Bajda J., Globalizacja w ujęciu Jana Pawła II, “ETHOS” 59–60(2002)1/2.
Google Scholar
Bławat A., Nauczanie Jana Pawła o świeckich we wspólnocie chrześcijańskiej, “Collectanea Theologica” 35(1997)4.
Google Scholar
Chałas K., Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki, vol 1, “Jedność”, Lublin-Kielce 2003.
Google Scholar
Chudy W., Aspekty narodu polskiego, “ETHOS” 49–50(2000)1–2.
Google Scholar
Dadak K., Globalizacja a nauczanie społeczne Kościoła, “ETHOS” 59–60(2002)1–2.
Google Scholar
Grochowski G., Jan Paweł II o Europie. Wybór myśli, Wydawnictwo Diecezjalne, Sandomierz 2003.
Google Scholar
Jan Paweł II, Wychowanie jest pierwszym i zasadniczym zadaniem kultury (Przemówienie w siedzibie Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO), Paryż 2.06.1980), [in:] Wychowanie w nauczaniu Jana Pawła II (1978–1999), (ed.) S. Urbański, Instytut Badań Naukowych Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego, Warszawa 2000.
Google Scholar
Jan Paweł II, W imię przyszłości kultury. Do przedstawicieli UNESCO Paryż 2 czerwca 1980, [in:] Jan Paweł II, Wiara i kultura. Dokumenty, przemówienia, homilie, (eds.) M. Radwan, T. Gorzkula, K. Cywińska, Polski Instytut Kultury Chrześcijańskiej. Fundacja Jana Pawła II, Rzym–Lublin 1988.
Google Scholar
Jan Paweł II, Moc świadectwa (Przemówienie do pielgrzymów z diecezji szczecińsko-kamieńskiej. Jasna Góra, 18 VI 1983 r.), [in:] Jan Paweł II, Pokój Tobie Polsko! Ojczyzno moja! Znów na polskiej ziemi, Kuria Biskupia, Lublin 1984.
Google Scholar
Kasiłowski P., Solidarność w Liście do Hebrajczyków, Series Bobolanum 1, Warszawa, 2002.
Google Scholar
Kluj W., Teologiczne podstawy dialogu międzyreligijnego w nauczaniu Jana Pawła II, “Collectanea Theologica” 68(1998)2.
Google Scholar
Kownacka J., Wychowanie patriotyczne w nauczaniu Jana Pawła II podczas pielgrzymek do Ojczyzny, “Studia Theologica Varsoviensia” (1997)1.
Google Scholar
Krąpiec M.A., Osoba w chrześcijańskiej kulturze, [in:] Solidarność zasadą życia społecznego, (eds.) M.A. Krąpiec, J. Miodek, W. Świątkiewicz, J. Wycisło, Instytut Tarnogórski, Tarnowskie Góry 2000.
Google Scholar
Krolikowski J., Otwartość historii na przełomy w Chrystusie. Udział papieża Jana Pawła II w przełomach końca XX wieku, “ETHOS” 13(2003)3.
Google Scholar
Krucina J., Moc wiążąca między prawem a moralnością, [in:] Filozofia prawa a tworzenie i stosowanie prawa: materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej w dniach 11 i 12 czerwca 1991 roku w Katowicach, (ed.) B. Czech, Instytut Wymiaru Sprawiedliwości, Katowice 1992.
Google Scholar
Kunowski S., System chrześcijański wychowania, [in:] Pedagogika katolicka. Zagadnienia wybrane, (ed.) A. Rynio, Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej KUL, Stalowa Wola–Lublin 1999.
Google Scholar
Majka J., Katolicka Nauka Społeczna. Studium historyczno-doktrynalne, Polski Instytut Kultury Chrześcijańskiej. Fundacja Jana Pawła II, Rzym 1986.
Google Scholar
Mariański J., Religia i Kościół między tradycją i ponowoczesnością. Studium socjologiczne, “Nomos”, Kraków 1997.
Google Scholar
Mazurek F.J., KNS – status metodologiczny i główne obszary, [in:] KNS podstawowe zagadnienia z życia społecznego i politycznego, (eds.) K.S. Fel, J. Kupny, Księgarnia św. Jacka, Katowice 2007.
Google Scholar
Piątek J., Kulturotwórcze elementy antropologii, [in:] Kultura a nasze istnienie, (ed.) J. Łukomski, “Jedność”, Kielce 1999.
Google Scholar
Rybka M., Slawek J., Wrześniewska-Pietrzak M., O „nie-byciu-wolnym”, czyli rozumienie wolności w homiliach Jana Pawła II, “Polonistyka” (2009)9.
Google Scholar
Salij J., Solidarność jako zadanie, “Communio” (1981)1.
Google Scholar
Seremak W., Droga do urzeczywistnienia się w życiu poszczególnych wiernych i całego kościoła „Pożądanego owocu Jubileuszu roku 2000” (NMI 59) w świetle listów apostolskich Tertio millennio adveniente i Novo millennio ineunte, “Roczniki Teologiczne” 50(2003)5.
Google Scholar
Sienkiewicz E., Wolność wartością osoby, “Społeczeństwo” (2004)1.
Google Scholar
Sroczynski W., Duszpasterskie aspekty młodości, “Studia Paradyskie” (1993)3.
Google Scholar
Stachowski Z., Inkulturacja w ujęciu Jan Pawła II, “Euhemer” (1991)3.
Google Scholar
Starnawski W., Wychowanie do prawdy – powinnością szkoły, “ETHOS” 69(2006)3.
Google Scholar
Straś-Romanowska M., Wartości a wychowanie, “Kultura i Edukacja” (1993)1.
Google Scholar
Styczeń T., Wolność w prawdzie, [in:] Wprowadzenie do etyki, (ed.) T. Styczeń, KUL, Lublin 1993.
Google Scholar
Styczeń T., Solidarność wyzwala, KUL, Lublin 1993.
Google Scholar
Sutor B., Etyka polityczna. Ujęcie całościowe na gruncie chrześcijańskiej nauki społecznej, Kontrast, Warszawa 1994.
Google Scholar
Szafranski A.L., Jan Paweł II: myśli o Ojczyźnie, [in:] Polska teologia narodu, (ed.) Cz. Bartnik, KUL, Lublin 1988.
Google Scholar
Szulakiewicz M., Obecność filozofii transcendentalnej, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2003.
Google Scholar
Tischner J., Etyka solidarności oraz Homo sovieticus, Znak, Kraków 1992.
Google Scholar
Truchlińska B., Kultura i wartości, “Ruch Filozoficzny” (2001)1.
Google Scholar
Wierzbicki A., „Satyagraha” i „Solidarność”. Wydarzenia odległe i bliskie, “ETHOS” 51–52(2000)3–4.
Google Scholar
Wycisło J., Solidarność jako zasada kształtująca i regulująca życie społeczne, [in:] Solidarność zasadą życia społecznego, (eds.) M.A. Krąpiec, J. Miodek, W. Świątkiewicz, J. Wycisło, Instytut Tarnogórski, Tarnowskie Góry 2000.
Google Scholar
Zapolska E., Cnoty teologalne i kardynalne, “Universitas”, Kraków 2000.
Google Scholar