Bakiera L., Stelter Ż. (2011). Leksykon psychologii rozwoju człowieka, t. 2. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Google Scholar
Bielan Z. (2004). Zagrożenia i kryzys współczesnej rodziny. W: Janke A. W. (red.). Pedagogika rodziny na progu XXI wieku. Rozwój, przedmiot, obszary refleksji i badań. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, s. 246–250.
Google Scholar
Bourdieu P., Passeron J. C. (1990). Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Brezinka W. (2007). Wychowywać dzisiaj. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Brzezińska A. (2006). Dzieciństwo i dorastanie: korzenie tożsamości osobistej i społecznej. W: Brzezińska A. W., Hulewska A., Słomska J. (red.). Edukacja regionalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 47–77.
Google Scholar
Christopher C. J. (2004). Nauczyciel–rodzic. Skuteczne porozumiewanie się. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Chrobak S. (2017). Kulturowa tożsamość szkoły salezjańskiej podstawą wychowania ku życiu wartościowemu. „Forum Pedagogiczne”, nr 2.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.15
Google Scholar
Cywińska M. (2017). Stres dzieci w młodszym wieku szkolnym. Objawy, przyczyny, możliwości przeciwdziałania. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Danilewicz W. (2016). Doświadczenie miejsca w przestrzeni globalnej – perspektywa pedagogiczna. „Pedagogika Społeczna”, nr 1 (59), s. 81–93.
Google Scholar
Dodziuk A. (2005). Czy trudniej jest łatwiej żyć? Punkt widzenia głównie kobiecy. Kraków: Wydawnictwo „Znak”.
Google Scholar
Doliński A. (2004). Zachowania młodzieży w sytuacjach społecznych jako transmisja wzorów rodzinnych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Dymara B. (1999). Dziecko w świecie marzeń. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Gruszczyk-Kolczyńska E. (2014). Wspomaganie rozwoju umysłowego a zamierzone i niezamierzone wychowywanie dzieci. W: Kust I., Michalak-Dawidziuk J. (red.). Autokreacja innowacyjna w procesie wychowawczym. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej.
Google Scholar
Janke A.W. (2008). Wychowanie rodzinne w teorii i praktyce. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit” s.c.
Google Scholar
Kopciewicz L. (2007). Rodzaj i edukacja. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre,a Bourdieu. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Google Scholar
Kozłowska A. (2005). Zaburzenia życia uczuciowego dziecka problemem rodziny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Liberska H. (2007). Specyfika kształtowania się tożsamości współczesnej młodzieży. W: Rydz E., Musiał D. (red.). Z zagadnień rozwoju psychologii człowieka. Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego KUL.
Google Scholar
Opozda D. (2015). Płeć (nie)odkrytym potencjałem ról rodzicielskich. W: Opozda D., Maria Loyola-Opiela S., Bis D., Świdrak E. (red.). Rodzina miejscem integralnego rozwoju i wychowania. Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Google Scholar
Prekop J., Schweizer C. (2002). Dzieci są gośćmi, którzy pytają o drogę. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Google Scholar
Reber A. S. (2004) Do jakiego stopnia nieświadome uczenie jest mimowolne? W: Underwood G. Utajone poznanie. Poznawcza psychologia nieświadomości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Reimann G. (2007). Dzieci potrzebują uznania. O tym jak właściwie chwalić i nagradzać. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Google Scholar
Samborska I. (2014). Individual and social determinants of valuing in the world of a child. W: Denek E., Kamińska A., Oleśniewicz P. (red.). Education of tomorrow. Since education in family to system aspects of education. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, s. 47–56.
Google Scholar
Śledzianowski J. (2017). Rodzeństwo to więcej niż 500 plus. W: Parzyszek M., Samorańska M. (red.). Pedagogika rodziny w teorii i praktyce. Rodzina–wsparcie i pomoc. Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Google Scholar
Trempała E. (2005). Dziecko w domu i szkole. W: Bińczycka J. Smolińska-Theiss B. (red.). Wymiary dzieciństwa. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Tyszkowa M., Przetacznik-Gierowska M. (2000). Psychologia rozwoju człowieka, cz. 1: Zagadnienia ogólne. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Walęcka-Matyja K. (2014). Role i funkcje rodziny. W: Janicka I., Liberska H. (red.). Psychologia rodziny. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Wasilewska A. (2007). Dziecko–teksty–znaczenia. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Wiatrowski Z. (2008). Rodzina w kontekście globalizacji komunikacji i rozluźnienia społeczno-moralnego. W: Janke A. W. (red.). Wychowanie rodzinne w teorii i praktyce. Toruń: Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”.
Google Scholar
Wilk J. (2016). Pedagogika rodziny. Lublin: Wydawnictwo Episteme.
Google Scholar
Włodarski Z. (1975). Rozwój i kształtowanie doświadczenia indywidualnego. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Woźniak R. B. (1998). Zarys socjologii edukacji i zachowań społecznych. Koszalin: Wydawnictwa Uczelniane Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej.
Google Scholar
Zagrodnik D. (2017). Kultura pedagogiczna rodziców w dobie przemian XXI wieku. W: Graca T., Łażewska D. (red.). Edukacja humanistyczna w kontekście technicyzacji w XXI wieku Józefów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperiego.
Google Scholar