedstawienie głównych cech charakteryzujących to pojęcie. Podstawą rozważań są wyniki badań własnych przeprowadzonych w jednej ze szkół podstawowych z województwa świętokrzyskiego. Podejmowane czynności empiryczne były zorientowane na rozpoznanie środowiska reprezentowanego przez młode pokolenie i dominujące w tej grupie wartości. Dokonana została infiltracja autorytetów, jakimi współcześnie młodzież pragnie się otaczać i je naśladować. Analizie poddano również motywy uznawania wzorców osobowych, poruszono kwestie związane z procesami psychologicznymi, które wpływają na poznanie i postrzeganie formułującego? się autorytetu. Uznawane przez badanych wizerunki danych autorytetów stanowią główny punkt odniesienia wobec ich egzystencji. Z konstatacji tej wynikają ważne wnioski dla rodziców, pedagogów, samej młodzieży.
Pobierz pliki
Zasady cytowania
Cited by / Share
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.