Opublikowane: 2025-08-27

Dialog jako wyzwanie pedagogiczne w pracy z niemowlęciem z zespołem Downa

Paulina Niemyska
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2025.1.5

Abstrakt

W artykule poruszone zostały kwestie trudności w obszarze rozwoju komunikacji u niemowląt z zespołem Downa oraz zagadnienia związane ze wspomaganiem usprawniania tego obszaru. Poruszono tematykę budowania poczucia sprawczości dialogowej u niemowląt z zespołem Downa. Przedstawiono mocne i słabe strony dzieci z zespołem Downa w wieku niemowlęcym w kontekście nabywania zdolności komunikacyjnych. Założeniem artykułu jest ukazanie wyzwań niemowląt z zespołem Downa w aspekcie komunikacji, możliwych przyczyn występowania owych trudności, a także pochylenie się nad możliwymi sposobami pracy nad budowaniem umiejętności dialogu u niemowląt z tym zespołem genetycznym.

Słowa kluczowe:

komunikacja, niemowlę, dialog, zespół Downa, trisomia 21, bazowe umiejętności komunikacyjne, wsparcie zdolności komunikacyjnych

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Niemyska, P. (2025). Dialog jako wyzwanie pedagogiczne w pracy z niemowlęciem z zespołem Downa. Forum Pedagogiczne, 15(1), 51–61. https://doi.org/10.21697/fp.2025.1.5

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.