Adamczyk D. (2005). Wychowanie do budowania kultury chrześcijańskiej. „Communio”, nr 4, s. 127-138.
Google Scholar
Arystoteles. (1989). Poetyka, tłum. Podbielski H., Wrocław: Wydawnictwo Ossolineum.
Google Scholar
B.a. (2007). Kaznodzieja pędzla. „Gość Niedzielny”, nr 4, s. 63.
Google Scholar
Bartnik Cz. (1999). Teologia kultury. Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Google Scholar
Beck H. (2001). Czas jako „odbicie” wieczności, tłum. Mendyk E., „Communio”, nr 6, s.67-83.
Google Scholar
Benedykt XVI (2011). Katecheza środowa. „Gość Niedzielny”, nr 36, s. 5.
Google Scholar
Chrobak S. (1999). Koncepcja wychowania personalistycznego w nauczaniu Karola Wojtyły – Jana Pawła II. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Gałuszka M., Kowalewicz K. (1987). Ikonografia religijna w odbiorze potocznym. „Euhemer – Przegląd Religioznawczy”, nr 3-4, s. 119-129.
Google Scholar
Gretkowski A. (2003). Ból i cierpienie. Płock: Wydawnictwo NOVUM.
Google Scholar
Grzywacz A. (2013). Jak oswoić się z myślą o starości, umieraniu i śmierci. Lublin: Wydawnictwo Słowa i Myśli.
Google Scholar
Herbert M. (2005). Żałoba w rodzinie, tłum. Gajdzińska M., Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, s. 33n.
Google Scholar
Jan Paweł II (1988). W imię przyszłości kultury. Do przedstawicieli UNESCO Paryż 2 czerwca 1980. W: Radwan M., Gorzkula T., Cywińska K. ( i oprac.). Jan Paweł II. Wiara i kultura. Dokumenty, przemówienia, homilie. Rzym – Lublin: Wydawnictwo Polski Instytut Kultury Chrześcijańskiej. Fundacja Jana Pawła II.
Google Scholar
Jan Paweł II, List do artystów, dostępny na: (http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/Jan_Pawel_II/listy/do_artystow_04041999.html (otwarty 28.09.2014).
Google Scholar
Katechizm Kościoła Katolickiego, Poznań 1994.
Google Scholar
Kawecki W. (2010). Kultura konsumpcyjna a wychowanie do kultury wysokiej. „Studia Theologica Varsaviensia”, nr 2, s. 179-185.
Google Scholar
Kawecki W. (2006). Personalistyczna koncepcja teologii kultury. „Studia Theologica Varsaviensia”, nr 1, s. 191-204.
Google Scholar
Keller J.(1978). Zwyczaje, obrzędy i symbole religijne. Warszawa: Wydawnictwo Iskry.
Google Scholar
Kierkegaard S. (1976), Albo-albo, tłum. Iwaszkiewicz J. Warszawa:PWN, T. 1, s. 36.
Google Scholar
Koch K. (2000). Eschatologia chrześcijańska w krzyżowym ogniu apokaliptyki. „Communio”, nr 4, s. 87-89.
Google Scholar
Kolbuszewski J. (1994). Cmentarza pejzaż semiotyczny. „Przegląd Powszechny”, nr 879, s.216-224.
Google Scholar
Kolbuszewski J. (1985). Wiersze z cmentarza. O współczesnej epigrafice wierszowanej. Wrocław: Wydawnictwo Polskie Towarzystwo Ludoznawcze.
Google Scholar
Kowalczyk S. (1995). Podstawy światopoglądu chrześcijańskiego. Wrocław: Wrocławska Księgarnia Archidiecezjalna TUM.
Google Scholar
Krąpiec M. A. (2004). Sens kultury chrześcijańskiej. Lublin: Fundacja SERVIRE VERITATI, Instytut Edukacji Narodowej.
Google Scholar
Kruczkowska A. (1983). Ewolucja postaw wobec śmierci. Średniowiecze a współczesność. „Studia Psychologiczne”, nr 1-2, s. 117-125.
