Opublikowane: 2018-10-06

Multisensoryczne opowieści jako narzędzie kształtowania zachowań społecznych dzieci z autyzmem w młodszym wieku szkolnym

Agnieszka Łaba-Hornecka
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.08

Abstrakt

Celem przeprowadzonych badań było poznanie i określenie efektywności multisensorycznych opowieści w uaktywnianiu i rozwijaniu zachowań społecznych dzieci z autyzmem. W wyniku przeprowadzonych badań stwierdza się, że poprzez wykorzystanie multisensorycznych opowieści można nauczyć dzieci z autyzmem określonych norm i zasad. Głównie wyzwolić drzemiący w nich potencjał komunikacyjny, pod postacią prób nawiązywania kontaktu i utrzymania komunikacji oraz odpowiedniego reagowania na zachętę udziału w zabawie z rówieśnikami. 

Słowa kluczowe:

autyzm, umiejętności społeczne, zachowania społeczne, opowieści multisensoryczne.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Łaba-Hornecka, A. (2018). Multisensoryczne opowieści jako narzędzie kształtowania zachowań społecznych dzieci z autyzmem w młodszym wieku szkolnym. Forum Pedagogiczne, 8(2), 111–122. https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.08

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.