Opublikowane: 2018-10-06

System oddziaływań rodzinnych w procesie rozwoju i edukacji dziecka

Izabela Gątarek
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.09

Abstrakt

Celem realizacji badań prezentowanych w niniejszym opracowaniu, było ukazanie wybranych aspektów procesu wychowania w percepcji rodziców. Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, jak w świetle zmieniającej się rzeczywistości i wyzwań stojących przed zagadnieniem wychowania kształtuje się percepcja badanych w zakresie wychowania dziecka? Czy wiek rodziców ma znaczenie dla ich zachowania, prezentowanych postaw i ich wzajemnej spójności oraz relacji kształtowanych w rodzinie? Obok oglądu opisanych zagadnień poddano analizie opinię rodziców na temat oczekiwań, jakie stawiają przed placówką przedszkolną. Badania zrealizowano metodą sondażu diagnostycznego, wykorzystując technikę ankiety. Analiza pozyskanego materiału pokazała, że wiek rodziców jest czynnikiem różnicującym analizowane aspekty oddziaływań rodzinnych, takich jak:spójność wyznawanych zasad i poglądów z prezentowanym i obserwowanym przez dziecko zachowaniem rodziców czy ich spojrzenie na kierunki i sposoby podejmowanych działań wychowawczych. 

Słowa kluczowe:

dziecko, rodzic, wychowanie, przedszkole

Inne teksty tego samego autora

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gątarek, I. (2018). System oddziaływań rodzinnych w procesie rozwoju i edukacji dziecka. Forum Pedagogiczne, 8(2), 123–137. https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.09

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.