Opublikowane: 2019-09-04

Dziedzictwo oraz bilans praktyki i myśli pedagogicznej w Drugiej Rzeczypospolitej

Krzysztof Jakubiak , Wiesław Jamrożek
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2019.1.02

Abstrakt

Artykuł stanowi próbę oceny i prezentacji – w formie syntetycznej – osiągnięć i dokonań praktyki i myśli (teorii) pedagogicznej Polski międzywojennej. Przedstawione są w nim określone działania i fakty związane z budową podstaw systemu edukacji narodowej w odrodzonej Polsce – po 1918 roku i kształtowaniem się w niej pedagogiki jako dyscypliny o statusie naukowym (teoretycznym) i autonomicznym.

Słowa kluczowe:

Druga Rzeczypospolita, Polska międzywojenna, praktyka pedagogiczna, myśl pedagogiczna, dziedzictwo pedagogiczne, bilans edukacyjny

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Jakubiak, K., & Jamrożek, W. (2019). Dziedzictwo oraz bilans praktyki i myśli pedagogicznej w Drugiej Rzeczypospolitej. Forum Pedagogiczne, 9(1), 17–31. https://doi.org/10.21697/fp.2019.1.02

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.