Google Scholar
Lis-Turlejska M. (1989). Problematyka przeżywania utraty w psychologii klinicznej. „Przegląd Psychologiczny”, nr 3, s. 749-761.
Google Scholar
Makselon J. (1988). Lęk wobec śmierci. Wybrane teorie i badania psychologiczne. Kraków: Wydawnictwo Polskie Towarzystwo Teologiczne.
Google Scholar
Mastalski J.(1998). Elementy teorii wychowania dla katechety. W: M. Śnieżyński (red.). Pedagogika w katechezie. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Osewska E. (2004). Katecheza dzieci w wieku przedszkolnym. „Ateneum Kapłańskie”, nr 569-574, z. 1, s. 7-11.
Google Scholar
Page J. G. (1997). Życie rodzi się tylko ze śmierci, tłum. Balter L. „Communio”, nr 11, s. 221-225.
Google Scholar
Paweł VI (1966). Niech spłynie na nas z grobów pokój (Przemówienie z Bazyliki Watykańskiej z 2 XI). „Gość Niedzielny”, nr 11.
Google Scholar
Perszko D. (1997). Rola obrazu religijnego w rozwoju osobowości. „HEKSIS”, nr 3, s. 72-75.
Google Scholar
Piątek J. (1999). Kulturotwórcze elementy antropologii. W: Łukomski J. (red.). Kultura a nasze istnienie. Kielce: Wydawnictwo Jedność.
Google Scholar
Remiasz E. (2010). Jak budzić w dzieciach wrażliwość na sztukę? „Remedium”, nr 7-8, s. 12-14.
Google Scholar
Rodziński A. (1969). Kultura i chrystianizm. „Roczniki Filozoficzne”, t.4.
Google Scholar
Rudin J. (1992). Psychoterapia i religia, tłum. Tarnowska M, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Rudniański J. (1984). Człowiek i sztuka. Warszawa: Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych.
Google Scholar
Ruman N. M. (2011). Psychologiczny, teologiczny i społeczno-kulturowy wymiar śmierci i żałoby. Katowice – Kraków: Wydawnictwo Scriptum.
Google Scholar
Ruman N. M (2014). Znaczenie antropologii wychowania integralnego na kanwie nauczania Jana Pawła II w percepcji eschatologicznej. W: Ogrodzka-Mazur E., Błahut G., Ruman N. M. (red.). Wychowanie dziecka – między tradycją a współczesnością. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 115-135.
Google Scholar
Rusecki M. (2003). Fenomen chrześcijaństwa. Wkład w kulturę. Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Google Scholar
Siemianowski A. (1991). Śmierć i nieśmiertelność. W filozofii i w życiu codziennym. „Znak”, nr 2, s. 47-49.
Google Scholar
Szczepański J. (1978). Sprawy ludzkie. Warszawa: Wydawnictwo Czytelnik.
Google Scholar
Truchlińska B. (2001). Kultura i wartości. „Ruch Filozoficzny”, nr 1, s. 15-18.
Google Scholar
Turner J. S., Helms D. B. (1999). Rozwój człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Tyszka A. T. (2000). W nekrologach – samo życie. „Mówią Wieki”, nr 11, s. 6-11.
Google Scholar
Wańczowski M., Lenart M. (2009). Księga żałoby i śmierci. Warszawa: Oficyna Wydawnicza RYTM.
Google Scholar
Wygotski L. (1980). Psychologia sztuki. Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Google Scholar
Widera-Wysoczańska A. (1992). Świat dziecięcych doświadczeń związanych ze śmiercią. „Nowiny Psychologiczne”, nr 2, s. 96-103.
Google Scholar
Wysoczańska A. (1988). Problemy śmierci w poglądach młodych ludzi. „Zdrowie Psychiczne”, nr 3-4, s. 157-165.
Google Scholar
Ziemiński I. (1999). Zagadnienie śmierci w filozofii analitycznej. Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Google Scholar