Login
Zarejestruj
Zaloguj
 
Polish
English
Polish
Aktualny numer
Archiwum
Aktualności
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 7 Nr 2 (2017)
Opublikowane:
2017-10-18
Od redakcji
Od redakcji
Dariusz Stępkowski Emilia Śmiechowska-Petrovskij Izabela Gątarek
11-15
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.01
PDF
Dział tematyczny
Koncepcja zdrowia u młodzieży szkół ponadgimnazjalnych
Julia Łosiak-Pilch
17-31
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.02
PDF
Kiedy otoczenie ma znaczenie: świadomość zdrowotna i wzorce w otoczeniu społecznym jako determinanty poziomu aktywności fizycznej studentów
Admina Korwin-Szymanowska
33-48
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.03
PDF
Wychowanie do empatii jako sposób na redukcję stresu i jego szkodliwych skutków u dzieci i młodzieży
Maciej Ciechomski
49-62
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.04
PDF
Umiejscowienie kontroli rodzicielskiej matek a ich współpraca ze specjalistami w procesie terapii dzieci z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
Aneta Lew-Koralewicz
63-74
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.05
PDF
Trudności sensoryczne a pełnienie roli ucznia na przykładzie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Izabella Kucharczyk Magdalena Olempska-Wysocka
75-90
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.06
PDF
Uczeń z wadą słuchu w integracyjnym i włączającym systemie nauczania
Katarzyna Wereszka
91-104
DOI:
https://doi.org/10.21697//fp.2017.2.07
PDF
Artykuły i rozprawy
Sprawiedliwość społeczna w edukacji globalnej w perspektywie etyki odpowiedzialności globalnej
Helena Ciążela
105-118
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.08
PDF
Sprawiedliwość społeczna w założeniach i działaniach sprawiedliwego handlu
Zbigniew Babicki
133-144
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.10
PDF
Fenomenologiczna kategoria świata życia codziennego jako przesłanka eksplikacji sensów edukacji
Jarosław Gara
145-168
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.11
PDF
Między prawem naturalnym, konwencjonalizmem i wartościami. Pytanie o filozoficzne podstawy wychowania
Jan Rutkowski
169-182
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.12
PDF
Primum non nocere… Uwagi na temat uwarunkowań edukacji filozoficznej/moralnej
Witold Starnawski
183-196
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.13
PDF
Patriotyzm w ujęciu Jacka Woronieckiego: podpowiedzi dla współczesnej pedagogiki
Maria Boużyk
197-208
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.14
PDF
Kulturowa tożsamość szkoły salezjańskiej podstawą wychowania ku życiu wartościowemu
Stanisław Chrobak
209-224
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.15
PDF
Rozważania o „dobrym” i „złym” wychowaniu
Jolanta Derbich
225-236
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.16
PDF
Poczucie własnej skuteczności nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Ewa Kulawska
237-252
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.17
PDF
Nowe media w edukacji i wychowaniu dzieci i młodzieży z perspektywy wiedzy i działań ich rodziców
Justyna Siemionow
253-266
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.18
PDF
Sprawiedliwość i odpowiedzialność w edukacji globalnej (w narracjach przedstawicieli organizacji pozarządowych)
Magdalena Kuleta-Hulboj
119-132
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.09
PDF
Colloquia
Christian education as humanistic education? Opportunity and challenge within the secularized culture
Giuseppe Mari
267-278
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.19
PDF (English)
Model of laissez-faire and traditional education in the family and school
Jolanta Karbowniczek
279-290
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.20
PDF (English)
Study skills acquired by university alumni: analysis of the Cardinal Stefan Wyszyński University graduates’ career survey
Dariusz Stępkowski
291-304
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.21
PDF (English)
The stigmatizing and stereotyping people with blindness. The opposite tendencies
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
305-326
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.22
PDF (English)
Debiuty
Nadzór kuratora sądowego wobec ucznia wagarującego
Martyna Sajdak
327-338
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.23
PDF
Recenzje
Oddziaływanie współczesnej szkoły na funkcjonowanie ucznia w społecznej przestrzeni
Jolanta Karbowniczek
339-344
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.24
PDF
Pedagogika prawdomówności [Alicja Żywczok, Wychować człowieka prawdomównego. Koncepcje, badania naukowe, wdrożenia. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016, 251 s.]
Mateusz Penczek
345-348
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.25
PDF
Edukacyjne kompendium [Kompendium edukacyjne Edmunda Bojanowskiego, red. M. L. Opiela, Wydawnictwo Episteme, Lublin 2016, 496 s.]
Paweł Szuppe
349-352
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.26
PDF
Kronika
Spotkanie Zespołu Pedagogiki Ogólnej KNP PAN (Warszawa, 21 kwietnia 2017 r.)
Krystyna Heland-Kurzak
353-356
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.27
PDF
International Symposion „Education: What for and why?” (Gdańsk, 12-13 czerwca 2017 r.)
Ewa Pająk-Ważna
357-363
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.28
PDF
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
email:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 35
Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl
O platformie:
Copyright 2019 by
UKSW
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & workfow by
OJS/PKP